Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: raskausoireet/oireettomuus ennen positiivista raskaustestiä

28.12.2006 |

Tämä taitaa olla ikuisuusaihe, mutta yritetään vähän uutta näkökulmaa. Eli saman otsikon alle, niin saataisiin vähän ehkä kuvaa, kuinka yleistä on olla oireeton tai saada raskausoireita ennen varsinaista positiivista testiä.

Uskon että meitä kaikkia yhdistää ainakin jossain määrin se, että oviksen jälkeen mietimme, tärppäsikö tällä kertaa ja etsimme itsestämme merkkejä mahdollisesta raskaudesta. Vaikka onkin mielenkiintoista kuulla varhaisista raskausoireista ne myös saattavat masentaa, jos itsellä ei tunnu yhtään miltään. Ja sitä miettii, kuinka tavallista onkaan että on niitä oireita.

Mielenkiintoista olisi erityisesti saada vastauksia niiltä, joilla useampia raskauksia takana.

Eli vastatkaa myös te, joilla ei ollut aavistustakaan että olitte raskaana ennen kuin testin teitte. Ja te joilla oireita oli, kertoisitteko lyhyesti mitä oireita ja milloin ilmestyivät.

-----

Itselläni yksi lapsi ja silloin kyllä tiesin ennen testiä olevani raskaana vaikka tein testinkin pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Rinnat olivat niin kipeät, etteivät koskaan, kipeytyivät noin viikko oviksen jälkeen. Muita oireita ei kyllä ollut.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.raskaudessa, jota yritettiin 3 vuotta, joten kiertoja kerkesi muutama tuona aikana olla, olin kirjoittanut päiväkirjaan juuri silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, että jos nyt olen raskaana niin oireiden perusteella en olisi sitä mitenkään voinut arvata.

2. raskaudessa muutama päivä ennen menkkojen alkua tuli ihmeelinen heikotuskohtaus ja testasin siksi ja plussaa näytti.

3.raskaudessa oli kaikki klassiset: väsymys ihan tajuton haukottelu alkoi melkeinpä oviksesta ja muutama päivä siitä vessassa ravaaminen ja vähän ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa yösyöminen, kun oli niin hirveä nälkä.

Nyt siis 4. h 5+3 ja mitään erikoisia oireita en oikeastaan havainnut vain sen, että yleensä päivää ennen menkkoja tai samana päivänä mulla on kova päänsärky, jonka puuttuminen sai ajattelemaan raskautta.

Joten vastauksena kysymykseen itselläni siis osassa raskauksissa on ollut ennakoivia oireita ja osassa sitten ei. Tässä viimeisessä satuin mittaamaan aamulämmönkin tätipäivänä ja varsin alhaalla se oli, eli matalat lämmötkään eivät kerro siitä ettei voisi raskaana olla.

Vierailija
2/16 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin odottaa podin jo kolme päivää ihan kamalaa oksetusoloa ja silloin vasta testasin kun kierto niin epäsäännöllinen.

kolmosta kun aloin odottaa tein testiä kun oli tarkoitus mennä illalla baari-kierrokselle ja plussa pamahti vaikken siihen yhtään uskonut koska yritystä oli ollut vasta 5kk ja menkat tuli silloinkin miten sattuu.

kakkoselta ei mitään oireita ollut eikä tullut koko aikana ja

nelosta aloin kans " vahingossa" odottamaan ilman oireita ja kun plussa tuli niin seuraavana päivänä tuli kauhean pahaolo :o) jota kesti 14 viikkoa ja viikolla 15 alkoikin kaikki muut oireet...

Koskaan en ole oireillut ennen kuukautisten alkamis päivää. Nyt kyllä mietityttää kun rinnat pöhöttyneet ja arat,mahassa kummaa jomotusta,valkovuoto kamalaa,nenä tukossa ja nyt viimeisin kummallisuus herkkä iho...

lyhyimmän kierron mukaan pitäisi vuoto alkaa sunnuntaina ja pisimmän mukaan vasta 15.1! eli odotellaan ja ihmetellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa oli ennen plussausta koko ajan jano ja sitten piti ravata myös vessassa koko ajan.

Toisen kohdalla ensimmäinen oire oli yht' äkkinen huippaus ja sitten meninkin heti kp-päivien tarkistuksen jälkeen apteekkiin ja plussa tuli.

Nyt kolmannen (yrityksen) kohdalla olen havaitsevinani painon tunnetta vatsalla, nippauksia, huippausta ja ajoittaista huonoa oloa. Mutta vielä en ole testannut, joten en mene vannomaan mitä nämä oireet merkkaavat. Toivon parasta!

Mulla on kahden ekan kohdalla vasta plussauksen jälkeen rinnat tulleet aroiksi.

Vierailija
4/16 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa edellisissä raskauksissa olen aavistanut raskauden muutamaa päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Oireina oli molemmilla kerroilla väsymys, hieman etova olo, janon tunne ja pissahätä. Ekassa raskaudessa rinnat kipeytyivät ja juuri kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, niin tuntui kovaa menkkamaista jomottelua alavatsalla. Toisessa raskaudessa rinnat eivät kipeytyneet, mutta lievää vatsan turvotusta ja nipistelyä esiintyi silloinkin, ei tosin samanlaista kipua kuin ekalla kerralla.

Kolmatta jännäilen. Oireet ovat tutut, mutta tänäaamuna testasin negan. Vielä tosin on 2-4 päivää jännitettävää, eli voi olla, että testasin liian aikaisin. Molemmissa edellisissä raskauksissa plussa on tullut jo pari-kolme päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, joten hieman laski toiveikkuuteni tämänaamuisen testin perusteella.

Vierailija
5/16 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kokemusta minulla on siis kahdesta raskaudesta ja yhdestä varhaiseen keskenmenoon päätyneestä raskaudesta. Ennen keskenmenoa testasin haamuplussan, joka ei vahvistunut, ja viikon kuluttua menikin kesken,. Oireet olivat muuten ihan samat kuin kahdessa muussakin raskaudessa. Niissä vain plussa oli ihan vahva alusta asti.

Vierailija
6/16 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea näitä juttuja, tuntuu kaikilla olleen jotain tuntemuksia ennen raskautta.

Minulla oli ensimmäiseltä viikon menkat myöhässö, testasin ja negaa näytti. odotin toisen viikon ja sitten vasta plussasi.

Olo oli kyllä turvonnut, rinnat tuhannen kipeet ja väsymys oli järjetön. Olisin voinut nukkua aamusta iltaan.

En ollut kovin odottanut raskautuvani sillä olimme vasta mieheni kanssa menneet naimisiin ja vielä siinä huumassa eleiltiin. Siksi en oikein osaa näin jälkikäteen sanoa että olikohan muitá oireita etten vaan sekaoittaisi rakastumisen oireisiin :P

Toisen kohdalla oli menkat 3 pv myöhässä ja alavatta ruton kipee. Menin lääkäriin ja ultrattiin eikä löydetty mtn vikaa. Söin terolut kuurinja oireet senkun pahenivat. Aloin oksenteleen ja väsytti kovasti.

Siinäpä oli ne oireet kummankin kohdalla.

Nyt on kp 28 ja menkkoja ei kuulu. Alavatta turvonnut, huimauskohtauksia,väsymys ja paha olo. Jospa tämä nyt sitten olisi sitä ihanaa raskautumista taasen :)

Mutta testi näyttää negaa labrassa, vaan eipä ole uutta...2:lta ekaltakin näytti vasta kp 40-50...eli ei panikoida! =)

Tuli aika pitkä stooori eikä välttis ihan aiheeseeen liittyvää mutta toivottavasti jaksatte lukee!!

Vierailija
7/16 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat onnistuneet raskauteni olen tiennyt tuossa kp 24-25 paikkeilla. Sillon viimestään on alkanut tupakka maistua pahalta, hajut ällöttää ja oma pissa haissut omituiselle. Näissä olen selvän plussan testannut marketin halpistikulla kp27/29 ja ollut siis varma tuloksesta jo etukäteen.

Kemiallisissa raskauksissa on joissakin (nuo samat) oireet alkanut jo 8 päivää hedelmöityksestä ja usein loppuneetkin sitten miltei samantien tai viimeistään ennen menkkojen alkua. Taannoin talvella kerran oli niin vahvat oireet, että olin varma monikoista. Piti ruveta yöllä tekemään sipuli-kurkkusalaattia vaikkei menkat olleet lähellekään myöhässä... Tais olla ainoo kerta jossa joku himo yllätti niin aikaisin.

Yksi oire jota olen vasta oppinut seuraamaan on ikenien turvotus. senkin olen selvästi havainnut tässä yrityksen aikana.

Voitte siis uskoa, että hampaiden pesu on piinapäivinä tarkkaa puuhaa! =D

Kesällä pidemmälle ehtineessä keskenmenossa oireet alkoivat myöskin samoihin aikohin, eivät loppuneet lainkaan, mutta eivät hirveästi voimistuneetkaan.

Eli omalta kohdaltani osaan ainakin hyvin jo näitä oireita lukea, mutta onhan tosi moni ollut raskaana ihan oireettomastikin niinkuin täälläkin on monesti saanut lukea.

aih, piti vastata lyhyesti.. hups..*nolo* =D

T: piipaa

Vierailija
8/16 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita repäisykipuja ja etovia aaltoja oon myös havainnu jo hyvissä ajoin ennenkun menkat on ees myöhässä.

Nyt ikävämpi " oire" jonka olen luullakseni oppinut tunnistamaan on kevyt, kivuton supistus jolloin olenkin jo varma, että siinä irtos sitten se alku..

Tästä en voi olla varma, mutta oon sen jo aika monta kertaa pongannu senkin joten siihen sen yhdistän. :(

Vierailija
9/16 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt kummastakin raskaudestani alusta asti päiväkirjaa ja sieltä kävin taas muistia virkistämässä nyt kun tätä kolmatta raskautta odotellaan alkavaksi. Nyt eka piinaviikko menossa ja olevinaan vaikka mitä oireita (eli vatsassa pyörii heti kun se on vähänkin tyhjä, viluttanut normaalia enemmän ja reilusti nippailuja alavatsassa). Ovulaatiosta ainaa ny noin 8 päivää.

Molemmat raskaudet siis alkaneet täysin ilman ennakko-oireita ja plussa testattu päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Toisesta mulla oli puhjennut huuliherpes, mutta luulen sen tulleen hammaslääkärin repimisestä (sillä olin juuri ollut paikattavana).

Nyt kuitenkin kovasti toivon että tälläkertaa juuri nämä oireet olisivat merkki raskaudesta. Ihan huvittaa kun muistan että edellisissäkin yrityksissä oli olevinaan aina vaikka mitä oireita eikä silloin plussaa tullut!

Vierailija
10/16 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis tänä aamuna tein testin (kp 40) ja plussaa näytti. ja mä sit vissiin kuulun noihin joilla ei suurempia oireita ole, koska testitulos oli täysi yllätys , täysin toivottu yllätys kylläkin. mutta odotin enemmän että testi olisi ollut negatiivinen, koska mitään oireita ei ole ollut. edelliset kierrot on ollu niin pitkiä (40 ja 56) joten sen perusteella en vielä kauheesti plussaa osannut odottaa, lähinnä ajattelin " varmistaa" sen negan ennen uuden vuoden juhlintaa, mutta nytpä menee sitten holittomaksi juhlinnaksi.

hannnah

Vierailija
11/16 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun on paljon puhuttu fyysisistä oireita, mutta miten on psyykkisten oireiden laita teillä muilla?

Mulla ainakin on ennen menkkoja yleensä vaikeita pms oireita joihin liittyy mielialavaihtelut, itkuherkkyys, känkkäränkkä ym.. Näitä samoja on ollut myös toisessa raskaudessa, kun taas toisessa ei..

Vierailija
12/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Silloin oli pitkä ja sekava kierto. Oli jo ollut menkoja edeltävää rintojen arkuutta, mutta sehän ei mitään ihmeempää tarkoittanut. Sitten tuli jättikovat menkakivut ja pyyhkiessä tuhrua. Tuhrun jälkeen usein kesti tunti ennen menkojen kunnon alkua. Otin buranan ja laitoin siteen, olin kotona pois 3 tuntia. Vessaan mentyä huomasin, ettei vuoto ole alkanut. Ensimmäisen kerran näin kävi. Joten seuraavana päivänä ostin raskaustestin ja testasin haalean plussan.

2. Eli tämä raskaus on vasta alullaan. Oviksesta oli noin 10 päivää, kun rinnat muuttuivat samanoloiseksi, kuin silloin esikoista imettäessä. Kuumotti ja turvotti, ihan kuin olisi olleet täynnä maitoa tai rintatulehdus olisi iskemässä. Siitä jo arvasin. Näin ei ollut ikinä ennen käynyt. Tein sitten 13 päivää oviksen jälkeen hyvin hyvin haalean plussan apteekin omalla, joka vahvistui myöhemmin. Kuvotus alkoi n. 13 päivää oviksen jälkeen, mikä esikon kanssa oli vasta viikolla7.

västis rv 7+3

13/16 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei auttakaas vähäsen! Olen poistanut kapselin noin 3vk sitten ja ollut vähän epäilystä raskaaksi tulemisesta.. en käytä ehkäsypillereitä ja yhdyntä miehenkanssa on ollut melkein jokapäivästä poiston jälkeen.oireet ovat:päänsärky,vatsakivut,ummetus,oksettavaolo,flunssa,mielialanvaihtelu ja väsymys.(itsellä ei ikinä kuukautisen aikana ole ollut rinnat arat tai turvonnut) onko mahollisuutta positiiviseen tulokseen?

Kyllä

14/16 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei auttakaas vähäsen! Olen poistanut kapselin noin 3vk sitten ja ollut vähän epäilystä raskaaksi tulemisesta.. en käytä ehkäsypillereitä ja yhdyntä miehenkanssa on ollut melkein jokapäivästä poiston jälkeen.oireet ovat:päänsärky,vatsakivut,ummetus,oksettavaolo,flunssa,mielialanvaihtelu ja väsymys.(itsellä ei ikinä kuukautisen aikana ole ollut rinnat arat tai turvonnut) onko mahollisuutta positiiviseen tulokseen?

Kyllä

15/16 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panda kirjoitti:

Aina on mahdollisuus, varsinkin ilman ehkäisyä. Testaa ihmeessä, toivotaan onnea!

16/16 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Mulla ollut 2,5v lapsettomuus miehen kanssa. Ei plussan plussaa. 2vk sitten piti alkaa menkat. Kävin viime ke labrassa ja hcg alle5. Raskausoireet on. Kun raskauslaskurin mukaan oli rv. 6+1 alkoi tissikipu ja nyt ollut valkovuoto voidemaista, kun alkuun oli lievää. Ei mitään menkkamaisuutta. Vaikka turvonnut olo, niin -2kg :-o Ja tää ei nyt ole mitään mun mielikuvitusta tai raskaustoiveista johtuvaa vaan menkkoja odottelin ekan viikon. 3 raskaustestiä negoja ja nyt pe testaan seuraavan kerran ja varaan neuvola-ajan. Niin joo, oon tehnyt 2ovistestiä joihin ei ole tullut kuin kontrolliviiva ;P

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014