Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tälläinen outo syyllisyys johtuu?

Vierailija
30.09.2023 |

Jos vaikka joskus harvoin voitan jostain nettikilpailusta jotain, mitä tarvitsen ja mistä tykkään, niin silti kärsin jostain oudosta syyllisyydentunteesta, että vein voiton joltain toiselta. Tai jos ostan jonku viimeisen tuotteen kaupasta, että joku toinen jää nyt ilman. Tai en uskalla enkä kehtaa ostaa lippua johonkin tapahtumaan (vaikka saisi halvalla), koska joku toinen voi jäädä ilman ja että minun ei kuuluisi käydä missään.

Olen kaiken lisäksi vielä vähävarainen työtön, niin joku voitto kohdalleni pitäisi olla lähinnä positiivinen asia, kun vihdoin saan jonku haluamani tuotteen tms. Mutta tulee aina tunne, etten ole ansainnut mitään voittoa, jotain ostamaani tuotetta tms. Miten tälläisistä pessimistisistä ajatuksista pääsisi eroon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua on lapsuudessa vähätelty ja tarpeesi on sivuutettu. Tämä on jäänyt päälle, mutta nyt teet sitä itse itselles koska paha mieli ja syyllisyys tuntuu luonnolliselta olotilalta. tuttua ja turvallista.

Mitä pahaa tapahtuisi, jos antaisit itsellesi luvan nauttia elämän antimista?

Vierailija
2/3 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protestanttinen kasvatus lestadiolaisalueilla tekee meistä varalta syyllisyydentunteisia.

Perisynti on se rikastuminen ja ahneus ja menestymisestä iloitseminen.

Ne rahat, joita ei ole hiellä ansainnut ne kuuluisi heti laittaa menemäön, muuten se omatunto kolkuttaa.

Huoleton on hevoseton mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvin empaattinen toisia kohti. Otat huomioon myös muita. Mutta tästä lähtien ota huomion myös itsensä. Sa olet saanut mahdollisuuden syntyä tälle planettallemme kuten me muutkin. Meillä jokaisella on eri aikoina erilaiset, yksillölliseet tarpeet. Myös sinulla. Auttaeksen muita, sinulla pitää osata ensin auttaa itsensä. Kuka sinusta huolehtii, ellet sinä itse. Kun joku jää paitsi jostakin, mitä sinä ostat, on olemassa sille tuotelle myös vaihtoehtoja. Se joku muu osta sitten jotain muuta. Ei maailma siihen kaadu. Meinaatko, että eläist omaan elämänsä niin, että sinulle ei kuuluisi missään käydä? Elämän tarkoitus on elää, olla kiinnostunut elämästä, työskentellä, liikkua, kehittyä. Miten kehityt, jos et anna itsellesi mahdollisuutta? Sa ajattelet toisia väärässä paikassa väärällä ajalla. Linjaautossa voit ajatella toisia- päästä kohteliasti naiset- lapset- vanhukset ensin. Elämän tarkoitus on myös nauttia elämästä ja tuntea iloa tekemisistäsi. Opi, koe, kehittä itsesi, palkitse itsesi ja ymmärrä, että myös sinä olet arvokas, väärti kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän