Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko perunamuusiin laittaa maidon sijaan kaurajuomaa?

Vierailija
01.10.2023 |

Vieraani tulee syömään muusia illalla joten maitoa en voi laittaa. En viitsisi pelkkää vettäkään.. Sopisiko kaurajuoma?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maustamattomat kasvimaidot toimivat perunamuusissa, mutta suosituimpia ovat kaura- ja soijamaidot. Kuumia juomia varten kehitetyt kasvimaidot toimivat mainiosti myös ruoanlaitossa, ja perunamuusiin ne sopivat erityisen hyvin. Perunamuusin nesteeksi kannattaa kokeilla myös kaurakermaa.

Olisit löytänyt googlaamalla.

Vierailija
2/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän mantelimaitoa ruuanlaitossa, koska kaurajuomastakin menee maha sekaisin. Ihan samat oireet siitä tulee kuin maidonkin juonnista. Ei sovi. Kauramaidon maku on puumainen, mantelimaidossa sellaista sivumakua ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakermalla tulee parempaa.

Vierailija
4/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan perunoiden keitinveden. Ja voita😋

Vierailija
5/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin perunoiden keitinvettä. Luulisi että kauramaito saa muusin maistumaan kauralta. Tai sitten keittäisin vain perunat. Toi on muuten totta että illalla ei maitoa kannata käyttää jos ei halua herätä yöllä pissalle. Maito kulkee elimistön läpi hitaammin kuin muut nesteet ja sitten herää joskus aamuyöllä vessaan. Hehtaarirakot erikseen.

Vierailija
6/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nej.

Vierailija
7/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusiin minäkin laitan perunoiden keitinvettä ja toimii hyvin.

Kauramaito muuten on tavallista maitoa parempaa lättytaikinassa. Meillä tehtiin ennen kaksi taikinaa kun itsellä on maitoproteiini-allergia. Sitten vaimo kerran maistoi niitä maidottomia lättyjä ja sen jälkeen onkin menty Oatlyn kaurajuomaan tehdyllä taikinalla.

Vierailija
8/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämmentää aikuinen ihminen, joka kyselee i.d.i00.ttimaisuuksia netissä. Minkä takia et kokeile asioita itse?! Mitä kuvittelet siitä tapahtuvan??

Vierailija
9/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunamuusiin minäkin laitan perunoiden keitinvettä ja toimii hyvin.

Kauramaito muuten on tavallista maitoa parempaa lättytaikinassa. Meillä tehtiin ennen kaksi taikinaa kun itsellä on maitoproteiini-allergia. Sitten vaimo kerran maistoi niitä maidottomia lättyjä ja sen jälkeen onkin menty Oatlyn kaurajuomaan tehdyllä taikinalla.

Tavallista maitoa :"""DDDD TAVALLISTA MAITOA.

Ainut vaan, että toinen ei ole maitoa nähnytkään.

Vierailija
10/18 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo hyvää valkkaria antaa eksoottisemman sivustyneen maun ja koostumuksen...

Vierailija
11/18 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hämmentää aikuinen ihminen, joka kyselee i.d.i00.ttimaisuuksia netissä. Minkä takia et kokeile asioita itse?! Mitä kuvittelet siitä tapahtuvan??

Esimerkiksi vähävaraisella voi olla varat vähissä, siksi varmistaa. Minua hämmentää aikuinen ihminen, joka vikisee i.d.i00.ttimaisuuksia netissä.

Vierailija
12/18 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi, siitähän tulisi vegaanista ja minä en mitään vegaanista syö. Kyllä jämpti on niin.

Vierailija
13/18 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaurajuomaa lähes kaikessa, mutta perunamuusissa se on pahaa. Laitan itse perunoiden keitinvettä ja voita/margariinia. Riittävästi suolaa, niin tulee hyvää.

Vierailija
14/18 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakusta tulee parempaa kauramaidolla.

Vierailija
15/18 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitinvesi ja voi saa kannatusta täälläkin. Usein laitamme vielä kananmunan sekaan. nam.

Vierailija
16/18 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kuka estää?

Vierailija
17/18 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaitoa en syöttäisi kuin teurastusta varten lihotettavalle sialle.

Vierailija
18/18 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitakaan et varmaan voi laittaa, jos muusia on tarkoitus tarjota maitoallergikolle tai vegaanille. Kauramaito toimii ihan kohtuullisen hyvin voin kanssa muusissa, ilman voita en ole testannut. Todenäköisesti margariinillakin tulee maistuvaa, sitäkään en tosin ole itse kokeillut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän