Rupeaa menemään hermot menkkoihin
Kommentit (25)
Mä olen vasta 50v ja säännölliset kuukautiset on minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sulla ne kuinka usein?
Normaalisti
Tunne olevasi estrogeeninen nainen!
Mielelläni luopuisin tästä sotkujutusta.
AP
Vierailija kirjoitti:
AP
Ootko lisääntynyt?
Sittemmin menee hermot vaihdevuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APOotko lisääntynyt?
Kyllä
Minipillerit? 20 vuotta ilman menkkoja, paras ratkaisu ikinä eikä tullut mitään sivuvaikutuksia
Olen 50 - vuotias ja mulla on menkat noin 3 kuukauden välein . Odotan , että loppuisivat jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APOotko lisääntynyt?
Kyllä
Mä en oo, eli menkat täysin turhaa mulla läpi elämäni.
Aloitin vähän aikaa sitten hormonikorvaushoidon.
Ja voi hemmetti en muuta sano, tähän hommaan kuuluu "tyhjennysvuoto", eli saan kerran kuukaudessa vähän niin kuin menkat, jotka kestävät kauemmin kuin normaalit kuukautiseni... 🤨
Just kun ajattelin pääseväni jo pian eroon "verisistä touhuista." 😒
Nimim. Kohta 50 vee
Alapäät elää omaa elämäänsä. Minkäs teet.
Ei välttämättä lopu pitkään aikaan. Omassa suvussa naisilla on kuukautiset loppuneet 56-57v. Vasta silloin alkanut vaihdevuodet.
Mä oon vasta 36v ja sain puoli vuotta sitten hormonikierukan. Menkat on enää pientä niukkaakin niukempaa vuotoa. Sitä ennen en meinannut pärjätä järkyttävän vuoden kanssa. Mutta en tiedä laitetaanko kierukoita enää 5-kymppisille.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin vähän aikaa sitten hormonikorvaushoidon.
Ja voi hemmetti en muuta sano, tähän hommaan kuuluu "tyhjennysvuoto", eli saan kerran kuukaudessa vähän niin kuin menkat, jotka kestävät kauemmin kuin normaalit kuukautiseni... 🤨
Just kun ajattelin pääseväni jo pian eroon "verisistä touhuista." 😒Nimim. Kohta 50 vee
Olen näitä asioita yrittänyt aikanaan etsiä, että eikö hormonikorvaushoidolla sitten jatku kuukautiset, kun kerran jatketaan sitä lisääntymisikäisen naisen hormonitoimintaa. Ja ei sitten niin yhtään millään meinannut löytyä tällaista tietoa. Kiva kun vahvistit!
Minulla on tällä hetkellä minipillerit eikä kuukautisia ollenkaan. Vaihdevuosi-ikä alkaa olla jo sen verran lähellä, että pitää seuraavalla kerralla kysyä gyneltä mistä oikein tiedän vaihdevuosien alkaneen. Esivaihdevuosiin sopivia muita oireita on jo.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vasta 36v ja sain puoli vuotta sitten hormonikierukan. Menkat on enää pientä niukkaakin niukempaa vuotoa. Sitä ennen en meinannut pärjätä järkyttävän vuoden kanssa. Mutta en tiedä laitetaanko kierukoita enää 5-kymppisille.
Tuosta en tiedä, mutta minulle kuparikierukka aiheutti aiempaa pidempää vuotoa.
Muistan koulun terkkarin olleen ihmeissään, kun mulla ei ollut menkat alkaneet, kaikilla muilla kuulemma oli jo. Kai se niin menee, että jos myöhään alkaa, niin myöhään loppuu.
Olen pitkäikäisestä suvusta. Tässä voi olla jokin yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle ainakin gyne tyrkytti hormonikierukkaa.
Nimim. Kohta 50 vee
Tuleeko sulla ne kuinka usein?