Pätkätöiden laskeminen työkokemukseksi
Mulla on tosi paljon yksittäisiä päiviä, viikkoja jne mitkä nyt pitäs laskea kokemukseksi.
Onko 30 työpäivää 1kk kokemus vai esim 20 päivää 1kk kokemus?
Kommentit (28)
20 työpäivää vastaa 1kk työkokemusta.
Laske arkipäivissä (normaali työaika 5 päivää per viikko).
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla yksittäisiä työpäiviä kokemusta? Lähditkö itse/ passitettiinko ulos?
No kuule täysipäiväisten opintojen rinnalla olen heittänyt keikkaa. Ihmeellinen kysymys kyllä sulta.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla yksittäisiä työpäiviä kokemusta? Lähditkö itse/ passitettiinko ulos?
Helposti, jos tekee sijaiskeikkaa. Mullakin tällä viikolla yks päivä töitä.
Vierailija kirjoitti:
20 työpäivää vastaa 1kk työkokemusta.
Laske arkipäivissä (normaali työaika 5 päivää per viikko).
Kiitos tästä fiksusta vastauksesta ! :)
Siis laita niinku asia on. Työsuhteen kesto ja tarkennus, että kyse on esim 10h/viikko tai mikä se tilanne onkaan, opintojen ohessa. Ei todellakaan lasketa tunteja ja muuteta sitä täysiksi kuukausiksi, missään kontekstissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis laita niinku asia on. Työsuhteen kesto ja tarkennus, että kyse on esim 10h/viikko tai mikä se tilanne onkaan, opintojen ohessa. Ei todellakaan lasketa tunteja ja muuteta sitä täysiksi kuukausiksi, missään kontekstissa.
Hoitoalalla sopimus voidaan tehdä jopa yhdeksi päiväksi niin tämä sun asia ei päde.
Olen jo valmistunut ja opintojen aikana olen ollut keikkatöissä ihan täysiä päiviä myös.
Tässä on kyse siitä, kun yksittäisiä työpäiviä lasketaan yhteen .
Vierailija kirjoitti:
Todellakin lasketaan täydet työpäivät yhteen kuukausiksi jos niitä on paljon
Kuukaudessa on keskimäärin 22 työpäivää. Vuodessa 220 työpäivää (kun lasketaan että on kuukauden verran lomaa). Tällä kaavalla siis ainakin mennään julkishallinnon kilpailutuksissa, joissa kysytään työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuukaudessa on keskimäärin 22 työpäivää. Vuodessa 220 työpäivää (kun lasketaan että on kuukauden verran lomaa). Tällä kaavalla siis ainakin mennään julkishallinnon kilpailutuksissa, joissa kysytään työkokemusta.
niin ja yksi työpäivä on 7,5 h
Joo. Mut työsopimus kattaa kaikki viikon päivät. Yks keikkapäivä on yks päivä kokemusvuosilaskennassa, vuoden työsopimus on 365 päivää...
Sopimuksen kesto.
Jos työhistoriaasi kuuluu pätkätöitä kuten sijaisuuksia älä missään nimessä jätä niitä pois ansioluettelostasi ja voit mainita myös hakemuksessa esimerkiksi, että sinulla on kokemuksia siitä ja tästä työstä eripituisissa sijaisuuksissa eri työnantajien palveluksessa. Se, että olet ottanut vastaan myös lyhyitä työsuhteita kertoo siitä ettet ole ainakaan työtä vieroksuva. Jos olet sanoutunut jostain työstä itse itsesi irti pyydä ehdottomasti työtodistukseen maininta työsuhteen päättymisestä omasta pyynnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä kysymys! Olen toiminut sijaisena, juurikin esim yksi päivä, kolme päivää, viikko, kaksi kuukautta jne.
Laittaisin että eri pituisia sijaisuuksia alkaen 1 päivä
Tarviiko sun itse laskea päivien luku? Erikoista, jollet ole henkilöstösihteeri joka kokemuslisiä laskee, mutta nykyään heilläkin laskennan suorittaa tietokoneohjelma annettujen työsuhteen alku- ja loppupäivämäärien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mut työsopimus kattaa kaikki viikon päivät. Yks keikkapäivä on yks päivä kokemusvuosilaskennassa, vuoden työsopimus on 365 päivää...
Sopimuksen kesto.
Huoh. Keikkatyössä se sopimus voi olla yksittäisiä työpäiviä x 50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin ja yksi työpäivä on 7,5 h
On se miesten hommissa 8h
Ne lasketaan yksi kerrallaan jokainen kokemusta kerryttävä päivä plakkarissa.
Jäi mieleen, kun ns työkokemuslisään oikeuttavaa työssäoloaikaa aikanaan setvin niin ihan kaikesta toimitin palkkoihin todistukset josta laskivat päivät.
Nyt jo "kaikki" 2 kokemuslisää kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Taas sinä!
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sun itse laskea päivien luku? Erikoista, jollet ole henkilöstösihteeri joka kokemuslisiä laskee, mutta nykyään heilläkin laskennan suorittaa tietokoneohjelma annettujen työsuhteen alku- ja loppupäivämäärien mukaan.
Mutta entä jos on ollut 0-tuntisopimus? Eihän se työsuhteen alku- ja loppupäivämäärä sitten merkitse mitään. Esim. itse olin n. vuoden ravintolassa töissä 0-tuntisopimuksella, töitä oli vaihtelevasti n. 2-3 päivää viikossa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Miten tästä määritellään mitään kokemuslisiä? Ei mulla edes ole mitään virallista tietoa siitä, kuinka monta päivää olen milloinkin ollut töissä, työvuorolistathan jäävät työnanatajalle.