Miksi ihmeessä omilta vanhemmilta pitäis ottaa rahaa?
En ihan ymmärrä. Miksi isovanhempien pitää osallistua lastenlasten hoitamiseen rahallisesti tai mm. vaatteita hankkimalla?
Olen todella pienituloinen, ja vanhemmat on Suomen mittapuulla rikkaita, mutta en kyllä ikinä ole ottanut heiltä penniäkään. Olen kieltäytynyt, jos on tarjottu. Lasten vaatteita en ole antanut ostaa, vaan sanonut että hankimme itse.
Kauhulla katson näitä aikuisia lapsia, jotka ottaa vanhemmiltaan rahaa. Mikä järki??
Varsinkin jos ei edes ihmeemmin ole vanhempansa kanssa tekemisissä, ei ole oikeutta ottaa rahaa.
Minulla on ollut hyvin väkivaltainen lapsuus, ja muistan kun riitelin hyvän kaverini kanssa noin 18-vuotiaana.
Hän sanoi, että häntä surettaa, kun hänellä on lämpimät ja hyvät vanhemmat, mutta he eivät voi tukea tätä rahallisesti, mutta sinun vanhemmat taas on olleet sinulle ilkeitä, etkä haluaisi pitää juuri yhteyttä, mutta otat vastaan jos antavat rahaa. Lopeta heti rahan vastaanottaminen ja maksa kaikki takaisin. Näin myös tein.
Pidin kaverilleni ikuisesti lupauksen. Hän kuoli syöpään 21-vuotiaana <3 Vielä nyt nelikymppisenä hänen haudalla käydessä sanon, että pidin lupaukseni. En ole ottanut rahaa vastaan tippaakaan itselleni ja lapsilleni.
On tietty ollut tiukkaa, mut miks ihmeessä ottaa rahaa vastaan joltakin joka on mukiloinut sua koko lapsuuden?! Paljon parempi mieli tulee itse tienatusta rahasta, vaikka palkka olisikin pieni.
Monet lapset elää myös riippuvuussuhteessa henkisesti vanhempiinsa, koska on riippuvaisia siitä "bonuksesta". Eikö se ole paljon parempi kun se bonus/pahanpäivän vara on itse tienattua/ansaittua rahaa jossakin omalla korkeakorkoisella tilillä?
Samaa mieltä. Rikokseksi rahan pumppaaminen vanhemmilta!