Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pieni lapsi nukkuu vapaapäivinä pidempään kuin hoito(esim päiväkoti-)päivinä, antaisitko hänen nukkua niin pitkään kuin nukuttaa vai herättäisitkö samaan aikaan kuin hoitoaamuina?

Vierailija
15.09.2023 |

Että rytmi pysyisi aina samanlaisena.

Itse annan nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, saa edes pari aamua viikossa ottaa rennosti ilman kiirettä ja häsläämistä. Sekä lapsi että minä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä antaisin nukkua. Rennot aamut välillä ovat mielestäni hyvää terveydelle. Itsekin nousen vapailla ilman aikataulua. Eikös suuri osa aikuisista tee näin lomilla ja esim. viikonloppuisin.

Vierailija
2/8 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mieluusti nukkuisin viikonloppuisin hieman myöhempään kuin kuuteen, mutta 4v on eri mieltä, eli ei nuku yhtään sen pidempään kuin arkiaamuisinkaan vaikka menee hieman myöhemmin nukkumaan.. eli ei todellakaan tarvitse herättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On annettu nukkua. Viikonloppuina ja lomilla meillä kukaan ei elä kellon mukaan, vaan nukkuu silloin kun nukuttaa ja valvoo silloin kun huvittaa. Meillä onneksi lapsetkin oli jo aika pienestä aamu-unisia, eli vanhempien yli puolenpäivän nukkuminen ei keskeytynyt viikonloppuina useinkaan :D

Vierailija
4/8 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin nukkua

Vierailija
5/8 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin nukkua. Meidän lapsella ei ole koskaan vaikuttanut mitenkään, vaikka nukkumaan meno- ja heräämisajat vaihtelee.

Vierailija
6/8 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama rytmi sekä arkena että viikonloppuna. Harvemmin lasta kuitenkaan herätetään, vaan yleensä herää itse. Meillä pitkään nukkuminen vaikuttaa päiväuniin, joten senkin takia rytmi on tärkeä. Onneksi aamut ovat kiireettömiä sekä arkena että viikonloppuna.

Vierailija
7/8 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan nukkua.

Vierailija
8/8 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi lapsi herää arkena 6.30 (itse herään arkena ja viikonloppuna klo 5), ei unta viikonloppuna riitä paljoa yli seitsemään. Yleensä lapsi on kipeä jos nukkuu pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän