Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein sanot parisuhteessa "rakastan sinua"?

Vierailija
20.09.2023 |

Tuli mieleen tuosta toisesta keskustelusta, jossa puhutaan siitä ovatko vanhemmat sanoneet rakastavansa. Aloin miettiä miten on ihmisten parisuhteiden laita ja on tosi mielenkiintoista tietää miten usein sanotte toisillenne että rakastatte toisianne? Vai sanotteko useammin "olet rakas" tai kerrotteko vaikka teksti/whatsapp-viestillä rakastavanne? Tai onko niin että jompikumpi sanoo enemmän oma-aloitteisesti ja toinen ei juurikaan?

Saa myös kertoa miten pitkä suhde, oletteko naimisissa, avoliitossa, asutteko erillään jne.

Omassa 6v kestäneessä parisuhteessa (ollaan kihloissa, menossa naimisiin) sanotaan rakastan sinua ehkä pari kolme kertaa viikossa. Joskus tuo korvataan myös sanomalla olet rakas tai jos on vaikka työmatkaa tms niin viestillä. Varmasti vaihtelee niin että joskus menee viikko että ei muisteta sanoa sitä mutta joskus sanotaan useana päivänä peräkkäin. Mielestäni tarpeeksi usein ja tuntuu kivalta sanoa ja kuulla se toiselta suht usein. Ja niin että molemmat on kutakuinkin yhtä usein se ensimmäinen aloitteellinen osapuoli joka sanoo tuon.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Mun lapsuudenperheessä ei sitä sanottu koskaan. Itsekään en osannut ennen nykyistä suhdetta mutta lähinnä siksi kun en tuntenut niin. Nyt rakastan, ja sanon sen.

Vierailija
2/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta yhdessä. Joka päivä sanotaan, että rakastetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla sanoilla viimeksi vuonna 2000. Nyt on oltu 23 vuotta yhdessä. Teot, ei sanat.

Vierailija
4/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla sanoilla viimeksi vuonna 2000. Nyt on oltu 23 vuotta yhdessä. Teot, ei sanat.

Sanat eivät poissulje tekoja. Molempi parempi. Tuntuu todella hyvältä sanoa ja kuulla se, niiden tekojen ohella.

Vierailija
5/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
6/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten usein? Ja hei rakastatko vai sanotko vaan?

Vierailija
7/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 vuotta yhdessä. Joka päivä sanotaan, että rakastetaan.

Johan tommonen jankuttaminen kokee inflaation.

Vierailija
8/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sanavarastoon

Vierailija
9/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 15 vuotta avoliitossa, enkä muista että minulle olisi erikseen noita sanoja sanottu tai minä olisin niitä käyttänyt. Itse asiassa koskaan elämäni aikana. Kyllä se kiintymys ja toisen kanssa olemisen halu näkyy teoista, en tarvitse siihen mitään siirappisia lirkutteluja.

Vierailija
10/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sanavarastoon

Ai niin, mutta eihän mulla ole ollut miestäkään moneen vuoteen. Unohdin 🤷

Vierailija
11/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi keväällä, maaliskuun alussa. Yhdessä oltu 19 vuotta.

Vierailija
12/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa teennäiseltä, en käytä.

Vierailija
13/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla päivittäin, joskus monta kertaa päivässä. Sanotaan, koska tarkoitetaan sitä.

Vierailija
14/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää kahteen vuoteen sanonut kertaakaan, kun mies kärähti viestittelystä toisen kanssa ja varmaan on ollut muutakin. Eipä hän tajua tästä silti häipyäkkään.

Vierailija
15/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. Mies vielä useammin kuin minä, mutta tietää onnejsi että rakkauden määrä ei ole vähempi vaikka osoitan joskus eri tavoin.

Vierailija
16/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikalailla päivittäin, joskus monta kertaa päivässä. Sanotaan, koska tarkoitetaan sitä.

Ja unohdin lisätä, että naimisissa ollaan ja oltu vajaa 10 vuotta yhdessä.

Vierailija
17/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon "rakastan sua" tai "mä rakastan sua niiiiin paljon".

Vierailija
18/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa teennäiseltä, en käytä.

Minustakin kuulosti ennen teennäiseltä. Se oli ennen kuin rakastuin.

Vierailija
19/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sanotaan joka ilta hyvää yötä rakas ja aamulla hyvää huomenta rakas. 29v oltu naimisissa.

Vierailija
20/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mielenkiintoista miten tässä vaihtelee niin paljon ihmisten tottumukset ja tavat. Kiitos kommenteista! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi