Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritystä heti e-pillereiden jälkeen?

27.12.2006 |

Meillä on jo kaksi ihanaa lasta, mutta mitä luultavimmin lähdetään yrittämäään kolmosta ensi vuoden aikana. Esikoisen yritystä ennen käytin vuosia e-pillereitä ja pidinkin useamman kuukauden tauon pillereistä ennenkuin ruvettiin yrittämään. Halusin tasapainottaa kiertoni, sillä jostain olin kuullut, että olisi ihan hyvä pitää hiukan taukoa.

Mikä teillä on asiasta käsitys? Onko ok, että jätän vaan yhtäkkiä pillerit pois ja lähdemme yrittämään saman tien? Olen kuullut, että raskaaksi tulo kävisi jopa helpommin näin eli ensimmäinen kierto heti pillereiden jälkeen olisi jotenkin " hedelmällisempi" ?

Sinänsä mitään pakkopullaa ei aiota tästä kolmosen yrittämisestä tehdä, mutta eihän se hassumpi juttu olisi, jos yritys heti palkittaisiin. Esikoisen kohdalla yritykseen meni 8 kk ja toisen 4 kk.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai suositellaan sen takia että laskettuaika olisi helpompi määrittää. Minä en ole koskaan pitänyt taukoja pillereiden ja yritysten välissä. Minä olen saanut sellaista tietoa että pillereiden jälkeen voi mennä jopa 6kk ennen kuin kierto tasaantuu ja raskaantuminen pillereiden jälkeen ei aina käy käden käänteessä. Itse söin minipillereitä ja jätimme ne elokuussa pois ja vieläkin on elimistö sekaisin ja lääkäri varoitti pitkästä yritysajasta :o(

meillä pisin yritys pillereiden jälkeen oli 1v5kk

Vierailija
2/5 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpanakin kertana on yhdet menkat olleet ja seuraavasta sitten tärpännyt. Eli luonto itse pitänyt huolen, että elimistö puhdistunut jos on ollut tarpeen.

Ja kyllä se ultrassa selviää kuinka pitkällä se raskaus sitten todellisuudessa on...

AIHA Kolmatta odottaen rv 18+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisestä kierrosta pillereiden jälkeen mutta plussasin todella myöhään, kp45 oli negaa ja kun menkkoja ei kuulunut niin sitten kp54 oli plussaa. minulla on muutoinkin pitkä kierto mutta tämä erityisen pitkä

Vierailija
4/5 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitte kun päätettiin alkaa yrittään niin heti alettiin hommiin.ja onhan tässä työsarkaa ollukki;) ihan mukavaa puuhaahan se on,mutta 10kk tuli täyteen eikä merkkiäkään raskaudesta:(

ja tosiaan 2-6kk voi mennä siihen ovulaatio palautuu normaaliksi.en tiiä vaikuttaako kuinka paljon se,että kauanko pillereitä on popsinut!?mutta sanoisin että heti hommiin vaan,ei siitä ole ainakaan haittaa kenellekkään:)

tsemppiä!

Vierailija
5/5 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen esikkoa olin syönyt pillereitä n. 8 vuotta putkeen, kun yritys sai alkaa, tulin heti raskaaksi :-) Hieman äimänkäkenä olin itsekin ja se raskaus kesti loppuu saakka ja siitä kohta 6-vuotias.

Pikkukakkosta ennen söin n. puolisen vuotta pillereitä, ja tärppäsi muistaakseni 4. kierrosta pillereiden jälkeen. Valitettavasti se meni sitten kesken. Km:n jälkeen tärppäsi 2. kierrosta ja siitä 3-vuotias.

Nyt meneillään pikkukolmosen yritystä. Raskaus saikin alkunsa vähän ' vahingossa' eli ei mitään erityistä yritystä. Se meni kyllä kesken, km:stä 3 vkoa...Nyt taas yritys päällä ja plussaa toivotaan pikaisesti :-)

Mutta siis, pillereiden jälkeen voi siis tulla heti raskaaksi! Tärppionnea!

-Ultsi-