Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään hyviä kokemuksia ravitsemusterapeuteista?

Vierailija
06.10.2023 |

Monesti kuullut pahaa ja nyt itsekin koin sen..

Lääkäri sanoi, että mene ravitsemusterapeutille kun niin monet ruoat ei sovi minulle, joten ravitsemusterapeutti auttaa sua etsimään sulle ruokavalion.

No soitin ja kerroin asiani, niin hän sanoo "No ompas nyt montaa eri asiaa, että mulla ei oo kyl tollasta valmiina"

Ja ei päästy asiassa eteenpäin, sanoi että voi jokaisesta ruokavaliosta laittaa sähköpostilla erikseen.

Eikö se ole heidän työ tehdä asiakkaalle oma ruokavalio vai käyttääkö he pelkästään noita valmiita ruokapohjia?

Mulla monia sairauksia ja ne vaikuttaa vatsantoimintaan niin paljon, olenhan toki itse huomannut mikä ei sovi, mutta tosi haastavaa itse ruokavalio löytää kun kuitenkin on olemassa tuollainen ammatti, jolta vois asiaa kysästä, mutta sitten tulee tommoinen vastaanotto.

Pitääkö kääntyä yksityisen puolelle?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kunnallisella ravitsemusterapeutilla kerran ja yksityisellä olin asiakkaana muutaman kuukauden. Vuoden ajan  myös elintapaohjaajalla, johon kuului myös ravintosuositukset. Syy krooninen sairauteni.

AInoa, mitä tuosta kaikesta opin, oli noudattaa säännöllisiä ruoka-aikoja ja koostaa ateria monipuolisesti. Parasta oli keskustelu ja analysointi, jolloin oma mieli aktivoituu etsimään minulle sopivia raaka-aineita ja hallitsemaan erilaisia tilanteita. 

Jäi sellainen käsitys, ettei niitä yksilöllisiä ruokavalioita kukaan uskalla ottaa vastuulleen. Jos joku sanoo sinulle, että syö vain tätä hän myös saattaa johtaa sinua ihan väärälle tielle. Ja siis varoisinkin ravitsemusterapeuttia, joka neuvoisi liian tiukasti. Uusia tuotteita tulee koko ajan markkinoille, niin tehtävä on myös heille aika mahdoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi