IS: Näin pääset eroon vatsarasvasta - lääkäri listaa 10 varmaa keinoa
"Vyötärölihavuuteen liittyy lukuisia terveysuhkia, ja siksi se on kaikkein haitallisinta lihavuutta. Jo muutaman kilon painonpudotus vähentää vaarallisen rasvan määrää."
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
8. Lopeta tupakointi.
Joo, lopetin vuosi sitten ja olen sen jälkeen lihonnut yli 10kg. Valtaosa rasvasta kertynyt vatsaan. Loistava ohje 👍
Totta. Ei tainnut ihan perustua tietoon tuo että tupakka lihottaa ja lopettaminen laihduttaa 😂
Missä tässä Maikin videossa kerrottu mittataulukko on? Ei osunut tekstistä silmiin ainakaan.
Tällä kehopositiivisella ei mitään, koska olen alipainoinen ja tukkakin on lähdössä sytostaattihoidon takia ja silti koitan olla onnellinen kehossani. Mitäs ajatuksia se herättää, ap?
Kapean vyötäröni "salaisuus" on se että en ole päästänyt sitä venähtämään raskauksia lukuunottamatta yhtään. Olen reagoinut HETI jos paino on meinannut nousta parillakaan kilolla tai jos housut on kiristäneet vyötäröltä. Olen lähemmäs 50v ja vyötärö edelleen 64 senttiä.
Syökää sitä voita ja jättäkää sokerit ja tärkkelykset kauppaan. Ymmärrän että on vaikeaa päästää psykologisesti noista lääkäreiden suosituksista eroon, mutta se on ainoa keino, jos pitää säilyttää terveys ja toimintakyky samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi helppo keino joka toimii oikeasti:
Hommaa Ozempic resepti ja ala käyttää lääkettä niin kas kun paino alkaa tippua ja läskikerrokset sulavat silmissä
Ei toimi kaikilla.
Toimii melkein kaikilla. Ainoot on jos on joku lääkitys joka estää painon pudotuksen.
Kiitos "kehopositiivisten" (käyttäisin mieluummin oikeaa termiä) sairaat db2 eivät saa tätä lääkettä. Onneksi osa lääkäreistä kieltäytyy jo kirjottamasta tätä lääkettä laihdutukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää margariinia ja kasviöljyä, niillä paranee vaiva kuin vaiva.
Myös lenkkimakkara ja koff tms paskaluokan olut. Sen takia ne persut ovat niin komeita ja naisten suosiossa.
Merkillisiä nämä tämän palstan naiset, kun kaikki aiheet täytyy yrittää väkisin kääntää puoluepolitiikkaan ja toisten ulkonäön halventamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo kaikki noista kuosissa enkä ole varsinaisesti ylipainoinen, mutta jokainen gramma kerääntyy vyötärölle. Ja näin on aina ollut, jo neljävuotiaana kuvissa näkyy. En viitsi itseäni enää asian vuoksi rääkätä, joten olkoon.
Sit sä kuvittelet, että sinussa on vika kun huonot ohjeet ei toimi. Alistut "kohtaloosi" etkä halua yrittää jotain muuta tapaa.
Kuinka typeriä jotkut voikaan olla!
Huonot ohjeet? Kaikenlaista olen jo kokeillut. Kerro ihmeessä ne hyvät ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo kaikki noista kuosissa enkä ole varsinaisesti ylipainoinen, mutta jokainen gramma kerääntyy vyötärölle. Ja näin on aina ollut, jo neljävuotiaana kuvissa näkyy. En viitsi itseäni enää asian vuoksi rääkätä, joten olkoon.
Sit sä kuvittelet, että sinussa on vika kun huonot ohjeet ei toimi. Alistut "kohtaloosi" etkä halua yrittää jotain muuta tapaa.
No mitä kaikkea sitten olet kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei auta mikään muu kuin laihduttaa tarpeeksi laihaksi itseni. Mitoissa 168/50 ei ole pömppömahaa.
170/48 ja on pömppömaha
Toinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä kaikkea sitten olet kokeillut?
Vaikka mitä. Kerro nyt vain niitä hyviä vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Helposti eroon vatsarasvasta: 10 arkista keinoa
1. Lisää arjen aktiivisuutta. Vähennä yhtäjaksoista istumista ja suosi hyötyliikuntaa. Kaikki aktiivisuus on hyvästä, oli kyse sitten metsäretkistä, siivoamisesta tai pihatöistä. MINULLA ON KOIRA JA LIIKUN PALJON IHAN JOKA PÄIVÄ
2. Harrasta säännöllisesti sykettä kohottavaa liikuntaa. Se voi olla reipasta kävelyä, uintia, tanssia tai pyörälenkki. Aerobisen liikunnan ohella kannattaa harjoittaa myös lihaskuntoa kahdesti viikossa joko kotona tai kuntosalilla. KTS.KOHTA 1
3. Huolehdi riittävästä unesta ja jaksamisesta arjessa. Univajeella ja stressihormoni kortisolilla on yhteys vyötärölihavuuteen. Pyri karsimaan arjesta stressiä ja raivaamaan tilaa palautumiselle. NUKUN AINAKIN 8H YÖSSÄ ENKÄ STRESSAA
4. Satsaa kasvisten määrään ruokavaliossa. Vihannesten, hedelmien ja marjojen energiatiheys on yleensä pieni, ja siksi niiden runsas käyttö on tehokas keino vähentää ruoasta saatavan energian määrää. SYÖN PALJON KASVIKSIA
5. Vähennä kovien eläinperäisten rasvojen käyttö minimiin ja suosi hyvälaatuista, pehmeää rasvaa kuten kasviöljyjä, kasvimargariinia ja pähkinöitä. RUOKAVALIO KUNNOSSA.
6. Varmista, että saat jokaisella aterialla riittävästi proteiinia ja hiilihydraatteja sekä kuitua. Karsi korkeakaloristen elintarvikkeiden, kuten sipsien, suklaan, karkkien ja sokerilimujen määrää. YHÄ RUOKAVALIO ON KUNNOSSA
7. Pidä kiinni säännöllisestä ruokarytmistä. Pitkät ateriavälit johtavat helposti naposteluun ja turhan suuriin ateriakokoihin. Syö 3–4 tunnin välein, 3–5 ateriaa päivässä. SYÖN SÄÄNNÖLLISESTI
8. Lopeta tupakointi. Tupakoitsijoilla on enemmän vatsarasvaa kuin samanpainoisilla tupakoimattomilla. EN OLE IKINÄ TUPAKOINUT
9. Vähennä alkoholin käyttöä. Oli alkoholi mitä laatua tahansa, siitä saatu energia kertyy usein rasvaksi vyötärön seudulle. KÄYTÄN ALKOHOLIA MUUTAMAN KERRAN VUODESSA
10. Mikäli pitkäjänteiset elintapojen muutokset eivät tuota tulosta, käänny lääkärin puoleen. Joskus painonpudotukseen apua voi tuoda laihdutuslääkehoito.
Mitä ajatuksia herättää kehopositiivisissa? : )
ap
Olipa taas helpot ohjeet! Painoindeksi normaali ja vyötäröllä silti 15cm ylimääräistä. Eli ei kyllä ole noin ykdinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8. Lopeta tupakointi.
Joo, lopetin vuosi sitten ja olen sen jälkeen lihonnut yli 10kg. Valtaosa rasvasta kertynyt vatsaan. Loistava ohje 👍Ei sitä tupakointia ole tarkoitus korvata napostelulla.
Kirjoitinko ja mitä napostelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjan "Laihduttamisen loppu" ohjeiden lukeminen ja noudattaminen.
Minulla ei auta mikään muu kuin laihduttaa tarpeeksi laihaksi itseni. Mitoissa 168/50 ei ole pömppömahaa.