Olen Mensan jäsen eli älykkö. Miksi se ärsyttää sinua?
Kommentit (29)
Et taida olla kovin älykäs, jos kuvittelet jonkun jäsenyyden ärsyttävän minua.
Älykkö :D Kaltaisiasi on 2/100:sta eli Suomessakin aivan helvetisti. Ei tuolla vielä kuuhun päästä.
Ei, olen itsekin ja se ei tee minusta mitenkään älykästä tai parempaa ihmistä.
Aloitus kertoi sinun älystä kaiken 😀
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tunnen pari superälykästä, ja heille arjen elämä on tavattoman vaikeaa. Toinen on työkyvyttömyyseläkkeellä vahvojen sosiaalisten ongelmien ja austismin piirteiden ongelmiensa takia.
Tutkimusten mukaan keskivertoälykkäällä on monessa helpointa. Tsemppiä siis sinulle!
Kaikkihan me tunnetaan superälykköjä. Eikö niin🤔😭😭😭😭
Ei ärsytä, mutta arvostan ennenkaikkea älyn ja soveltavuustaitojen yhdistelmää eli minkä oppii, osaa myös laittaa käytäntöön eli äly näkyy toiminnassa ja käytöksessä.
Ja minkä on oppinut, osaa opettaa yksinkertaistaen muillekin. Nippelitietoälyä en osaa arvostaa.
"On suuri ero sillä, tietääkö asian vai ymmärtääkö sen". Siinäkin eräs oivallinen viisaus.
Jos pilaa tavalla tai toisella elämänsä tai toisten elämän, ei ole älykäs. Ja tämä unohtuu usein näissä älykkökeskusteluissa ja -inttämisissä. Minusta äly ja älykkyys ovat jatkuvaa oppimista, järjen käyttöä ja viisautta, hyviä tapoja ja tasapainoa, kokonaisuuden hallintaa ja päämäärätetoisuutta. Ilman näiden yhdistelmää ei ole mitään.
Ei ärsytä. Haluatko kenties ärsyttää muita tuomalla asiaa esiin?
Ei se ärsytä. Vähän ihmetyttää, miksi olet kokenut tarvetta mennä testeihin ja hankkia virallisen testin älykkyydestäsi.
Minäkin tiedän olevani älykäs. Opiskelen matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa 4,8 keskiarvolla, ja usein tuntuu että muut opiskelijat esittävät luennoilla ja kurssien keskusteluryhmissä vähän hassuja kysymyksiä itsestäänselvistä asioista. Mutta mitä sitten. He ovat varmasti minua parempia monissa muissa asioissa. Ja mihin ihmeeseen tarvitsisin Mensan jäsenyyttä?
Vain narsistit kuvittelevat, että kaikki kadehtivat heitä. Elävät jossain omassa todellisuudessaan. Säälittävää.