Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyys ja kuntakokeilu

Vierailija
11.09.2023 |

Jäin työttömäksi, en ole koskaan aiemmin olut työtön niin tämä kaikki on ihan uutta. Mitä tämä kohta meinaa, että kuulun johonkin kokeiluun?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pian otettu yhteyttä? Lukee, että viipymättä...

Vierailija
22/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo otettu yhteyttä... tässä kolmatta päivää työttömänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan koulun 2 viikon päästä jolloin työttömyys loppuu niin huvittaa onko siihen mennessä edes otettu yhteyttä 🤣

Vierailija
24/33 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni yli viikko, ennen kuin otettiin yhteyttä. Nyt sitten joudun menemään vielä paikanpäälle tekemään suunnitelman ja aika meni yli viikon päähän.

Vierailija
25/33 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä. Itse 55v ei ketään kiinnosta.

Tarkoitatko työnantajia? Heitä ei tämän ikäiset todellakaan kiinnosta, jos et ole lähäri, sh, vk-ope tai ravintola-alan työntekijä.

Mutta kuntakokeilua kiinnostaa. Itse 62 v ja neljän paikan haku. Tosin haen useampia kymmeniä paikkoja kuukaudessa.

Vierailija
26/33 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni yli viikko, ennen kuin otettiin yhteyttä. Nyt sitten joudun menemään vielä paikanpäälle tekemään suunnitelman ja aika meni yli viikon päähän.

Ennen sai suunnitelman tehdä itse vaikka kotona.

Vierailija
27/33 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kunnan työkkärin yhteydenotoissa oikeasti jokin ikäraja. Olen 57 ja viimeksi maaliskuussa on pyydetty mitään. Olen kyllä tuella töissä nyt vielä vähän aikaa. Olin kyllä silloinkin kun piti tuota viimeista pakkohakemusta veistellä.

Oiskohan jotain mahista päästä eläkkeelle. Väsyttää niin pirusti ja stressaa rahanpuute ja kaikki muut.

Eläkkeelle pääsyyn kun tietäisin keinon niin kiva. Siis ilman käyntiä suljetun puolella.

Vierailija
28/33 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun olin työtön , sai tehdä itse tuon suunnitelman netissä. Nykyään sitten joutuu sen tekemään oman valmentajan kanssa. Nyt sitten odottelen aikaa sinne, että saan suunnitelman tehtyä ...

Vierailija
29/33 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vanhan mallin mukaan työtön, olis suunnitelma jo valmiina.

Osaako joku nyt sanoa, miten tämä valmentaja täyttää minun työnhakusuunnitelman??? Onko jotain mitä ei ehdottomasti kannata hänen antaa kirjata?

Vierailija
30/33 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut saaneet yhtäkkisiä kutsuja kuntakokeilun & Baronan tilaisuuksiin, joihin olisi pakko mennä? Ei mitään etukäteiskyselyä/vaihtoehtoja ajankohdalle, vaan lyhyellä varoitusajalla ilmoitusluonteidesti ukaasi, että pitää tulla tiettynä päivänä tiettyyn aikaan tai seuraa ongelmia.

Olen joutunut kieltäytymään kun en ole kaupungissa juuri tuolloin, vastaus että kerran Ok mut sit katkeaa maksut tms. Ihmettelen että

a) mistä lähtien työttömät ovatkin ikään kuin ehdollista tuomiota suorittavia vankeja, joiden pitää olla samassa kaupungissa tavoitettavissa 24/7

b) onko tämä kuvio ihan rehti? Vaikuttaa oudolta että yksityinen firma tekee tässä bisnestä, uhkavaatimuksilla työttömille. Nettiä penkomalla vaikuttaa nimittäin siltä, että kunnat maksavat Baronalle uusista asiakkaista/heidän kauttaan työllistyvistä.

sinällään toi tilaisuus on Ok ajatus, mutta tuo pakottaminen ja vahtaaminen ei. Omalla kohdalla Baronasta on tuskin apua, ja töitä haen jatkuvasti ihan oma-aloitteisesti. 

Ylen MOT vois tätä tutkia

Vierailija
31/33 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa mitään tukea ennen työvoimapoliittista lausuntoa jonka te-virkailija kirjoittaa.

Vierailija
32/33 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä. Itse 55v ei ketään kiinnosta.

Tuossako raja menee? Mä oon 53v. ja te-toimistoa kiinnostaa.

Ainakaan työnantajia ei kiinnosta, ikärasismi kukkii.

Vierailija
33/33 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne taitaa siirtää kunnille kaikki vaikeasti työllistyvät, eli ikääntyvät ja sairaat ja eräät nimeltä mainitsemattomat, joita ei voi mainita, koska mode puuttuu siihen. Työllistämissuunnitelma tehdään virastossa ja on suurinpiirtein sama mitä läyryät siellä. Voit varmuuden vuoksi äänittää kaikki puheet kännykkääsi, jonka olet piilottanut vaikka taskuun. Paikalla on sossun tantta, eli sosiaaliohjaaja. Tietyin väliajoin sulle soitellaan ja silloinkin voit satuilla mitä huvittaa, vaikka todellisuudessa odotat vain eläkettä. Minulla on lääkärintodistus ja ikää 58 v. Odotan jo sitä että jättäisivät rauhaan, ihan kokonaan.