IL: Petteri Orpo: Sopeutumisrahaan ei ole tulossa heikennykisä
Kansanedustajien sopeutumisrahaan ei ole suunnitteilla heikennyksiä, vaikka kyseessä on ansiosidonnainen työttömyysetuus.
Ansiosidonnaiseen työttömyysturvan porrastamista perustellaan työttömien aktivoimisella. Sopeutumisrahassa ei ole minkäänlaista työnhakuvelvoitetta eli etuus tulee tilille riippumatta siitä, hakeeko sen saaja töitä.
Sopeutumisrahaa nostaa tällä hetkellä mm. al-Taee Hussein, Said Ahmed Suldaan, Timo Soini ja Suvi Linden
Näin sitä näytetään kansalle esimerkkiä kuinka sohvalla makoilu on kannattavampaa kuin työn vastaanottaminen. Sopeutumisraha voi olla suurimmillaan lähes 7000 euroa kuukaudessa. Täytyy arvostaa tuota päättäjien itsekkyyttä.
Kommentit (121)
Tämä on törkeää ja vaatisi perusteluja. Miksi kansanedustajat saavat maata sohvalla, kun putoavat eduskunnasta? Töihin pitää hakeutua heti!
Miksi oppositio ei ole tätä päätöstä nostanut pöydälle, onko oma lehmä ojassa? Tämä etuus joutaa kokonaan pois ja ex-kansanedustajat normaalin työnhaunpiiriin.
Voi hevonvitunperse. Noilla ahneilla tulee olemaan paskanen loppu, sano mun sanoneen.
Se Sipulän lentokoneella lentely oli jo draamaa. Mites orpo, ompeleeko balettitossunnauhoja?
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestitte, olkaa tarkempia seuraavalla kerralla jos olette silloin vielä elossa, nälkä tulee.
Minä en äänestänyt oikeistopuoluetta ja silti joudun kärsimään mukana.
Sopeutumisrahaan vaikuttaa pääomatulot, ansiosidonnaiseen ei. Itse nostin pääomatuloja 40.000€/vuosi, kun olin ansiosidonnaisella. Mukava oli töppöstellä, mutta leikata pitää etuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi hyvä paikka tehdä moraalisesti oikeita ja niitä kipeitä ratkaisuja
Empatia ei kuulu politiikkaan, paitsi sitten kuuluu, kun se koskee itseä.
Ihan kuin Hesburgerin tj; "Kenellekään ei pidä antaa mitään avustuksia ja tukia valtiolta, menkööt töihin! Paitsi minä tarvitsen tukea valtiolta, korona vie mun firman, valtio auta!"
Petteri poisti jo hallitusneuvotteluista limut. Ei keneltäkään sentään mahdottomia vaadita!
Vierailija kirjoitti:
Petteri poisti jo hallitusneuvotteluista limut. Ei keneltäkään sentään mahdottomia vaadita!
Mutta miten ilmaisviinat?
Oksettavaa 🤮🤮 Hyi helvata mitä menoa. Ahneudella ei näköjään mitään rajaa.
Jos täytyy vuosikausia sopeutua niin eiköhän sitä ole työkyvytön ja kuuluu eläkkeelle.
Tässä pitäisi pikku-Petterin näyttää esimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä pitäisi pikku-Petterin näyttää esimerkkiä.
Se on sellainen seteliselkärankainen.
Ihan kuin Ruotsissa. Elätämme näitä laiskoja pulliaisia.Kutsumme sitä täällä ELEFANTTIEN HAUTAUSMAAKSI!
Tämä on suuri vääryys meitä muita kohtaan! Magda Anderssonkin /Ruotsin viiden viikon pääministerikin nosti palkkaansa monella tonnilla ennen vaaleja kun tiesi että tulee häviämään.
ahhahhahhaahaa tirsk