Miten on mahdollista lihoa vaikka treenikausi päällä?
Toki ymmärrän, että todennäköisin syy on liika energian saanti, mutta kulutan myös paljon. En ole syönyt poikkeavasti vaan samoin kuin aina ennenkin. Ainot erot olen huomannut, että oliiviöljyä on mennyt enemmän ja syön aina itseni hyvin kylläiseksi.
Miellän itseni aktiiviliikkuujaksi jolla kahdesti viikkoon raskaat lentopallotreenit ja uinti kerran viikkoon. Nämä siis normiarjen ja lenkkien lisäksi? 😩🙌🏼
Miellän oloni enemmänkin vatsan seudusta turvonneksi, voisi siis olla enemmän nestettä ja turvotusta kuin varsinaista lihomista mutta en oikein uskaltaisi ruoan määrästäkään karsia...
Kommentit (5)
"Ainot erot olen huomannut, että oliiviöljyä on mennyt enemmän ja syön aina itseni hyvin kylläiseksi."
No siinäpä se. Oliiviöljyssä on luonnollisestikin todella paljon kaloreita ja "hyvin kylläinen" taitaa olla kiertoilmaus lähes ähkyssä olemiselle.
Alottaja tässä vielä, unohdin mainita heti lounaan jälkeen jatkuvasta janosta ja todella tukalasta olosta alku iltaan saakka. Nälkä ei ole kerennyt tulla lounaan jälkeen kuin varsin myöhään, verrattaen normaaliin rytmiini joten olo on ollut viime aikoina jotenkin pinkeä ja tukala. Voiko tällainen olla jonkinasteista ärtyvän suolen oireilua?
Leipä ja viljat ylipäätään tuota turvotusta aiheuttaa, jätä ne pois vähäksi aikaa niin näet. Kasviksia tilalle.
Eikös tuo suositus ole syödä mielummin kevyesti ja usein. Lounaalla hieman tuhdimmin, mutta ei mulla ainakaan treeneistä tulisi mitään jos olisin todella kylläinen kuten kuvaat, ihme jos on tukala olo jos pitäisi liikkua.
Jos olet tottunut syömään itsesi aivan täyteen aina niin voisitko kokeilla vähän jättää lautasta kevyemmäksi ja juoda lasin vettä ennen ateriaa? Lisää kasviksia tilalle? Vaikea sanoa mikä auttaisi kun ei tiedä miltä lautasesikaan näyttää. Oisko ammattilainen paikallaan?