Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon tästä? Tarkistan asioita moneen kertaan töissä

Vierailija
06.10.2023 |

Teen työtä jotta on oltava tarkka, ja olen luonteeltanikin kyllä tarkka ja minulle on tärkeää tehdä työni huolellisesti. Silti tarkistan töissä asioita moneen kertaan. Vaikka olisin juuri tarkistanut tietyn asian, ihan kuin en hetken päästä jotenkin uskoisi itseäni ja näkemääni, vaan tarkistan asian vielä uudelleen. Yleensä tarkistan asian 2-3 kertaa. Tämä aiheuttaa stressiä sekä myös hidastaa työskentelyäni, kun katson samoja asioita moneen kertaan.

Mikä avuksi? Arjessa minulla ei tuollaista juuri ole, että tarkistaisin asioita moneen kertaan. Merkkejä ahdistuneisuushäiriöstä kyllä on, ja jännitän mm. sosiaalisia tilanteita. Lapsuudesta muistan pakonomaisen tarpeen pestä käsiäni tietyllä tavalla, mistä pääsin kuitenkin lopulta yli. Tietynlaista alttiutta esim. pakko-oireiseen häiriöön saattaa minulla siis olla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tietenkin lukea, että teen työtä, JOSSA on oltava tarkka. Ei pää enää toimi.

Ap

Vierailija
2/4 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen töitä varhaiskasvatuksessa ja sama ongelma. Meillä on joskus päiväkodin sisätiloista pieni siirtymä aitaamattomalla alueella aidatulle pihalle ja lasken sillä minuutin tai kahden matkallakin lapset moneen kertaan. Ja silti on jatkuva huoli siitä että onko kaikki varmasti mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OCD

Vierailija
4/4 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma minullakin. Ja tuo sos.tilanteiden jännittäminen täsmää minuun myös, ahdistuneisuuttakin on taustalla.

Kiinnostaa myös, mikä auttaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä