Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan talvihaalari, koko 56 vai 62 cm?

27.12.2006 |

Saimme viime viikolla tytön, joka painoi syntyessään 4070 g ja oli 52 cm pitkä. Ajattelin, että pärjäisimme isoveljeltä perityllä H&M:n talvihaalarilla, jonka koko on 62 cm. No, nyt tuntuukin siltä, että haluan ostaa vauvalle ihan oman, vaikka vaaleanpunaisen ihanuuden.

Esikoinen on 4-vuotias, joten en enää ihan tarkkaan muista, kuinka hurjaa vauhtia vauvat kasvavat. En tiedä, onko siitä apua, mutta asumme pääkaupunkiseudulla, jonne ei tunnu tulevan talvea millään tänä vuonna. :-(

Kysymys/kysymykset kuuluvat:

1) Kannattaako ostaa 62-senttinen haalari? Mahtuuko se koko talven vai onko se kauhean iso ihan kevääseen asti? Vai olisiko mahdollista, että 56-senttinen mahtuisi muutaman kuukauden? Nyt tuntuu siltä, että vauva hukkuu tuohon isompaan kokoon.

2) Mitä merkkiä suosittelette? Mielellään jokin kohtuuhintainen, sillä en halua investoida kauhean paljon haalariin.

Jos jollakulla on myytävänä kiva, hyväkuntoinen tyttövauvan haalari, voi ottaa yhteyttä mielellään yhteyttä iituli1970@suomi24.fi.

Kiitos vain, jos viitsitte vastailla! :-)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin 62 cm haalarin, se mahtuu ainakin (ehkä) koko talven. 56 cm jää todella pian pieneksi, etenkin kun tyttönne oli aika pitkä jo syntyessään. Meidän syntyessään 54 cm pojalle ei mahtunut edes tuo 62 cm koko talvea, ja poika syntyi tammikuun alussa...

Minä ostaisin varmaan ihan H&M:stä tms jonkun suloisen vaaleanpunaisen unelman, tuulenpitävyys yms kun ei mielestäni ole pikkuvauvan haalarissa mitenkään tärkeitä (vaunuissa on kuitenkin makuupussissa ja ehkä kantokopassakin suojassa). Haalarin ei tarvitse olla kovin paksukaan, kevyempikin riittää, kun vauvalla on kuitenkin aina vällyt päällä ulkona.

Vierailija
2/10 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli syntyessään 53,5cm. Saatiin 62 senttinen puku lahjaksi ja se oli vähän aikaa iso, mutta 2,5kk iässä se oli jo pieni. Ostin 1,5kk iässä Reiman talvipuvun 68 cm ja se oli aivan liian iso aluksi. Nyt kolmen kuukauden iässä se näyttäis olevan jo ihan ok. Näyttäis vähän siltä että pukujen mitoituksissakin on eroja. Jos haluat täysin sopivan puvun niin osta 56cm, mutta se ei ole sitten kovin kauan aikaa käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ideana olis se, että ensin käyttäisitte sitä vanhaa 62cm ja sitten käyttöön se 68cm ihanuus...

Meidän joulukuisella tytöllä oli koko talvikauden käytössä 62cm haalari ja aika tiukoilla oli kevättalvella, että mahtui. Tyttö oli lisäksi pieni, syntyessään 3 kg.

Haalari oli kaverini vauvalla lainassa viime talvena. Mahtui lapselle n 2 kertaa ja jäi pieneksi. Vauva painoi syntyessään n. 4 kiloa.

Vierailija
4/10 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva istuu auton turvaistuimessa niin silloin musta on hankalaa jos puku on kovin iso. Jos taas käytetään paljon rattaita joissa vauva makaa niin silloin ei haittaa vaikka puku olisi hetken aikaa aivan liian iso. Tämä minun mielipide.

Vierailija
5/10 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytössä jonathanin 56cm babyhaalari, joka on vielä tosi reilu. Edellisen jouluvauvan kanssa 56cm haalari meni koko talven ja ois mennyt pidempäänkin jos ois tarvittu. Tyttö oli syntyessään 3,5kg ja 52cm. Eli minä olen ostanut 56cm puvun ja aion tämän talven sillä pärjätä. Keväällä ostan sitten kevätpuvun.

Tosin minä olen nyt ostamassa lämpöpussin kaukaloon kun mielestäni on niin hankalaa tuon puvun kanssa laittaa kaukaloon!!

Vierailija
6/10 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri merkeillä on eri koot. Jonathan ja reima on reilua kokoa kun taas h&m, kappahl yms.... pientä kokoa.

Vierailija
7/10 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä hivenen turhamainen, mutta nytkin vähän alle 2vk ikäisellä vauvalla tuo 56cm puku on ihan liian iso " Lenne pupuhaalari" . Turvakaukalon käyttö on jotenkin vastenmielistä, kun jalat ja kädet ovat missä sattuu ja puku makkaralla! Viimeksi meillä oli lokakuun lopussa syntynyt lapsi ja hänellä oli myös 56, 62 ja 68cm puvut. Jos siis haluaa ostaa vain yhden, niin 68cm puvulla uskoisin selviävän koko talven.

Vierailija
8/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyselyyni monia erilaisia, hyviä näkökulmia. Ihan täysinhän ei voi ennustaa tuota kasvua. Toisen vauvalla voi tuo 56-senttinen riittää, toisella taas ei.

Taidamme tehdä niin, että sinnittelemme tuolla sinisellä 62-senttisellä H&M:n haalarilla sen ajan, mitä se kestää. Jos se kestääkin koko talven, jääpä rahaa sitten ensi vuoden ostoksia varten. :-)

Joku puhui turvaistuimesta. Meillä vauva tulee matkustamaan jonkin verran turvaistuimessa ja aika lailla vaunuissa. Eka neuvolakäynnin perusteella vaikuttaa siltä, että vauvan saa " asennettua" ihan hyvin tuon vähän isonkin haalarin kanssa turvaistuimeenkin.

Esikoisen kohdalla olen täysi Reimatec-fani, mutta näin pieni ei tosiaan tietenkään tarvitse mitään kosteussuojaa.

Hyvää uutta vuotta vastanneille ja muillekin!

Vierailija
9/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko udella angelinako, tuliko teille toinen prinsessa vai tuliko poika :)?

Taas vauvakuumeinen, hannahto

Vierailija
10/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huiman iso vielä silloinkin kun toppapukua ei enää tarvinnut. Varmaan merkistä riippuen ostaisin, pitäis mittailla kaupassa =)