Kumpi puhelun maksaa, vastaanottaja vai soittaja
Jos vaikka Italiasta sinulle soitetaan lomalta tai Turkista
Kommentit (9)
Tietysti soittaja maksaa soittamistaan puheluista.
Kauan sitten saatoi soittaa ns. valtion linjoilla puhelun, jonka vastaanottaja hyväsyi, että puhelun vastaanottaessaan hän on maksaja.
Jos mulle soitetaan Italiasta suomalaisella matkapuhelinliittymällä, soittaja maksaa. Mikäli mä soitan suomalaiseen matkapuhelinliittymään, joka on kytketty Italiassa sillä hetkellä verkkoon, vastaanottaja maksaa sen osuuden, mitä puhelu on kalliimpi kuin Suomessa ollessa, soittajana mä maksan saman kuin Suomeen soittaessa.
Se, joka ei ole oman operaattorinsa alueella, maksaa puhelun ns. roamingin eli kansainvälisen osuuden.
Vierailija kirjoitti:
Soittaja maksaa
Niin tuossa esimerkkitapauksessa. Mutta jos sinä soitat suomalaisella liittymällä suomalaiseen liittymään Italiassa, sinä maksat normaalin hinnan ja se Italiassa oleva maksaa sen, mitä lisämaksua Italiaan siirto maksaa.
Kauan sitten saatoi soittaa ns. valtion linjoilla puhelun, jonka vastaanottaja hyväsyi, että puhelun vastaanottaessaan hän on maksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vastapuhelu... Oi niitä aikoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittaja maksaa
Niin tuossa esimerkkitapauksessa. Mutta jos sinä soitat suomalaisella liittymällä suomalaiseen liittymään Italiassa, sinä maksat normaalin hinnan ja se Italiassa oleva maksaa sen, mitä lisämaksua Italiaan siirto maksaa.
Ihan vastaavasti, jos olet tehnyt numerostasi soitonsiirron toiseen numeroon, maksat itse sen siirretyn osuuden, ja soittaja osuutensa omasta numerostaan numeroon, josta soitonsiirto on tehty. Jos siirto on maksuton, niin lisäkulunkia ei silloin tietysti tule.
Soittaja maksaa