Kokemuksia :keittiötasot kiveä vai laminaattia? Plussia ja miinuksia? Hintaero? KIITOS!
Kommentit (16)
Jos nyt itse saisin päättää, niin laittaisin yksinkertaiset valkoiset ovet ja tummat tasot. Olisi helppo muunnella tilaa verhoilla, tuolihupuilla ym.
kivi siitä hyvä että sille voi vaikka laskea kuuman kattilan. Ei naarmuunnukaan yhtä helposti kuin laminaatti.
Tosin kivitasoa pyyhkiessä sille tuppaa jäämään sellainen harmaa kalvo, kunnolla kiiltäväksi saa vain mikrokuituliinalla tai Viledalla.
Haluan pitää keittiön puhtaana mutta nykyisessä puutasoosa ei näy skeida. Edellisessä kodissa kirjava kivitaso. Siinä ei myöskään näkyneet niin tahrat kuin likakaan. Pyyhkäisin rätillä mutta oikeasti pinta oli paskaa täysi.
Valkoisessa näkee missä likaa on.
Meillä kivijäljitteinen laminaattitaso, joka on ollut kestävä ja kaunis. Ei näy leivänmurut, kun kuosi on vähän kirjava. Helppo pyyhkiä ja kovemmatkin liat lähtee helposti pois kun vähän aikaa liottaa. En haluaisi missään nimessä puutasoa vaikean hoidettavuuden takia mutta kivitaso olisi myös kiva - tosin kokemusta siitä ei ole.
Kivi arvokkaamman näköinen ja paaaaljon kalliimpi, kivestä riippuen kivitaso voi olla kuusi, seitsemänkin kertaa laminaattia kalliimpi. Kivi kätevä, kun sille voi laskea kaikenlämpöisiä astioita ja mukava myös esim. leipoessa. Kivitasoon saa myös tiskialtaan upotettua tyylikkäästi.
Ihan perseestä, vaihdan sen kohta ruskeaan, vaikka sitten siihen laminaattiin.
Kestävä, kaunis ja hygieeninen. Ihme muotivillityksiä nämä huokoiset ja ruoanlaittoa suorastaan rajoittavat kivi-, laminaatti- ja puutasot.
Tietysti on kestävä ja arvokas. Ja plussana tuo, että voi laskea kuuman kattilan suoraan tasolle. Hintava.
Laminaatti on edullinen, värivalikoma laaja. Saat kiven tai puun kuosin muiden värien ohella. Laadukas laminaatti muistuttaa erehdyttävästi ulkonäöllisesti aitoa.
Helppohoitoinen. Miinuksena esim. veitset naarmuttavat. Edullinen.
Vierailija:
No, minua ei pöly haittaa ja mieles...
Keittiössä tehdään ruokaa ja sillä siisti. Sisustus on ihan hyvä asia, jos se ei haittaa toiminnallisuutta. Tuon edellisen rosterikehujan kanssa tismalleen samaa mieltä.
nimim. mitä järkeä ostaa TYÖtasoja, jotka eivät kestä normaalia keittiössä tehtävää TYÖTÄ.
Tietysti ihan jees, jos ei keittössä uskalla edes mustikkakiisselisä tehdä. :)
Mutta ei kuulu mulle. Mulla on siis sitä rosteria kaikki pinnat.
Meillä on ollut kaikkia kolmea, ja puu on paras.
Se naarmuuntuu tasaisesti kaikkialta ja hohtaa himmeästi. Älä sotke tiskipöydän ulkonäköä näihin mattahiottuihin jääkaapinoviin, mitkä ovat aina täynnä sormenjälkiä.
Itse vain pyyhin saippuarätillä ja kuivaan. Joskus hienostellessani suihkutan ja pyyhin ikkunatolulla. Silloin kiiltää :)
Kaunis, helppohoitoinen, sävyissä mitä valita.
Suosittelen!
Sen erikoisuutena on, että takakaakeleidensijaan teräslevyä on taitettu ylös taakse, ei valu vesiä sinne siis.
Kumpikin on minusta yleensä aika rumaa, jotkut kiven sävyt ovat kauniita. Pidän itse puusta eniten.