Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan teistä myynyt asuntoaan yksityisesti??

Vierailija
26.12.2006 |

Eli ilman kiinteistöfirmaa? Onnistuiko? Mitä huomioitava? Missä ilmoititte? Tässä mietitään meidän kaksion myyntiä et kannattaako suosiolla antaa kiinteistöfirmalle, vai voiko yksityiset laittaa esim Oikotielle myyntiin?

Kiiits:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kuin mikä ja välityspalkkioon verrattuna kustannuksia vain n. 2%. Pyysimme ensin tarjouksen kolmelta välittäjältä, asetimme niiden pohjalta järkevän hintapyynnön ja saimme juuri sen summan kuin halusimmekin. Kannattaa tehdä hyvät esitteet ja myynti-ilmot.

Jos tiedätte, että asuntonne on hyvässä kunnossa, hyvä pohja ja hyvällä paikalla kannattaa ehdottomasti ensin ainakin yrittää myydä itse.

Vierailija
2/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä just muodollisuudet kiinnostaa.. Miten teitte näytöt, oliko ilmoitukset netissä vai lehdissä?

Käytittekö julkista kaupanvahvistajaa vai mitä " virallistahoja" oltava mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntomme juuri itse. Ilmoitimme netissä yhdellä palstalla (ei tällä) asunnostamme.

Hankimme isännöitsijäntodistuksen, yhtiön toimintakertomuksen ja vielä jonkun kolmannen paperin (en just muista mikä se oli). Eräs ihminen näki ilmoituksemme palstalla, otti yhteyttä ja teimme kaupat parin päivän kuluttua ensi kontaktista.

Kauppakirjaan ja otimme mallia netistä löytyvistä lomakkeista ja vanhoista omista kauppakirjoista.

Vierailija
4/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluja meille ei tullut tuosta itse myymisestä yhtään. Pankista avainasiakaspäällikkömme neuvoi virallisten paperien kanssa.

Tämä asuntomme on perheasunto hyvällä paikalla.

Nelkku

Vierailija
5/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen kaupanvahvistaja oli sitten pankissa kun tehtiin kaupat. Netistä saatiin valmiit pohjat tarjous- ja kauppakirjoihin. Jos kysessä asunto-osake, on sen myyminen tosi helppoa jos isännöitsijätodistukset ym. asiakirjat kunnossa.

Kun itse myy, on esittelyissä aina paikalla asunnon todellinen asiantuntija eli sinä itse. Sinä tiedät oikeasti, mikä asunnossa on hyvää ja mikä huonoa samoin taloyhtiössä, paikkakunnassa jne.

Kannattaa varautua myös siihen, että välittäjät soittelevat riesaksi asti ja yrittävät saada itselleen toimeksiantoa. Todella härskiä peliä ainakin meidän kokemuksemme mukaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi