Onko kukaan selvinnyt 3 lapsen kanssa ILMAN tukiverkkoja
Siis täysin ilman apua siten että itse ja mies vaativassa työssä ja 3 pientä lasta? Menikö kaikki hyvin, ja toivuitteko vauva-ajan väsymyksestä ja millaisia lapsista kasvoi?
Itse toivon 3, mies 2, ja menkat myöhässä
Kommentit (27)
Hoidin ne kotona, hyvin kasvoivat, kunnon kansalaisia
Sinulla on mies. Et ole yksin etkä edes tiedä mitä yksin oleminen lasten kanssa on.
Vierailija kirjoitti:
No kai sulla turvaverkko on kun on mies
Hän joutuu olemaan työmatkalla joka viikko 2-3 päivää ja tekemään useat illat töitä. Hän on VÄSYNYT ja ehdottomasti sitä mieltä että jos kolmas vielä tulee, kaksi vanhinta jäävät vaille
Isoäitini selvisi viiden lapsen kanssa pientilalla ilman tukiverkkoja.
Pitää tehdä itse ja auttaa itseään.
Ei koko aikaa pidä huutaa jotain muuta apuun.
Vierailija kirjoitti:
Hoidin ne kotona, hyvin kasvoivat, kunnon kansalaisia
Miten paljon saivat harrastaa, ja pääsitte matkoille?
Jutta U. kirjoitti:
Isoäitini selvisi viiden lapsen kanssa pientilalla ilman tukiverkkoja.
Pitää tehdä itse ja auttaa itseään.
Ei koko aikaa pidä huutaa jotain muuta apuun.
Ei PIDÄ. Kenenkään ei PIDÄ yli omien voimien. On viisautta tajuta ettei pakolla PIDÄ tehdä mitään. Olemassa olevien lasten etu ensin.
Kolme lasta, täyspäivätyö, syöpä ja yksinhuoltajuus. Lapsista tuli täyspäisiä ja minustakin, ainakin melkein. Hengissä selvisin. Ei ollut aikaa miettiä, jaksaako.
Ihan hyvin ja kotona hoidin minäkin aina isompia vauva ollessa kotona. Lapsilla on harrastuksia ja matkoillakin on käyty. Miehellä myös reissutyö. Omia harrastuksia ei tosin ehtinyt. Avainsanana tarpeeksi isot ikäerot. :)
Vaativat työt jne, mutta ette osaa ehkäistä? Sitä voi harrastaa myös seksin jälkeenkin, jos niikseen on.
Ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö
Kannattaisko miettiä ja sopia nämä miehen kanssa ja sitten vasta alkaa yrittää raskautta.
Ihan hyvin selvittiin! Meillä isovanhemmat tai kummit sun muut ei ollu käytettävissä millään lailla.
Lapset kolmannen syntyessä 0v, 1v6kk ja 3v eli oli siinä urakkaa.
Teillä miehen työ kuulostaa siltä että tienaakin sitten hyvin niin joskus jonkun luotettavan naapurintytön palkkaatte niin saa jonkun yhteisen leffaillan sillon tällön. Lomittatte myös toisianne!
Ihan normaalia elämää minusta! Vaikeaa oli ajoittain toki tai väsyttävää mutta tekisin kaiken samoin jos saisin päättää nyt. Ehkä jopa nelosen olisin halunnut vielä..
N46 ja lapset jo isoja teinejä
Kyllä varman jaksat ne hoitaa jos lapset ovat terveitä ja teillä on tilaa ja rahaa niille. Jos mies ei kolmatta kumminkaan halua niin ota huomioon että saatat jäädä yksin niiden kans jos silti sen hommaat....
Selviäähän tuosta, mutta jos mies on jo nyt sitä mieltä ettei jaksa niin miettisin kyllä kannattaako...
Äitini yksin elätti 9 lasta ja me lapset autoimme kaikessa.Isä joi , eikä tuonut markkaakaan kotiin.
No kai sulla turvaverkko on kun on mies