Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan normaalia elämää me pienituloiset elämme

Vierailija
19.09.2023 |

Käymme töissä ja ostamme kaupasta ruokamme. Harrastukset on halpoja tai ilmaisia. Ihan tavallista elämää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt tätä, etenkin netissä käytävää vastakkainasettelua. Ihan hyvää elämää minä nuorempanakin elin. Olin raksalla apumiehenä ja asuttiin kaupungin vuokra-asunnossa avovaimon kanssa. Aina saatiin laskut maksettua, ruokaa oli pöydässä ja baariinkin oli viikonloppuisin varaa mennä.

Sen sijaan opiskelijana oli hyytävän köyhää ja sekin piti rahoittaa suurimmaksi osaksi lainalla ja kesätyöpalkoilla, kun opintotuki oli vain murto-osa nykyisestä.

Eikä tämä elämä kovin niistä raksa-ajoista ole muuttunut, vaikka markat ovat muuttuneet euroiksi. Rahat ovat menneet omistusasunnon ja auton maksamiseen, sekä ihan normaaliin elämään. Toki säästöjä ja sijoituksia on vanhemmiten kertynyt.

Vierailija
2/5 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan miten tuo amerikkalainen mentaliteetti on ujuttautunut Suomeen, että nykyään saa melkein hävetä sitä että on pienituloinen, kun ei ole korkeakouluttautunut (miksi korkeakouluttautuisin jos haluan esim. tulla erinomaiseksi ravintolakokiksi ja edetä sitä kautta aina parempiin ravintoloihin) tai muuten keplotellut itselleen omaisuutta. Ennen sentään hävettiin lyödä köyhää mutta nyt siitä on tulossa kansanhuvia. Usein näissä tilanteissa käy niin että kopsahtaa vielä omaan nilkkaan ylpeitä ja pöyhkeitä... ette te niin rikkaita ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mukavaa olla köyhä. Raha rauhoittaa.

Vierailija
4/5 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ajattele tätä köyhyytenä. Köyhä on mielestäni sellainen jolla ei ole ruokaa eikä.edes kotia.

Vierailija
5/5 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kuvitellaan olevan rikkaita kun on omistusasunto lainalla ja 20 000 tilillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi