Petteri Orpo jyrähtää: Hallitus on sitoutunut purkamaan vähintään 300 yrityksiä ja kansalaisia haittaavaa normia
"Hallituksen uudistuslinjan tavoitteena on 100 000 uutta työllistä vaalikauden loppuun mennessä.
Orpo kuitenkin muistutti samalla, että hallitus ei itse luo yhtään uutta työpaikkaa, vaan tämä on yrittäjien vastuulla.
”Me teemme päätöksiä, joiden tavoitteena on kannustaa teitä investoimaan, kasvattamaan liiketoimintaa ja palkkaamaan lisää työntekijöitä. Siis ottamaan riskiä, menestymään.”"
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/petteri-orpo-yrittajapaivilla-hallitus…
Miten? Mitä nämä "normit" ovat? Missä ne on listattu, koska hallitusohjelmasta niitä ei löydy? Kuka ne on arvioinut "haitallisiksi" ja miten? Ettei kuulkaa ole vain käynyt niin, että Petterillä on valta noussut päähän?
Kommentit (18)
Tulevaisuus epävakaa ORpon toimet lisää vain kuluja toimeentulon luukulla.
SDP on raivoissaan. Sääntö-Suomea ei saa nakertaa!
Se on ihan sekaisin juttujensa kanssa, kun ei oikein muista mitä kokkari hertat on käskenyt puhumaan, niin menee puurot ja vellit sekaisin urpolta..
Yrityksillä ja julkisorganisaatioilla on älyttömiä velvollisuuksia. Siellä joudutaan rustaamaan kaiken maailman tasa-arvo-ohjelmia varsinaisen työn sijaan.
Normit tulevat Euroopan Unionista. Enpä usko että tällä hallituskaudella erotaan.
Herra Orpo vain jatkaa herra Sipilän "norminpurkutalkoita".
Vierailija kirjoitti:
Yrityksillä ja julkisorganisaatioilla on älyttömiä velvollisuuksia. Siellä joudutaan rustaamaan kaiken maailman tasa-arvo-ohjelmia varsinaisen työn sijaan.
Missä EU, siellä ongelma.
Autokoulukin on paskottu. Pakko opettaa lapset itse ajamaan nykyään.
Ei Orpo jyrähdä.
Ei hiiri jyrähdä, hiiri vikisee.
Pupetti orpana kertoo että ek haluaa halpoja työntekijöitä ilman turhia oikeuksia. Kaikkein mieluiten kieltäisivät koko ay liikkeen laittomana mutta kun on niin pikkumaista näiden lakien kanssa. Omistus sentään saatiin salatuksi.
Orpo on kyllä onnistunut hyvin likakaivojen ulkoistamisessa muille.
Purra - ottaa paskat niskaan leikkauksista.
Satonen - ottaa paskat niskaan duunarien ehtojen polkemisesta.
Rantanen - ottaa paskat niskaan huume- ja jengiongelmista.
Osannut vielä valita noihin niin tyhmät tyypit, että ne kiinnittää mölinöillään kaiken huomion itseensä. Orpo on tuppisuuna eikä sano paljon mitään kun kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero EU:sta ja vanhat tuontirajoitukset takaisin, niin siinä on persuilla ja väyrystelijöillä ihmettelemistä, kun kossupullo maksaa 50 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero EU:sta ja vanhat tuontirajoitukset takaisin, niin siinä on persuilla ja väyrystelijöillä ihmettelemistä, kun kossupullo maksaa 50 euroa.
Entäs somalien palautus somaliaan?
Koittakaas nyt rauhottua!
Itse perintöasuntoon jouduin muuttamaan (koska korona). Kilahdin lähes totaalisesti siitä "omistusasuntoon ei myönnetä enää as-tukea". Väärä valinta (tämä) kotiinmuutto.
Pikkuhiljaa olen takonut sitä kallooni, et eiköhän täs nyt pärjätä, vyötä vaan tiukemmalle.
Olin joskus nuorena konttorissa kesätöissä, 1. "kasöörskä", kassanhoitaja sanoi (kun oli kiire) - teillä se kuminauha vaan venyy. Sitähän se oli, ei multa ainakaan katkennut.
Vierailija kirjoitti:
Itse perintöasuntoon jouduin muuttamaan (koska korona). Kilahdin lähes totaalisesti siitä "omistusasuntoon ei myönnetä enää as-tukea". Väärä valinta (tämä) kotiinmuutto.
Pikkuhiljaa olen takonut sitä kallooni, et eiköhän täs nyt pärjätä, vyötä vaan tiukemmalle.
Olin joskus nuorena konttorissa kesätöissä, 1. "kasöörskä", kassanhoitaja sanoi (kun oli kiire) - teillä se kuminauha vaan venyy. Sitähän se oli, ei multa ainakaan katkennut.
Päiväunisatu luettu, nyt kaikki nukkumaan.
Kiitos YEL "uudistuksesta"
Se on sellainen paskennus, että maksat vaan joidenkin laskelmien mukaan eläkemaksuja.
Eli et REAALIANSIOIDESI mukaan.
On "kannustava" paskennus.
Vaikka sinulla ei olisi yrittäjän tuloja, niin siitä vaan maksamaan eläkemaksuja, joiden hatusta tempaistujen tuloarvioiden mukaan.
Siisti paskennus. En ala yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväunisatu luettu, nyt kaikki nukkumaan.
Niin muuten tein! :) Putosin kuin koppelo oksalta, sammuin kuin saunalyhty ... mitähän vielä.
Nyt rupes naurattaa se juttu Kimistä - nukahtanut baarissa lasten delfiinin kanssa! :)))
Koetan näin kansalaisena keksiä normin, joka minua haittaisi, mutta eipä tule mieleen.
Taksiliikenteestä berneröitiin normit pois, ja siitä on kyllä ollut minulle haittaa.