Miksi sängyssä kun käännän päätä tyynyllä niin päässä heittää? Sellainen hassu huimauksen tunne joka menee sekunneissa ohi.
Oikeastaan se tuntuu aika ihanalta. Kun käännän päätä ja vaihdan makuulla asentoa niin heittää päässä.
Kestää vain hetken.
Muilla? Mistä tuo johtuu?
Kommentit (14)
Saattaa olla vaaratonta asentohuimausta. Googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Asentohuimaus
Jassoo.
Olen nuori ja teen töitä. Ei ole paljoa muuta.
Vähän sellainen olo kuin menisi humalassa nukkumaan ja päässä heittää hetken.
Tuntuu vähän aivojen "pohjassa" hassulta.
Ap
Asentohuimaus. On vaaraton, mulla on useasti ollut. Ekan kerran tuli parikymppisenä, nyt oon nelikymppinen.
Menee ohi kertaheitolla, kun teet tietynlaisen liikesarjan (makaat sängyssä ja menet tietynlaisiin asentoihin pään kanssa) ohjeiden mukaan (netistä löytyy googlettamalla).
Eli googleta asentohuimaus kotihoito-ohje. Helpointa on tehdä se siten, että joku muu perheessä lukee sinulle ohjetta, mihin pitää päätä kääntää ja sinä vain keskityt tekemiseen. Siinä tehdessä voi huone pyöriä ympäri sitten (siis tuntuu siltä).
Asentohuimaus johtuu jostain sisäkorvaan kerääntyneestä sakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asentohuimaus
Jassoo.
Ap
Ei asentohuimaus katso ikää tai työtilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asentohuimaus
Jassoo.
Ap
Tuo on nimenomaan asentohuimaus. Esim. kylkeä kääntäessä, tuntuu hetken ajan, kuin keinuisi laivassa.
Tee se asentohuimauksen kotihoito, menee ohi sillä.
Hyvänlaatuista asentohuimausta. Sitä voi hoitaa manöövereillä mm. Epleyn manööveri. Fysioterapeutti osaa tutkia ja ohjeistaa. Vaiva on vaaraton, mutta voi olla pahimmillaan tosi invalidisoiva. Paranee kuitenkin ajan kanssa ja manööverit saattavat nopeuttaa paranemista.
Minulla ihan seisaaltaan kun esim. päätä käännän, kummallinen vihlaus päässä ja heittää, kestää pari sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asentohuimaus
Jassoo.
ApEi asentohuimaus katso ikää tai työtilannetta.
Ei niin :D-
Mulle tosiaan tuli jo parikymppisenä ekan kerran ja kyllä ihmettelin. Suvussa meillä monilla tätä, niin heti äitini osasi kertoa, että tuo on hyvälaatuinen asentohuimaus ja antoi minulle printattuna ne asennot, joihin pitää mennä, jotta asentohuimaus korjaantuu.
Työfysioterapeutti kirjoitti:
Hyvänlaatuista asentohuimausta. Sitä voi hoitaa manöövereillä mm. Epleyn manööveri. Fysioterapeutti osaa tutkia ja ohjeistaa. Vaiva on vaaraton, mutta voi olla pahimmillaan tosi invalidisoiva. Paranee kuitenkin ajan kanssa ja manööverit saattavat nopeuttaa paranemista.
No todellakin nopeuttavat paranemista, kun mulla vaiva on korjaantunut aina samantien. Parikyt vuotta on tasaisesti tullu asentohuimaus. Välillä vuosia väliä, etteei tuu. Sitten teen ne liikkeet ja asentohuimaus katoaa heti.
Netistä löytyy hyvät kuvalliset ohjeet. Kantsii printata ne paperille ja pitää niitä helposti saatavilla.
Asentohuimaus on saanut nimensäkin siitä, kun se tuntuu nimenomaan asentoa vaihdettaessa, niinkuin ap kuvaili. Ja tyypillisesti nimenomaan makuulla sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asentohuimaus
Jassoo.
ApTuo on nimenomaan asentohuimaus. Esim. kylkeä kääntäessä, tuntuu hetken ajan, kuin keinuisi laivassa.
Tee se asentohuimauksen kotihoito, menee ohi sillä.
Kunpa menisikin vaan ei auta minulla yhtään. Pahimmillaan maailma keinui yhtäjaksoisesti kolme kuukautta jolloin lääkäri sitten kirjoitti Betasercin.
Työfysioterapeutti kirjoitti:
Kannattaa huomioida että manööveri on erilainen riippuen siitä kummalle puolelle ja mihin kaarikäytävään sakka kerääntyy.
- sivusta
Asentohuimaus