Epäreilua
Joo. Meillä on neljä lasta, kaikki tuet menee exälle, kaikki lapset on exän luona kirjoilla.
Meillä taas ei tuu mitään tukia, vaikka on viikko-viikko järjestely. Rahat riittää nipin napin joka kuukausi.
Exä taas saa asumistuet, elarit, lapsilisät ja käyttää elareita ja lapsilisiä omiin menoihin, kun lapsille tarkotettu rahamäärä (elarit, lapsilisät) on tällä hetkellä melkein 1300e/kk. Täyttä työviikkoakaan se ei viitti tehdä.
Tohon päälle siis vielä sen palkka ja vuokraakaan ei tietenkään tarvi maksaa ite kokonaan.
Lapset kulkee väärän kokosissa, tahrasissa, venyneissä vaatteissa, jotka on haettu jostain kirppareilta.
Se on kivaa wolttailla lapsille, olla kiva äiti ja ostella esim.jouluisin kaikenlaista, kun rahaa tulee ilmaseks se lähes 1300e kuukaudessa. Plus palkka.
Sitä vaan mietin, että millä helvetillä tähän tilanteeseen saa jotain järkeä? Tää on ihan perseestä, että lasten äiti pääsee näin helpolla ja kerää kaikki hillot, eikä edes käytä niitä rahoja lapsiin, kuten olis tarkotus. Jotain helvetin isoja tatuointeja ja ripsi/kynsihuoltoja kyllä voi maksaa tosta vain..
Oon ehdottanu, että lapsilisät tulis mulle erilliselle tilille ja pidän kuitit kaikesta sen tilin rahaliikenteestä, että olis yhteinen tili, johon lapsilisät maksetaan ja josta niitä sais lasten menoihin käyttää. Mutta ei käy.
Eikä sekään taida olla perusteltua, että lapset on kaikki sillä kirjoilla. Vois olla mun mielestä myös niin, että kaks sillä kirjoilla ja kaks mulla.