Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koulutuksesta mitään hyötyä, jos työhistoria on "huono"?

Vierailija
29.09.2023 |

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt kouluttautumista uudelle alalle parantaakseni työllistymismahdollisuuksiani. Mutta tässä nyt hieman mietityttää ja pelottaa, että onko koulutuksesta mitään hyötyä, jos omaa ns. huonon työhistorian. (ei ainuttakaan vakituista työsuhdetta vaan kaikki määräaikaisia, muutama pitkä useamman vuoden työttömyysjakso ja ikää jo 46 vuotta).

Olen harkinnut opiskelemista tradenomiksi, koska tradenomiopinnot tarjoavat käsitykseni mukaan pätevyyden ja mahdollisuuden hakea monenlaisiin työtehtäviin. Ala myös kiinnostaa minua, mutta toisaalta mietityttää jatkuvat väitteet siitä, miten tradenomit työllistyvät huonosti. (minkä taas toiset ovat kiistäneet sanoen, että tradenomit eivät työllisty sen huonommin keskimäärin kuin muutkaan amk:sta valmistuneet)

Toisaalta taas tiedän, että terveysalalla on työvoimapulaa, joten sekin puoli voisi kiinnostaa; ei välttämättä mikään sairaanhoitaja, tai lähihoitaja (tiedän, että en sopisi noihin töihin), mutta kenties bioanalyytikon/laboratoriohoitajan, röntgenhoitajan tai ehkä jopa farmaseutin koulutus, mutta sitten taas toisaalta mietityttää noiden koulutusten ja tehtävien "rajallisuus", eli koulutuksella ei sitten käytännössä pysty hakemaan kuin tiettyihin rajattuihin työtehtäviin.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme