Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koen epäonnistuneeni ihmisenä ja äitinä täysin

Vierailija
18.09.2023 |

Lapsen sain 18-vuotiaana laitoksesta päässeenä typeryksenä ja jäin yhksi. Kuvittelin olevani hyväkin äiti vaikka olin epävakaa ja käytin välillä päihteitä. Ajoin jopa autoa joskus päihteissä lapsi kyydissä ja auto lähti luisuun. Olen jättänyt lapsen yksin pari kertaa nukkumaan kun olen baarissa. Ihmissuhteet ollut ihan järjettömiä, elämänkatsomukset seilannut laidasta toiseen jne. Onneksi ikinä ei sattunut mitään vaaratilanteista huolimatta. Mitään viranomaisia ei koskaan ollut elämässämme. Opiskelin ja kävin töissä.

Aikuinen lapseni ei muista näistä tapahtumista mitään koska on ollut niin pieni. Meillä on läheiset välit ja hän aina kertoo miten hänellä on ollut ihana lapsuus. Ei ollut oikeasti. Kamppailin ulosottojen kanssa, tein myöhemmin pari mukulaa lisää eri miesten kanssa. Samat ongelmat jatkui mutta piilottelin niitä. Vasta viimeiset kuusi-seitsemän vuotta ovat olleet ns. seesteistä aikaa. Olen korkeakoulutettu ja hyvässä työssä, velat maksettu. Edellisestä elämästä opin että epävakauteni tulee ilmi parisuhteissa. Tämän vuoksi olen pysynyt yksin enkä enää koskaan hakeudu ihmissuhteeseen. Persoonani muuttuu täysin. Ikäkin on tuonut sen etten enää käytä päihteitä.

Tekisi mieli kertoa lapselleni totuus siitä millainen olin kun hän oli pieni. Tuntuu väärältä että hänellä on äidistään kuva hyvänä äitinä vaikka totuus on se että olin täyttä ihmiskuonaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, no sulla on ollut jännittävä nuoruus.

Et ole huono äiti, jos lapset eivät sitä mieltä ole.

Olit nuori ja sinun kuului siinä iässä pitää hauskaa ja nähdä maailmaa. Lapsi nyt sattui tulemaan liian aikaisin. Muttei se näköjään haitannut. Hyvin olet pystynyt siitä huolimatta yhdistämään äitiyden ja nuoruuden.

Vierailija
2/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kertoa lapselle. Saa muuten tietää jostain muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro jos ei ole ihan pakko. Miksi haluaisit järkyttää lastasi?

Vierailija
4/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa lapsesi kannalta, tuoko asia enemmän jotain hyvää vai jotain ikävää.

Kenenkään ei tarvitse olla täydellinen eikä kukaan olekaan. Olet tehnyt parhaasi niillä valmiuksilla joita sinulla tuolloin oli, enempää ei voi.

Vierailija
5/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olet hyvissä väleissä lapsesi kanssa kertoo jo jotain. Kaikki me teemme virheitä, pahojakin ja se kuuluu ihmisyyteen. Onneksi kaikki ei aina ole lopullista. Koita antaa itsellesi armoa.

Vierailija
6/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tuomittavaa. Noo sen minkä taakseen jättäää jne

Vierailija
7/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kannattaako lapsellesi noista puhua. Ehkä ei.

Mutta sillä tavalla voit vähän hyvittää, että aikanaan jos miniän saat niin ole hänelle ystävällinen ja kannustava.

Vierailija
8/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan inhorealistisesti kannata kertoa lapselle, eikä myöskään sääliä kerjäten, mutta jos lapsesi on fiksu ja jos menneisyys painaa sinua, niin voithan kertoa, että sinulla on diagnosoitu ongelma ja sinua mietityttää, ovatko jotkut jutut vaikuttaneet lapseen, esim useammat kumppanit. Mutta älä kerro, että lähdit dokaamaan ja jätit lapsen tai että ajoit kännissä. Ne olkoon oma asiasi, joka oli ja meni, eikä kaivelu tuo hyvää.

Vierailija
9/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että pyristelit siitä pois ja olet nyt hyvä vanhempi heille. Oma vanhempani vajosi vuosien myötä takaisin alkoholismi- ja ulosottokierteeseen ja halveksun häntä siksi. En sen takia, että hän nuorempana poltteli kannabista, joi ja hänellä oli jo silloin maksuhäiriömerkintöjä. Jos hän olisi pysynyt muutoksessa, kunnioittaisin häntä ja uskoisin olevani tärkeä.

Vierailija
10/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä onneasi, että lapsesi ei ole palstamamma. Välit olisi katkaistu ajat sitten ja kitkeriä aloituksia tehtailtu säännöllisesti.

Vierailija
11/13 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsestasi tuntuu siltä niin se on hänen kokemuksensa, kunnioita sitä, mutta voithan sä kertoa että helppoa ei ollut.

Vierailija
12/13 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aito jännänainen

Vierailija
13/13 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin naiset toimii. Tekevät kakaroita jännä miesten kanssa. Ja naisesta tulee surkea äiti sitten koska ei ole kiltti ja kunnollinen mies kelvannut joka pitää jöötä naiselle.