Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leijonanpennut aloittelee vauva-palstailua

01.09.2008 |

Perustan tänne nyt ketjun meille Leijonanpennut-ketjussa plussanneissa lapsettomissa jännänneille. Muutkin heinä-elokuussa 2008 vauvansa saaneet ovat toki tervetulleita mukaan, erityisesti he, joilla alkuun pääsy oli jotenkin tavallista takkuisempaa.

Toivotaan aktiivista juttelua täälläkin!

T:Tiuhtiainen ja "Sulo-Einari" 7 vkoa

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tälle puolelle ja onnea kaikille saaneille ja saaville leijonan pennuille:)

Riikka ja meidän ivf-prinsessa 7kk (kolmaskerta toden sanoi;))

2/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Seurasin palstailuanne plussanneet lapsettomat-puolella ja yhdesti ehkä sain jopa kirjoitettua, mutta jospa täällä olisin aktiivisempi. Eli nyt aluksi näin vain taustatietoa. Eli meidän söpönen leijonanpentupoika syntyi 10.08.08, kolme viikkoa etuajassa. Hän sai alkunsa toisen ICSIn toisesta passista. Aikaisemmin saimme toisen ICSIn tuoresirrosta 10/06 meidän ihanaisen esikoispojan. Nyt tässä kovasti opetellaan olemaan kahden pojan äiti. Ihanaahan tämä on ja tosi kiireistä! Ei ole vapaa-ajanvietto-ongelmia! Onneksi iskä on tän viikon vielä isyyslomalla ja sit mun täytyy opetella olemaan yksin päivät näiden veijareiden kanssa. Hieman hirvittää! :)

Eli tämmöstä näin aluksi!

Terv. Hessuliina sekä icsi-poika 10/06 ja pas-poika 08/08

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Tiuhtis kun polkaisit tämänkin käyntiin!!!!

Kiva että on uusiakin ilmottautunut, ja VANHOISTA ois tosi mukava kuulla ; ) Tietty on kädet täynnä.....Nyt meillä nukkuu molemat tytöt, niin mama tässä viettää vapaa-aikaa!

Hessuliina, meillä on saman ikäiset leijona-tytöt ; ) Mä olen viikot pitkälti yksin, ja kyllä tässä selvitään, vaikkakin välistä tuntuu että argh.....Se on vaan luovittava, ja toinen joutuu väkisinkin välistä odottamaan. Meidän isompi kyllä onnex aika rauhallinen, vaikka nyt on päällä karsea 2-vuoden uhma, huh! Minä itte.....

Vauvelin kanssa menyt hyvin. syö ja nukkuu nätisti, nyt on kyllä jo päivisin,ja alku illasta alkanut olemaan pidempiä aikoja hereillä, seurustelee ja naureskelee kovasti! Yöllä syö kerran, joten en ole zombieksi muuttunut, hehh... Huomenna on neuvola, ja annetaan samalla rota-rokote. Kovasti on meitin pikkuruinen kasvanut, on se huimaa!

Joo ja arvatkaas, kuulin että yx tuttu odottaa myös toistaan, ja mulle tuli heti OIKEESTI kamala vauvakuume....hohhoijaa...onhan tää jo 6 vkoa tämä Onni-vauva, että näin!

Mutta aurinkoisia syyspäiviä kaikille, ja koittakahan vähän kirjuutella! Mandu ja kaksosmamat, mitens on hommelit käynnistyneet??? Mandukin on varmasti jo synnyttänyt, kun vikana tais kärvistellä.....

Bertta & Onni huomenna 6 vkoa

Vierailija
4/10 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo totta puhut että on kädet täynnä vaikka ei ole kuin tää yksi ainokainen kohta kuukauden vanha neiti hoivattavana.

Sitä kun yrittää parhaansa mukaan huushollia hoitaa silloin kun se nukkuu ni ei meinaa koneelle paljoo ehtiä naputtelee...

Nytkin neiti on mun sylissä ja yritän toisella kädellä vähän räpeltää näppäimistöä =D helppoa...

Ihan kivasti on menny tää vauva arki kaikinpuolin ja noin 3-4 tunnin välein syöttöä ja meillä on siirrytty sitten pelkkiin korvikkeisiin kun ei siitä imetyksestä tullu mitää valmista ja päätettiin sitten lopettaa koko homma. Että näin meillä menee ja hengissä ollaan

:)

Vierailija
5/10 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan hulinaviikko, en ehtinyt ollenkaan itse kirjoittamaan. Nyt rapulainen nukkuu päikkäreitä (toivottavasti vielä hetken) ja mamma otti lounaan koneelle. Yritän viettää "laatuaikaa" keskenäni... Huomenna on kahden kuukauden neuvola jo, ajatelkaapas. Lapsonen on kasvanut kanssa ihan hirveästi, on jo melkoinen jötikkä vaikka olikin niin hentoinen pieni syntyessään.

*Wiivi*, voi miten tylsää ettei teillä siitä imetyksestä tullut yhtään mitään. Toivottavasti et ole ihan rikki asian kanssa? Muista että olet joka tapauksessa täydellisen hyvä äiti lapsellesi, ei sitä imetyksen kestolla mitata. Älä syyllistä itseäsi vaikka täysimetyksestä kaikkialla vaahdotaakin!

*Hessuliini*, tervetuloa mukaan! Kiva saada uusia "jäseniä" meidän pieneen kerhoon. Ihanaa että teilläkin onnistui hoidot.

*Bertta* - ihan oikeestiko on vauvakuumetta? Toivottavasti maltat vielä hetken ennen uutta yritystä :) Täällä on ainakin vielä sellainen olo ettei kiitos ikinä enää, ei ainakaan raskautta ja synnytystä. Jos sitten vaikka jotain sijoituslapsia meille joskus siunaantuu tai muuta kautta perhe laajenee niin kaikin mokomin, mutta mulle tuo lapsen kantaminen ja myös tämä pikkuvauva-aika on kyllä olleet niin raskaita ettei tartte ihan heti, jos koskaan, uusia... Vaikka Sulo-Einari onkin ns. helppo lapsi, nukkuu ja syö hyvin eikä kilju kuin märistä pieruista jotka ärsyttää pyllyä. Kun ois rikas ja varaa hankkia esim. siivooja ja kokki...

Syksynlämpöisiä villasukkapäiviä kaikille toivottelen tasapuolisesti,

Tiu ja S-E 8 vkoa tänään!

Vierailija
6/10 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin rustaamassa synnytyskertomuksen vanhaan ketjuun, jos joku haluu käydä lukemassa, sinne se odotus oli luonnollista lopettaa. Eli siis poika tuli 29.8, rv 41+2, ei ehtinyt leijonaksi, joten neitsyt on.=) Mitat oli 51cm 3675g. Lyhyesti sen verran, että arki on aika repaleista, nukutaan ja tissitellään ja killitellään... Kiltti poika, mutta todella temperamenttinen, perinyt isänsä pinnan, jota ei ole ollenkaan...=) Jos ei tissi ole suussa heti ja oikein, niin kauhee raivari tulee. Itse olen kuin nukkuneen rukous, kun Arttu nukkuu välillä niin lyhyitä pätkiä, ettei ite oikeen edes ehdi nukahtaa. Ja sit taas killutaan tississä, oon kyllä pari kertaa nukahtanu kesken imetyksen, ja kummatkin herätty vasta parin tunnin päästä. Omaan sänkyyn on vaikea saada nukkumaan, monesti illalla laitan eka omaan sänkyyn, ja seuraavalla syötöllä jää mun viereen, koska ei suostu jäämään omaan sänkyyn kun nostan hänet sinne vaan herää heti, enkä todellakaan jaksa keskellä yötä silmät ristissä alkaa nukuttaa sen enempää. Jospa sitten, kun joskus alkaa jonkinlainen rytmi muodostua...

Ite odotan innolla, että pääsen aloittamaan jumpan johon itseni ilmoitin. Olis kiva saada kroppaan jonkinlainen ryhti takas. Enää ei sentään oo sellanen olo, että selkäranka on spagettia, että kait vatsa- ja selkälihakset on aktivoitunu sen verran.=)

Nyt alkaa poika taas heräileen, joten maitobaarin pitänee siirtyä asemiin. Kuulemisiin!

Mandu & Arttu 11päivää

Vierailija
7/10 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, sulla meni sit ihan pidemmän kaavan mukaan toi synnytys. Että ensin noin isoille viikoille ja sit vielä noin työläs ulostulo. Eipä käy kateeksi... Muistan vielä oikein hyvin noi alkuhulinat, oli se ihan kamalaa kun itse oli vielä fyysisesti ja psyykkisesti kovilla niin raskaudesta kuin synnytyksestäkin ja sit tosiaan 24/7 tissi- ja pissi-rumbaa. Ei ole herkkua!

Voin vaan kokemuksen rintaäänellä suositella että mene sen mukaan mikä helpointa on: meilläkin aluksi yritettiin nukuttaa omaan sänkyyn joka oli sivuvaununa meidän sängyn vieressä. Eihän siitä mitään tullut, kukaan ei nukkunut ja mulla oli olkapäät+selkä hajalla kun nostelin vauvaa sänkyyn ja tissille. Sit vielä aluksi käytin poikaa yöllä vessassa ja pesulla+vaipanvaihdolla keittössä olevalla hoitotasolla. Hullun hommaa! Nykyään on ämpäri makkarissa yöastiana, nukutaan vauvan kanssa 12 h unia navat vastakkain tyytyväisinä ja hänen sänkynsä toimii isokokoisena yöpöytänä jossa on vaippoja, pyllynhoitokamat, vesipullo, yövalo jne. Niin kauan kuin tämä järjestely toimii, aiotaan nukkua näin jatkossakin. On ihanaa heittää vaan tissi puolinukuksissa hamuavan vauvan suuhun ja jatkaa unia heti kun tuntee että imu on kohdallaan, tietäen että hänkin nukahtaa ihan kohta tyytyväisenä kun ei missään vaiheessa oikeastaan herännytkään. Tietenkään perhepeti ei sovi kaikille, mutta kannattaa ainakin kokeilla, jos sillä saisi vähän vähennettyä yöhulinoita ja valvomista.

Tsemppiä arjen opetteluun!

Tiuh ja Toivo 8 vkoa (juu, ei hänestä sit tullutkaan Sulo-Einaria :)

Vierailija
8/10 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me jellonamammat ollaan hiljennytty ihan täysin... Aina välillä käyn kyllä kurkkimassa, että onko joku ilmoitellut itsestään, mutta ei mitään uutta. Kirjoitelkaa ny kuulumisia jos vaan jossain välissä kerkiitte!

Meidän Arttu on nyt 2,5kk, todella jäntevä ja touhukas poika. Eilen oltiin neuvolassa, 59cm ja 6220g. Hyvin kasvaa ihan tissimaidolla. 2 yötä on pullosta syötetty, kun ollaan saatu täti vahtimaan ja päästy miehen kanssa hiukan rimpsalle, eikä sitten oo uskaltanu imettää kun vasta aamulla, vaikka ihan vaan pari siideriä on tullu otettua. Arttu nukkuu yöt hyvin (ei siis herää eikä huuda), mutta syöttövälit on siinä 2-3 tuntia ja aamuyöllä alkaa olee1/2-1 tunti. Tämä mamma alkaa olla aika naatti, olis ihanaa saada joskus nukkuu pidempi pätkä. Kerran jäppinen veti 4h putkeen, joskus ihan 2 viikkoisena vissiin... Mutta kyllä mä silti ihan hyvin jaksan, ollaan me kuitenkin sängyssä melkein kellon ympäri, joten sikäli ihan mukavaa.

Päätettiin ottaa rotavirus-rokote, ja eilen saatiin eka annos. Eikös yöllä sitten ollu itkua ja hiukan nuhanpoikastakin. Aamulla mittasin kuumeen, ni 38,2. Siitä se siis johtui, koska muuten kyllä en muista koska olis viimeks itkeny yöllä.

Arttu on nyt sitten tullut jäädäkseen meidän väliin nukkumaan...=( Heti kun nostaa omaan sänkyyn ni herää. On varmaan jo yli kuukausi aikaa kun on edes hetken nukkunu omassa sängyssä. Varma ehkäisykeino ainakin (ihan kun olis sellaselle tarvetta...).=)

Mutta ei sen enempää, en viitti kirjoittaa jos kukaan ei enää käy lukemassa.

Toivotaan ny että virottais sen verran, että edes kerran viikossa jaksettais kirjoitella.

Mandu ja Arttu 2,5kk

Vierailija
9/10 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee.. on tää pino vielä jotenki hengissä =) En ole kyllä paljoa nyt näitä sivuja edes seuraillu, aina sillon tällön käyn vilasee onko mitään mielenkiintoista. Nyt kun neiti vetelee sikeitä tuolla ulkona vaunuissa ni kerkee vähäks aikaa koneelle..

Meillä on tytön kanssa menny tosi hienosti 10.päivä tuli 3kk täyteen ja tällä viikolla sai ekan rokotuksen neuvolassa. Neiti on kanssa tosi jäntevä ja hyvän kokoinen.. 6605g ja 60,7cm ja ollaan jo kokeiltu vähän syödä soseitakin, mistä puolet on rinnuksilla ja käsissä ja jokapaikassa muualla kun suussa ;)

Sitten näkyy jo pienen pieni hampaan alku alhaalla sivussa mikä kuulemma on hieman outo paikka aloittaa hampaiden teko =) Meidän neiti menee vissii vähä aikaansa edellä tai jotain...

Yöt menee hienosti..illalla viimeistään kympiltä nukkumaan (laitan vaan sänkyyn ja tutti suuhun) ja yksi syöttö yöllä n.kolmen aikaan ja sitte aamulla herää 7-8 aikoja..ja taas 10 nukkuu vähän aikaa ja taas muutaman tunnin hereillä ja 4 tunnin päikkärit =) eli ihan kivan pituisia unia likka vetelee.. ja kaikin puolin hyväntuulinen neiti, nauraa ja hymyilee paljon =)

Näin meillä....

Vierailija
10/10 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa....Laitoin Mandulle pari kertaa ONNITTELUT heti Artun synnyttyä, ja omia kuulumisia(ja sama kävi taas äsken), niin ei ne koskaan tulut perille, ja multa meni vati näitten sivujen kanssa ; ( Tuskin olen ainoa.....

Kuulumisia ; Kaikki mennyt hyvin tyttöjen kanssa. Vauveli tulee kohta 4kk ja on jo 6086g ja 60cm, ja mikä pirpana olikaan syntyessään! Täysimetyksellä pärjäillään hyvin!

Yöt mennyt yhdellä syötöllä, klo 03 "nti aika" herää, ja viereen otan, niin siihen jää. Isompi kömpii aamuyöllä, niin tupla ehkäsyt meillä ; ) Hymyileväinen, aktiivinen, jäntevä pimu. Keksi jo pari viikkoa sitten, miten käännytään ympäri, ja nyt tekee sitä koko ajan. On vissiin kiire systerin perään!

On mulla oikeesti vähän vauvakuumetta, mutta ehkä järki voittaa tunteen ; )

Viikot olen pitkälti yksin tyttöjen kanssa, joten ei vapaa-ajan ongelmia....kovasti reissataan, kyläillään, kerhoissa jne....niin saapi isompi aktiviteetit, eikä mutsi tule kotona sekopääx ; ) Onhan tässä kädet täys, ja nyt tytöt nukkuu pitkälti eri aikaan päikkärit, niin se vähänenkin vapaus....Noh, 10 vuoden päästä on toisin hehh....

Lähdettiin siihen meningokoki-B rokotetutkimukseen, ja rota-rokote annettu myös. Hyvät suojat tulee loppuiäx, vaikka tunsinkin itseni kamalaksi äidiksi, kun vauvelilta joudutaan ottaa 2 verikoetta, ja ne piikit ; ( Mutta ehkä se hyöty on isompi, kärsimykseen nähden?! no se rokotteista.....

Nyt isompi pimu heräs,joten mama hommiin...

Ihanaa vauva-aikaa kaikille emoille, ja koitetaan pitää tämä palsta hengissä, ja laitetaan kuulumisia, ja vaihdetaan kokemuksia ; )

Sateisin terveisin, Bertta&pimut