Paras vaippa vastasyntyneelle?
Kokemuksia mikä olisi paras vaippa vastasyntyneelle silloin kun kotiudutaan sairaalasta eikä heti haluaisi kauppaan vaippaostoksille ? Ajattelin pari erilaista ostaa kotiin vauvan ensipäiville, mutta osa näyttää tosi pienille verrattuna muihin.
Kommentit (8)
Libero Touch, 1 tai 2 koko. Pehmeämmät vaipat kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Libero Touch, 1 tai 2 koko. Pehmeämmät vaipat kaikista.
Suosittelen näitä myös siksi, että näissä on kosteusmittari (sininen viiva tulee näkyviin, kun vaippaan tulee tavaraa). Tästä oli tuoreille vanhemmille iloa, kun sai opetella, kuinka usein vaippaa kannattaa vaihtaa.
Tein aikanaan testiä, kumpi parempi. Libero vai Pampers.
Päädyin Pampersiin.
Hyvä oli. Vastasyntyneestä niin kauan kuin tarvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Ne ihan pienimmät ovat todellakin vastasyntyneille. Jos vaippa on vähän liian iso niin ei haittaa mutta pieni on pieni. Vaippoja kuluu aivan järkyttävän paljon. Vaikka ostaisit pakettiautollisen niin kaikki menee, kunhan ei ole niitä liian pieniä.
Minun mielestä tavallinen vaippa on parempi kuin housuvaippa. Siitä saa helpommin paketoitua löysät laastit.
Kiitos vastauksesta, joo pari pakettia meinasin kokeiluun ottaa, ei toki kappaletta vain :) Jostain luin, että 2 koko olisi normaalikokoisille lapsille ja 1 koko ennemminkin keskosille yms. Liberon touch 1 kokoa juuri hipeltelin ja se tosiaan näyttää hyvin pienelle verrattuna esim. Muumeihin, joita tilasin näytteenä samassa koossa? Mutta käteen taas Liberon touch tuntui paljon pehmeämmälle kuin Muumi.
ap
Mun vauva syntyi 2,5 kilon painoisena ja käytti Pampersin 0 kokoa ekat pari viikkoa. 1 koko oli aivan liian suuri ja niihin siirryttiin vasta kun vauva oli reilu 3,5kg.
Riippuu vauvan ruumiinrakenteesta. Jollain yksi merkki vuotaa (vyötäröltä tai lahkeensuusta) monta kertaa päivässä, toisella taas toinen merkki. Vain kokeilemalla selviää, mikä merkki on paras omalle lapselle.
Vastasyntyneelle tarkoitettu vaippa
Ne ihan pienimmät ovat todellakin vastasyntyneille. Jos vaippa on vähän liian iso niin ei haittaa mutta pieni on pieni. Vaippoja kuluu aivan järkyttävän paljon. Vaikka ostaisit pakettiautollisen niin kaikki menee, kunhan ei ole niitä liian pieniä.
Minun mielestä tavallinen vaippa on parempi kuin housuvaippa. Siitä saa helpommin paketoitua löysät laastit.