Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkätöiden laskeminen työkokemukseksi

Vierailija
14.09.2023 |

Mulla on tosi paljon yksittäisiä päiviä, viikkoja jne mitkä nyt pitäs laskea kokemukseksi.

Onko 30 työpäivää 1kk kokemus vai esim 20 päivää 1kk kokemus?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mut työsopimus kattaa kaikki viikon päivät. Yks keikkapäivä on yks päivä kokemusvuosilaskennassa, vuoden työsopimus on 365 päivää...

Sopimuksen kesto.

Huoh. Keikkatyössä se sopimus voi olla yksittäisiä työpäiviä x 50

Juu juu, laskennassa se on sitten 50 päivää.

Vai onko sulla avoin sopimus, sopimus on jatkuva 1.10.2013 lähtien, mutta oikeasti työpäiviä on ollut vain 10.

Jaa. Mun käsitys on että julkisella puolella sopimus tehdään aina kertajaksolle, eli reaaliselle palkanmaksujaksolle.

Vierailija
22/28 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukaudessa on keskimäärin 22 työpäivää. Vuodessa 220 työpäivää (kun lasketaan että on kuukauden verran lomaa). Tällä kaavalla siis ainakin mennään julkishallinnon kilpailutuksissa, joissa kysytään työkokemusta.

niin ja yksi työpäivä on 7,5 h

On se miesten hommissa 8h

Tjaa, mä olen koodari ja miehiä täällä enemmän on kuin naisia, mutta tolla 7 ja puolella tunnilla mennään silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mut työsopimus kattaa kaikki viikon päivät. Yks keikkapäivä on yks päivä kokemusvuosilaskennassa, vuoden työsopimus on 365 päivää...

Sopimuksen kesto.

Vai onko sulla avoin sopimus, sopimus on jatkuva 1.10.2013 lähtien, mutta oikeasti työpäiviä on ollut vain 10.

Jaa. Mun käsitys on että julkisella puolella sopimus tehdään aina kertajaksolle, eli reaaliselle palkanmaksujaksolle.

Mä keikkailen julkisella vuokrafirman kautta. Jokainen vuoro on oma työsopimuksensa.

Vierailija
24/28 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sun itse laskea päivien luku? Erikoista, jollet ole henkilöstösihteeri joka kokemuslisiä laskee, mutta nykyään heilläkin laskennan suorittaa tietokoneohjelma annettujen työsuhteen alku- ja loppupäivämäärien mukaan.

Mutta entä jos on ollut 0-tuntisopimus? Eihän se työsuhteen alku- ja loppupäivämäärä sitten merkitse mitään. Esim. itse olin n. vuoden ravintolassa töissä 0-tuntisopimuksella, töitä oli vaihtelevasti n. 2-3 päivää viikossa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Miten tästä määritellään mitään kokemuslisiä? Ei mulla edes ole mitään virallista tietoa siitä, kuinka monta päivää olen milloinkin ollut töissä, työvuorolistathan jäävät työnanatajalle.

Jaa. No sulla on ollut sopimus tietystä hetkestä alkaen voimassa, ilmeisesti. Mun kokemus rajoittuu julkiseen puoleen, siellä sopimukset tehdään aina niille päiville kuin työtä on.

Yksityssektorilla, lasketaanko siellä edes kokemusvuosilisiä varsinaisesti samaan tyyliin kuin julkisella puolella.

Sopimukseen kirjoitettujen päivämäärien mukaan luulis yksityispuolellakin laskennan menevän, jos lasketaan, ja palkanlaskijalla nyt ainakin on tieto reaalisista palkkapäivistä.

Vierailija
25/28 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sun itse laskea päivien luku? Erikoista, jollet ole henkilöstösihteeri joka kokemuslisiä laskee, mutta nykyään heilläkin laskennan suorittaa tietokoneohjelma annettujen työsuhteen alku- ja loppupäivämäärien mukaan.

Mutta entä jos on ollut 0-tuntisopimus? Eihän se työsuhteen alku- ja loppupäivämäärä sitten merkitse mitään. Esim. itse olin n. vuoden ravintolassa töissä 0-tuntisopimuksella, töitä oli vaihtelevasti n. 2-3 päivää viikossa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Miten tästä määritellään mitään kokemuslisiä? Ei mulla edes ole mitään virallista tietoa siitä, kuinka monta päivää olen milloinkin ollut töissä, työvuorolistathan jäävät työnanatajalle.

Soitat palkanlaskijalle ja pyydät koosteen kaikista tehdyistä työpäivistä / työtunneista.

Vierailija
26/28 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimuksen kesto.

Mä keikkailen julkisella vuokrafirman kautta. Jokainen vuoro on oma työsopimuksensa.

No, näinhän se julkisella menee, eli ne määräyskirjoihin merkityt päivämäärät ovat ne kokemusvuosia kartuttavat päivät.

Vierailija
27/28 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukaudessa on keskimäärin 22 työpäivää. Vuodessa 220 työpäivää (kun lasketaan että on kuukauden verran lomaa). Tällä kaavalla siis ainakin mennään julkishallinnon kilpailutuksissa, joissa kysytään työkokemusta.

niin ja yksi työpäivä on 7,5 h

On se miesten hommissa 8h

Mä oon kuule nainen ja päiväni on 8,5h :)

Vierailija
28/28 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimuksen kesto.

Riippuu käyttötarkoituksessa. Kaikkialla esim. yksittäisiä päiviä ei lasketa. Tarkista sen paikan säännöt, jota varten lasket kokemusta ja varaudu esittämään todisteet tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme