Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kannattaa viela jatkossakin pysya ansisidonnaisella kokoaikatyon sijaan

Vierailija
03.10.2023 |

Oon tyoton ja teen osa-aikatyota koska palkat ovat liian matalat kokoaikaiseksi siirtyessani. Saan nyt enemman nettona kun nostan soviteltua ansiosidonnaista. Orpon leikkurin jalkeen saan vaman verran kuin kokoaikaisena joten Orponkaan malli ei viela muuta mun kohdalla asetelmaa. Ansiosidonnainen juoksee ja alkaa aina uudestaan kun teen kuitenkin toitakin. Ainoastaan orpon leikkurissa merkitysta on uudenntyossaoloehdon vaatimuksissa kun jatkossa vaaditaam vuosi jotta uusi tyossaoloehto tayttyy. Tui muutos astuu voimaam 1.9 joten ehdin jo paljon sita ennen hankkimaan uudennansiosidonnaisen 400 pv. Orpon suunta on kuitenkin oikea noin 3 vuoden kuluttua mun kannattaa siirtyankokiaikauseen tyohin eli sita kun kayttanyt ensin nuo 400 pv Mika mun osa-aikatyota riittaa 3 vuodeksi. Suomi toimii main ja nailla mennaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirjoittaa et osaa, et edes ilman ääkkösiä

Vierailija
2/8 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kirjoittaa et osaa, et edes ilman ääkkösiä

Ei pysty. Ulkomailla ei oo skandeja kahvilan koneissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horeca- ja rakennusaloilla on tosi paljon näitä ansiosidonnaisshoppailijoita. Ovat laitostuneet tähän suomalaiseen systeemiin ja ajattelevat, että näin voi ja saa tehdä. Ei nähdä ollenkaan, että elävät muiden rahoilla vaan luulevat, että se raha vaan tulee jostakin.

Juuri tällaisista ihmisistä lähtee tämä Purran ruoskapolitiikka, koska moni muukin kuin aloittaja ajattelee tuolla tavalla, eikä edes näe siinä mitään ihmeellistä.

Vierailija
4/8 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Horeca- ja rakennusaloilla on tosi paljon näitä ansiosidonnaisshoppailijoita. Ovat laitostuneet tähän suomalaiseen systeemiin ja ajattelevat, että näin voi ja saa tehdä. Ei nähdä ollenkaan, että elävät muiden rahoilla vaan luulevat, että se raha vaan tulee jostakin.

Juuri tällaisista ihmisistä lähtee tämä Purran ruoskapolitiikka, koska moni muukin kuin aloittaja ajattelee tuolla tavalla, eikä edes näe siinä mitään ihmeellistä.

Olen PS kannalla ja tuen Purran linjaa vaikka olenkin systeemissa eli ansiosidonnaisella. Systeemi on typera ja se kannattaakin hajottaa ja tehda tyo kannattavaksi. Sita odotellessa. Niin daiju en ole etta tekisin enemman toita ja saisin vahemman nettona kuin nyt. Se on systeemin ongelma, ei minun

Vierailija
5/8 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulutusryhmissä oli muutama insinööri jotka kertoivat että saavat suurempaa ansiosidonnaista mitä heille tarjottujen työpaikkojen palkat olisivat olleet. Ei siis tietty kannattanut työllistyä.

Vierailija
6/8 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen PS kannalla ja tuen Purran linjaa vaikka olenkin systeemissa eli ansiosidonnaisella. Systeemi on typera ja se kannattaakin hajottaa ja tehda tyo kannattavaksi. Sita odotellessa. Niin daiju en ole etta tekisin enemman toita ja saisin vahemman nettona kuin nyt. Se on systeemin ongelma, ei minun

Voin kertoa, että minua systeemin rahoittajan pikkuisen kyrsii tuo asenne. Oikeastaan aika paljonkin.

Vierailija
7/8 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä teet pimeästi töitä. Siksi sun kannattaa olla ansiosidonnaisella. Muut ovat eri tilanteessa kuin sinä.

Vierailija
8/8 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääkkösten puuttumisen lisäksi 22 kirjoitusvirhettä reilun kahdeksan rivin tekstissä. Juu, taatusti olet suomalainen, ja työllistymässä huippuhommiin aivan heti kun haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi