Ruskea vuoto ennen kuukautisia, muita joilla on/ollut?
Eli kolmosesta mahdollisesti haaveillaan, esikoinen ja pikku kakkonen saaneet alkunsa ihan normaalisti, ensimmäinen syntyi 01/02 ja toinen lapsi 12/04, siinä välissä 10/03 keskeytynyt km rv11. Kiertoni on aina ollut säännöllinen (28-31), myös synnytysten ja km:n jälkeen, ja oviksen tunnen itse (kipu jommassa kummassa munasarjassa). Nyt 2-vuotiaan kuopuksen jälkeen kuukautisia on edeltänyt poikkeuksetta ruskea vuoto 2-4 vrk, jonka jälkeen kuukautiset alkavat aivan normaaleina, melko runsaina n.5vrk. Ovis tuntuu lähes joka kierrossa nyttenkin. Papat toki otettu ja lääkärissä kävin ko.vuodosta vastikään, hänen mielipiteensä oli että ei vielä hormoneja, ultrasi ja kaikki normaalia, käski vai odotella.
Onko siis kanssasisaria joilla olisi ollut sama ongelma, oletteko tulleet silti raskaaksi normaalisti, vai saaneet lääkkeitä (mitä, mitä verikokeita?) vai saaneet apua vaikka vyöhyketerapiasta tms?
Ja kierukkaa tai pillereitä en siis ole tässä välissä syönyt..
Toiset kun ne suunnittelee tarkat ikäerot lapsilleen...
Kommentit (2)
Mulla on alkanut kuukautiset melkeinpä aina ruskealla tiputteluvuodolla. Toisinaan varsinainen vuoto on alkanut nopeammin ja toisinaan hitaammin. Päiviä on voinut kestää. Olen itse aina ajatellut, että olisi täysin normaalia. Limakalvo vaan lähtee pikkuhiljaa vuotamaan pois, eikä heti yhdellä kertaa. Itselläni ei ole ainakaan mitään endon oireita eikä muutakaan vaivaa. Lapsia on yksi, vajaa 2 v. ja toisesta on nyt alettu haaveilla. Yksi yrityskierto on takana.
niin että on tiputteluvuotoa ja johtu endometrioosista. Toki näin ei tarvii olla kaikilla jotka samasta kärsii. Esim. mulla on nyt kuopuksen jälkeen yhden pitkän kierron jälkeen tullut just tollasta vuotoa eka mut veikkaan et oli pitkän kierron syytä. Ainakaan seuraavassa ei enää tullu. Tosta endosta en oo varma näkyykö ultrassa.
Mulla se aiheuttaa sen että seksiä harrastettaessa mies ei saa työntyä liian syvällä..se sattuu..ja monella on tärinäkipua (eli vaikka pyörällä ajo alustalla joka täristyttää sattuu tuonne alas) Lääkäri löysi sen mulla aikoinaan kun en tullu millään raskaaks ja tutki peräsuolen puolelta..sattu niin peevelisti että karkasin kauas siinä pöydällä!! Sano sillon etten tod.näk. tuu raskaaks ilman poistoa.mut olinki samasta kierrosta jo raskaana. Tosin se meni kesken (tunsin miten kohdunnousu repi rihmastoa irti sieltä kohdun pohjasta) No tulin onneks heti uudelleen raskaaks ja ilman kipuja.
Mut eiköhän se sun lääkäris tilannetta tarkkaile kun kerran on asiasta tietoinen. Ja jos olis endoa epäilly ni tutkinu paremmin =)