Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta työllisyyssuunnitelma uusitaan eikä palvelu tarjoa työttömälle yhtään mitään

Vierailija
11.09.2023 |

Tiedän että kysyvät *omia työllistymistoimia* ja vastaus on se että olen hakenut enemmän kuin vaadittavan määrän työhakemuksia.

Virkailijalta ei tule mitään palvelua.

Todennäköisesti vain syyllistämistä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä palvelu? Se mitään palvelua ole, että muutaman kuukauden välein kuulustellaan ja "neuvotaan" samat lätinät.

Vierailija
2/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole käynyt ja kirjeet jätän lukematta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole töihin ajatellut mennä?

Vierailija
4/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaivautunut edes lukemaan aloitusta? Jos työhakemuksia lähettää yli vaaditun minimin niin mitä kuvittelet? Että töihin vain mennään? Pääseekö töihin noin pienellä äo:lla?

eri

Vierailija
5/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne voi vaan mennä töihin hakematta ja käymättä haastattelussa? Kerro ihmeessä niin menen heti aamulla, jos paikka on kohtuullisen etäisyyden päässä.

Vierailija
6/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä palvelua pitäisi tarjota? Mitä pitäisi muiden tehdä? Nyt saa avata sanaisen arkun. Itse työttömänä olleena tiedän että valittamalla vauva palstalla ei auta asiaan yhtään mitään

Vierailija
7/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, koitetaan jaksaa, ei olla yksin eikä kaksin työnhaussa. Mä sain tänään puhelun, etten tullut valituksi tehtävään, jota olen tehnyt 20 vuotta. Syy, tarjolla vain fyysisesti raskasta eikä pysty tuplavuoroihin.

Kyllä se Petsku meistä tonttuja tekee.

Vierailija
8/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä palvelu? Se mitään palvelua ole, että muutaman kuukauden välein kuulustellaan ja "neuvotaan" samat lätinät.

Jaa. Minuun ei ole vielä kertaakaan otettu yhteyttä.

Vierailija
9/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarjoa yhtään mitään? Tämähän on huima parannus nykytilaan jossa tarjotaan vahingollisia "palveluita".

Vierailija
10/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä palvelua pitäisi tarjota? Mitä pitäisi muiden tehdä? Nyt saa avata sanaisen arkun. Itse työttömänä olleena tiedän että valittamalla vauva palstalla ei auta asiaan yhtään mitään

Mietin ihan samaa. Jos työttömälle tarjotaan vaikka mahdollisuutta videohakemuksen tekemiseen, niin työtön kiekaisee, että ei, minä haluan palvelua, mutta ei kuitenkaan kerro, millaisesta palvelusta olisi kyse. TYöhaastatteluun virkailija ei voi toisen puolesta mennä eikä soitella yrityksiin töitä kysellen, joten mikä se työllistymissuunnitelmaan kirjattava palvelu olisi?

Vierailija
11/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla uusittiin viimeksi marraskuussa.😴

Vierailija
12/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaapa vinkkejä huomiseen työpäivääni kun näitä puheluita soitan että millaisia palveluita kaipaatte? Millainen apu olisi hyvä?

Yleensä tarjoan valmennuksia ja ehdotan työvoimakoulutuksia, ehdotan jotain työpaikkaa tai koulutusta, ehdotan tulevaa rekrytapahtumaa tms. Ehdotan ehkä työkokeilua. Mutta asiakkaan näkökulmasta, mikä olisi hyvä? Otan ideat ilolla vastaan.

Vierailija
13/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kertokaapa vinkkejä huomiseen työpäivääni kun näitä puheluita soitan että millaisia palveluita kaipaatte? Millainen apu olisi hyvä?

Yleensä tarjoan valmennuksia ja ehdotan työvoimakoulutuksia, ehdotan jotain työpaikkaa tai koulutusta, ehdotan tulevaa rekrytapahtumaa tms. Ehdotan ehkä työkokeilua. Mutta asiakkaan näkökulmasta, mikä olisi hyvä? Otan ideat ilolla vastaan.

Älä ehdota mitään missä tehdään mitään töitä ilman palkkaa.

Vierailija
14/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Jos työttömälle tarjotaan vaikka mahdollisuutta videohakemuksen tekemiseen, niin työtön kiekaisee, että ei, minä haluan palvelua, mutta ei kuitenkaan kerro, millaisesta palvelusta olisi kyse. TYöhaastatteluun virkailija ei voi toisen puolesta mennä eikä soitella yrityksiin töitä kysellen, joten mikä se työllistymissuunnitelmaan kirjattava palvelu olisi?

Hohoi 3 alapeukkua tähän asti: mitä palvelua haluatte vai onko työttömyys teille loma-aikaa?

Vierailija
15/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö. Mihin tarvitan te toimistoa? Eikös tavan kansalainen osaa yleensä hakea töitä

Vierailija
16/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minuun ei ole vielä kertaakaan otettu yhteyttä.

Mikset soita itse sinne? tai jätä yhteydenottopyyntöä. Minä tein niin joskus ja kyllä sieltä ystävällinen täti soitti takaisin ja kysyi kuulumisia ja avuntarvetta.

Vierailija
17/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse kävin siellä toimistolla juttelemassa joskus työttömänä. Te toimiston Nainen kertoi että on mahdotonta auttaa asiakaita. Kun ei niitä tahdo saada edes paikan päälle keskustemaan asioista. Keskusteltiin hyvässä hengessä tunti ja mietittiin vaihtoehtoja. Luulisi että jos ihminen haluaa työllistyä hän tekisi kaikensa sen eteen. Mutta ei vissiin sitten kiinnosta vaan.

Vierailija
18/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on iäkkäämpiä työnhakijoita, joita ei enää kiinnosta ja joiden ei tarvitse teiltä saada muuta kuin se työmarkkinatuki, kun eläkettä ei myönnetä. Ei tarvita enää harjoitteita. Työt on jo tehty. Kiitos.

Vierailija
19/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse kävin siellä toimistolla juttelemassa joskus työttömänä. Te toimiston Nainen kertoi että on mahdotonta auttaa asiakaita. Kun ei niitä tahdo saada edes paikan päälle keskustemaan asioista. Keskusteltiin hyvässä hengessä tunti ja mietittiin vaihtoehtoja. Luulisi että jos ihminen haluaa työllistyä hän tekisi kaikensa sen eteen. Mutta ei vissiin sitten kiinnosta vaan.

Työkkäri ei luo työpaikkoja, eivätkä niiden koulutukset kilpaile oikean koulutuksen kanssa. Privaatin työvälitysfirman headhuntteri tiesi kertoa hänkin, että heidän asiakkaansa eivät halua olla tekemisissä "työkkärin" kanssa, koska tietävät asiakaskunnan.

Työkkäri on sosiaalipolitiikan jatke, ei sidoksissa työllistämiseen. Saman vahvisti eräskin tutkimus, jonka mukaan sadoilla miljoonilla on löydetty muutama vaivainen työpaikka. Siinä kertyy hintaa touhulle.

Vierailija
20/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne voi vaan mennä töihin hakematta ja käymättä haastattelussa? Kerro ihmeessä niin menen heti aamulla, jos paikka on kohtuullisen etäisyyden päässä.

Annankadun kulmalle pyllyä jakamaan, se on ainoa työ mihin voi vaan mennä