Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko syöneet jotain kypsää eksoottista hedelmää tuoreena kasvupaikallaan etelänmaassa?

Vierailija
18.09.2023 |

Vaikka papaijaa, guavaa, mangoa tai jotain muuta, mitä? KUn aina sanotaan että säilykehedelmät ovat kehno korvike.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
2/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettelä soomesta mö sain ostettua kowwalla työllä tsillin tuoreeltaan

Se eksoottinen herelmämarja tai mikkää onkolaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Kroatiassa viikunoita suoraan puusta, minulle se oli eksoottista kuten myös ne pulleat makeat viikunat.

Vierailija
4/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maistanut guavaa ja passionhedelmää vastapoimittuna, ei kyllä säilykkeet vedä vertoja. 

Vierailija
5/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koreassa ulkoilmamuseoissa oli hedelmäpuita. Tuoreet mandariinit oli ihania. Lumi satoi aikaisin oli hassua nähdä lunta mandariinipuissa. Vesimeloneja sai suoraan pellolta Kiinassa

Vierailija
6/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen syönyt, esim. viikunoita, taateleita, mangoa, papaijaa, annoonaa, guavaa, granaattiomenan siemeniä jne.

Olen juonut sokeriruokomehua, joka on puristettu kadun varrella olevasta sokeriruokokuormasta.

En syö säilykkeitä.

Vierailija
7/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa söin makaronia suoraan puista.

Vierailija
8/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos appelsiini lasketaan. Oli erikoista kun ne oli ihan lämpimiä.

Vierailija
9/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaktuksen hedelmää Kanarialla. 

Vierailija
10/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania, mangoa, passionhedelmää ja avokadoa suoraan puusta Dominikaanisessa tv:ssa.

Mangosteenia Thaimaassa, mun herkkua! Balillakin vaikka mitä, en edes muista hedelmien nimeä. Duriania emme suostuneet maistamaan:)

Niin ohutkuorisia sitruunoita Sisiliassa että ne syötiin kuorineen. Viikunoita, nektariineja, granaattiomenia tavallisten lisäksi omista puista Italiassa.

Vierailija
11/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaktusviikunoita Maltalla. Tarhuri avasi sen, on muuten piikikäs. Punainen oli maukkaampi kuin keltainen.

Vierailija
12/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kovin eksoottista, mutta Saksassa maistoin viinirypäleitä suoraan köynnöksestä. Oli komeita viininviljelysmaita Rein-joen varrella.

Vierailija
13/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen, kun asuin kymmeniä vuosia lämpimässä ilmastossa.

Onhan ne hedelmät ihan eri makuisia, kun saaneet kypsyä siellä auringossa eikä poimittu raakoina ja rahdattu, varastoitu pitkään.

Kaikki hedelmät ovat parhaimmillaan kypsänä poimittuina ja tuoreeltaan syötynä. Maku, aromit, mehevyys... Ihan eri luokkaa,!

Vierailija
14/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiini on ollut mulle eksoottisin mutta niin oli mehukas että sadetakki ois saanu olla suojamassa roiskeilta, nam. Ja toki tiiän että tomaatti ei ole hedelmä mutta niitäkin söin ja kyllä olivat huomattavsti parempia leivän päällä kuin esmes joku kinkkusiivu, nam.

Vierailija
15/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenoita olen maistanut suoraan naapurin puusta

Vierailija
16/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko naapurin puu etelässä?

Vierailija
17/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persikka ei ole erityisen eksoottinen, mutta olihan se hyvä. Säilykkeenäkin parempi kuin Suomessa myytävät raakana poimitut.

Vierailija
18/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko naapurin puu etelässä?

En ole hän jolta kysyit, mutta kyllä meille Lapin ihmisille suoraan puusta syötäväksi otettu omena on "eksoottinen", kun on kunnolla kypsynyt.

Vierailija
19/19 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania jossain. Ihan hyvää muistaakseni, pienempi kuin Suomessa myytävät.

Muuten torilta tai marketista melko tuoreena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä