Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karu ennuste ensi vuodelle: Työllisyys laskee lähes 50000:lla, lomautusaalto luvassa

Vierailija
13.09.2023 |

Investoinnit ovat laajasti laskussa..ja yrityksillä menee huonosti,kukaan ei ole turvassa.

Kommentit (567)

Vierailija
241/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin saadaan työttömien määrä kasvuun ja palkat laskuun!

Ja asunnottomat kadulle.

Vierailija
242/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä ja pistän rahat säästöön. Olen ollut työttömänä ja tiedän kuinka kamalaa se on. Rahat ei riitä edes ruokaan.

Samaa mieltä siitä, että olet ollut työttömänä!

Kohta olet säkin. Työn saannissa ei auta tutkinnot eikä työkokemus. Jos olet 40 niin paikat menee nuoremmille ja kauniimmille.

AMK - tutkinnolla on työttömiä työkokeilussa työttömyyskorvauksella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa muita tukia.

Se on mielenkiintoista, että työkokeilussa saa 700, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä ja samaan aikaan minimieläke on 936 netto.

Eläkeläisten asumistukea ei leikata.

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.

Siinä se pers'läpi taas jankkaa. Hienoa spämmätä samaa skeidaa jokaiseen ketjuun, jossa työttömille ei anneta samaa, kuin aiemmin.

Mene töihin, osaat ainakin copypastata omia juttujasi. Mitenhän monta sivua taas tätä samaa tässäkin ketjussa.

Joo, töihin vaan. Ihan sinne yhdeksän euron paikkaan vaikka, ei kiinnosta.

Mä olen ollut tänään 8 h töissä.

Mutta kiva, että eläkeläiset saa pitää asumistuen omistusasuntoonsa ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. Se sun palkan eläkemaksu menee nyt eläkkeellä oleville kotiin.

Jankkaava mielenterveyspotilas muka toissä. Senhän me kaikki uskomme tietenkin.

En ole mielenterveyspotilas ja kyllä olen töissä 40 viikko.

Siis 40 h viikko.

Millä alalla työaika on 40 tuntia viikossa? Aivan mielenkiinnosta kyselen koska se todella harvinaista. 

No, ok, ruokatauko on puoli tuntia ja se on pakko pitää eli 37,5 h. Julkisella toimistotöissä.

Niin sinun työaikasi on siis 37,5 tuntia eikä 40 tuntia. 

Jep, mutta ruokatauko puoli tuntia on pakko pitää joka päivä eli 8 h olen töissä.

Työaikasi on silti 37,5 tuntia viikossa. Tarkista vaikka työsopimuksestasi. Se puoli tuntia on palkatonta omaa aikaa eikä työaikaa. 

Tiedän, mutta 40 h olen töissä.

Missä työpaikassa ei pidetä ruokataukoa?

Vaikka olisit viikossa töissä 50 tuntia töissä ja istuisit 12,5 tuntia kahvihuoneessa niin siltikin työaikaa sinulla olisi vain 37,5 tuntia. Olet samanlainen kuin hoitajat joiden mielestä heidän palkka on vain peruspalkka. 

Ja sä luulet olevasi töissä korvaamaton, et ole.

Kohta sut voi irtisanoa, kun teet töissä yhden virheen ja pomo voi ottaa nuoremman ja kauniimman tilalle.

Mä on työtön ja nukun 4 h yössä.

Kun työkkäri laittaa töihin niin siivoan asunnon 2 kertaa vuodessa, en vaan jaksa vapaapäivinä mitään. Koko ajan on uusi työpaikka ja pitää siellä opetella niin pakko levätä vapaa-ajat soffalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä ja pistän rahat säästöön. Olen ollut työttömänä ja tiedän kuinka kamalaa se on. Rahat ei riitä edes ruokaan.

Kohta olet säkin. Työn saannissa ei auta tutkinnot eikä työkokemus. Jos olet 40 niin paikat menee nuoremmille ja kauniimmille.

AMK - tutkinnolla on työttömiä työkokeilussa työttömyyskorvauksella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Se on mielenkiintoista, että työkokeilussa saa 700, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä ja samaan aikaan minimieläke on 936 netto.

Siinä se pers'läpi taas jankkaa. Hienoa spämmätä samaa skeidaa jokaiseen ketjuun, jossa työttömille ei anneta samaa, kuin aiemmin.

Mene töihin, osaat ainakin copypastata omia juttujasi. Mitenhän monta sivua taas tätä samaa tässäkin ketjussa.

Mutta kiva, että eläkeläiset saa pitää asumistuen omistusasuntoonsa ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. Se sun palkan eläkemaksu menee nyt eläkkeellä oleville kotiin.

Sori, mä olen eläkkeellä enkä saa asumistukea.

200 000 eläkeläistä saa asumistukea.

Mutta kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.

On ihan järkyttävän vaikeaa ymmärtää mikä sun pointtisi tällä spämmäämisellä on. Olisiko se hyvä, että asumistukea tarvitseva eläkeläinen ei sitä saisi? Eikö se osakkeen kulujen maksu jäisi sitten niille muille vai miten se nyt vaan on sen mummon ongelma, ettei ne, jotka työtä voivat tehdä eivät sitä tee.

Ymmärrätkö sä yhtään mikä tässä on homman takana? Ei se ihminen, joka omistaa asuntonsa, jätä sitä taloyhtiölle parin satasen takia. Se lähtee töihin ja maksaa omistaan. Eihän se niin jumalattoman tyhmä voi olla - eihän.

Kuule, töihin ei nykypäivänä mennä tosta vaan. Työnantaja päättää kenet ottaa töihin.

Kuule, jos sulla on perseen alla kolmensadantonnin kämppä, kyllä sä töihin menet ennen kuin sen menetät.

Oletko käynyt katsomassa mitä työpaikkoja on auki?

Et voi mennä ilman koulutusta palomieheksi, poliisiksi, parturiksi, puheterapeutiksi, lääkäriksi, hammashoitajaksi, sähkömieheksi, putkimieheksi, linja-autonkuljettajaksi, ajamaan yhdistelmää jne.

Auki on siivojan paikkoja muutama esim. julkiselle, edellytyksenä oma auto käytössä, osa-aikatyötä esim 6 h viikko ti ja ke klo 15.00 - 18.00. On avustajan paikkoja esim. 40 h kuukaudessa.

Ja nythän leikataan osa-aikatyöntekijöiltä sovitellut päivärahat ja asumistuki.

Osa-aikatyöntekijällä alkaa olla motivaatiota tehdä täyttä päivää. Siivoojia tarvitaan joka paikkaan, ei ne kaikki vapaat paikat ole Mollin sivuilla. Mara-alalla tarvitaan työvoimaa. Henkilökohtaisia avustajia tarvitaan koko ajan joka paikassa.

Ihmisten alkaa olla aika ottaa vastuu omasta elämästään, ei siirtää vastuuta valtiolle. Tämä tarkoittaa myös sitä työn etsimistä itsenäisesti.

Henkilökohtainen avustaja ei saa täysiä työtunteja ja jos on lapsia niin ei niitä saa tarhaan hoitoon 2 h aamulla ja 2 illalla ja vielä vähän viikonloppuna.

Myyjät, siivoojat, henkilökohtaiset avustajat jne muuttaa Helsingistä pois esim Kuopioon, Mikkeliin, Kemiin halvempien vuokrien perässä.

Eli jos sun lapsi tai puoliso tarvitsee henkilökohtaista avustajaa niin joudutte muuttamaan Kuopioon, Mikkeliin jne. missä avustajan saa.

Vierailija
244/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla ainakin tulee työttömyyttä. Eikö noi virolaiset sun muut baltialaiset oo olleet hommissa Suomessa. Kauhea rakennusbuumi on ollut. Suhdanteet vaihtelee. 

Vierailija
245/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus ei tee ainoatakaan kansan etua ajavaa asiaa. Ei yhtä ainoatakaan.

En muista toista tällaista hallitusta, jonka koko viesti kansalle on, että keppiä tulee.

Ei siis ihme, että.talous kyykkää. Luottamus on mennyt. Ehkä tulevaisuudenusko pysyvästi.

Vierailija
246/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.

On ihan järkyttävän vaikeaa ymmärtää mikä sun pointtisi tällä spämmäämisellä on. Olisiko se hyvä, että asumistukea tarvitseva eläkeläinen ei sitä saisi? Eikö se osakkeen kulujen maksu jäisi sitten niille muille vai miten se nyt vaan on sen mummon ongelma, ettei ne, jotka työtä voivat tehdä eivät sitä tee.

Ymmärrätkö sä yhtään mikä tässä on homman takana? Ei se ihminen, joka omistaa asuntonsa, jätä sitä taloyhtiölle parin satasen takia. Se lähtee töihin ja maksaa omistaan. Eihän se niin jumalattoman tyhmä voi olla - eihän.

Kuule, töihin ei nykypäivänä mennä tosta vaan. Työnantaja päättää kenet ottaa töihin.

Kuule, jos sulla on perseen alla kolmensadantonnin kämppä, kyllä sä töihin menet ennen kuin sen menetät.

Et voi mennä ilman koulutusta palomieheksi, poliisiksi, parturiksi, puheterapeutiksi, lääkäriksi, hammashoitajaksi, sähkömieheksi, putkimieheksi, linja-autonkuljettajaksi, ajamaan yhdistelmää jne.

Auki on siivojan paikkoja muutama esim. julkiselle, edellytyksenä oma auto käytössä, osa-aikatyötä esim 6 h viikko ti ja ke klo 15.00 - 18.00. On avustajan paikkoja esim. 40 h kuukaudessa.

Osa-aikatyöntekijällä alkaa olla motivaatiota tehdä täyttä päivää. Siivoojia tarvitaan joka paikkaan, ei ne kaikki vapaat paikat ole Mollin sivuilla. Mara-alalla tarvitaan työvoimaa. Henkilökohtaisia avustajia tarvitaan koko ajan joka paikassa.

Ihmisten alkaa olla aika ottaa vastuu omasta elämästään, ei siirtää vastuuta valtiolle. Tämä tarkoittaa myös sitä työn etsimistä itsenäisesti.

Henkilökohtainen avustaja ei saa täysiä työtunteja ja jos on lapsia niin ei niitä saa tarhaan hoitoon 2 h aamulla ja 2 illalla ja vielä vähän viikonloppuna.

Myyjät, siivoojat, henkilökohtaiset avustajat jne muuttaa Helsingistä pois esim Kuopioon, Mikkeliin, Kemiin halvempien vuokrien perässä.

Eli jos sun lapsi tai puoliso tarvitsee henkilökohtaista avustajaa niin joudutte muuttamaan Kuopioon, Mikkeliin jne. missä avustajan saa.

Mulla on nyt vatsa koko ajan kipeä, koska en osaa töitä. Ja lisäksi pitää miettiä hallituksen leikkauksia ja panikoida niitä. En kyllä jaksa asuntoa siivota, hyvä kun jaksan 4 hengen pyykit pestä.

Siivoan sitten ensi keväänä, kun työ päättyy.

Vierailija
247/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankkaava mielenterveyspotilas muka toissä. Senhän me kaikki uskomme tietenkin.

En ole mielenterveyspotilas ja kyllä olen töissä 40 viikko.

Siis 40 h viikko.

Millä alalla työaika on 40 tuntia viikossa? Aivan mielenkiinnosta kyselen koska se todella harvinaista. 

No, ok, ruokatauko on puoli tuntia ja se on pakko pitää eli 37,5 h. Julkisella toimistotöissä.

Niin sinun työaikasi on siis 37,5 tuntia eikä 40 tuntia. 

Jep, mutta ruokatauko puoli tuntia on pakko pitää joka päivä eli 8 h olen töissä.

Työaikasi on silti 37,5 tuntia viikossa. Tarkista vaikka työsopimuksestasi. Se puoli tuntia on palkatonta omaa aikaa eikä työaikaa. 

Tiedän, mutta 40 h olen töissä.

Missä työpaikassa ei pidetä ruokataukoa?

Vaikka olisit viikossa töissä 50 tuntia töissä ja istuisit 12,5 tuntia kahvihuoneessa niin siltikin työaikaa sinulla olisi vain 37,5 tuntia. Olet samanlainen kuin hoitajat joiden mielestä heidän palkka on vain peruspalkka. 

Ja sä luulet olevasi töissä korvaamaton, et ole.

Kohta sut voi irtisanoa, kun teet töissä yhden virheen ja pomo voi ottaa nuoremman ja kauniimman tilalle.

Mä on työtön ja nukun 4 h yössä.

Kun työkkäri laittaa töihin niin siivoan asunnon 2 kertaa vuodessa, en vaan jaksa vapaapäivinä mitään. Koko ajan on uusi työpaikka ja pitää siellä opetella niin pakko levätä vapaa-ajat soffalla.

Mielisairas pikku ukko tuli taas pilaamaan ketjun.

Vierailija
248/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt vatsa koko ajan kipeä, koska en osaa töitä. Ja lisäksi pitää miettiä hallituksen leikkauksia ja panikoida niitä. En kyllä jaksa asuntoa siivota, hyvä kun jaksan 4 hengen pyykit pestä.

Siivoan sitten ensi keväänä, kun työ päättyy.

Kohta lähtee lyhyiltä miehiltä työpaikat 😜

Vierailija
249/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tukien leikkauksiakaan ehditä tehdä,budjettiriihi ensi viikolla ja vaadittavissa valiokunnissa ei ole edes aloitettu lausuntojen laatimista.Leikkaukset siirtyvät ties mihin tulevaisuuteen jos edes toteutuvat.

Kyllä ne toteutuvat ihan ajallaan, alkaen ensimmäisenä tammikuuta ensi vuonna.

Tätäkin vielä ääliöt yläpeukuttaa.Laki ei astu voimaan pelkällä kokkarin märällä unella vaan vaatii pitkän valmistelun jota ei nyt ehditä tehdä.

Vierailija
250/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.

Vierailija
251/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustutkimuksen mukaan Suomi ajautuu taantumaan. Hallitus ei vaan halua kuunnella asiantuntijoita. Orpo ja Purra ovat valmiita uhraamaan koko maan omien etujensa takia 😒

Vierailija
252/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.

Mulla ei ole hyviä kenkiä ja huippaa. Ei saa nukuttua, kun hallitus leikkaa.

En mene pihalle pyörtyilemään.

Vierailija
253/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytäryhtiöitä ja alihankintayrityksiä. Pienempi palkka riittää, kun ei tarvitse maksaa veroja.

Vierailija
254/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tukien leikkauksiakaan ehditä tehdä,budjettiriihi ensi viikolla ja vaadittavissa valiokunnissa ei ole edes aloitettu lausuntojen laatimista.Leikkaukset siirtyvät ties mihin tulevaisuuteen jos edes toteutuvat.

Kyllä ne toteutuvat ihan ajallaan, alkaen ensimmäisenä tammikuuta ensi vuonna.

Luuletko että siihen riittää kun Petteri haluaa? Et ole turhan välkky.Valiokunnat eivät ole edes aloittaneet normaalisti kuusi viikkoa vievien pakollisten lausuntojen laatimista.Budjettiriiheen on muutama päivä aikaa vai tiedätkö edes mikä se on?

Taidat ymmärtää vasta sitten, kun P on housussa.

Vierailija
255/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloustutkimuksen mukaan Suomi ajautuu taantumaan. Hallitus ei vaan halua kuunnella asiantuntijoita. Orpo ja Purra ovat valmiita uhraamaan koko maan omien etujensa takia 😒

Kärsijöinä on asuntovelkaiset joilta lähtee omistusasunto.

Vierailija
256/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi pääsee sairaseläkkeelle, kun lapsi 18, sossu ei enää puutu.

Masennus on taikasana. Voi voi kun ei jaksa nousta sängystä ylös, kun on niin masentunut.

Vierailija
257/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin mehubaareihin, insinöörit!!!!

Niin, no miksi ei?

Maailmalla on ihan tavallista, että työttömyyden iskiessä maisterit menevät baarimikoiksi ja vaatemyyjiksi.

Mutta eihän nyt suomalainen maisteri...

Vierailija
258/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurataan tarkkaan Ulosottoviraston sivuja josko siellä olisi naapurin asunto myynnissä kohta.

Vierailija
259/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalitulos kun tuli, niin alko alamäki yrityksissä yhtäkkiä.

Käytännössä kävi juuri näin. Palasimme välittömästi 0% kasvu-uralle jossa olimme 15v oikeistohallitusten aikaan jolloin kyykittiin laman ja 0 kasvun välimaastoissa. Ja mitä tapahtui? Velkaannuimme Lipposen hallituksen velkamäärästä 50mrd -> reippaasti yli 100mrd. Äänestäkää oikeistoa ja viimeinen sammuttaa valot....

Vierailija
260/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalitulos kun tuli, niin alko alamäki yrityksissä yhtäkkiä.

Käytännössä kävi juuri näin. Palasimme välittömästi 0% kasvu-uralle jossa olimme 15v oikeistohallitusten aikaan jolloin kyykittiin laman ja 0 kasvun välimaastoissa. Ja mitä tapahtui? Velkaannuimme Lipposen hallituksen velkamäärästä 50mrd -> reippaasti yli 100mrd. Äänestäkää oikeistoa ja viimeinen sammuttaa valot....

Homma on pyörinyt, kun eläkeläisiä on 1 600 000 joista miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä. Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.

60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja heidän tilalla on palkattomia työkokeilijoita, jotka ei käy parturissa eikä kahviloissa eikä ravintoloissa ei vaatekaupoissa eikä tee remontteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän