Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö sellaisia vanhempia tai isovanhempia kunnioittaa jotka pitävät toisia lastenlapsia parempina?

Vierailija
11.09.2023 |

Mitä mieltä? Meidän perheelle sattunut kaikenlaista epäonnea elämässä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi pitäisi?

Vierailija
2/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika todennäköistä, että he ovat itse voineet kokea olevansa muita ihmisiä huonompia ja tuollainen jaottelu kumpuaa sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suhtautua mitenkään. Mitä vähemmän antaa isovanhempien asenteiden vaikuttaa sen helpommalla pääsee, Tapaamisia voi välttää ja järjestää harvemmin. 

Vierailija
4/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on isovanhempien kieroa vallankäyttöä.

Meilläkin appi soittaa ja kertoo mitä on tehnyt sen ihanan lapsenlapsen kanssa. Tai mitä ostanut hänelle.

Lopetin kauan sitten kyläilyn siellä kun en jaksa katsoa tuollaista pelleilyä.

Kaikista eniten sisarkateutta ja riitoja aiheuttaa se kun perheen lapsia kohdellaan eriarvoisesti. Näistä ne sukuriidat alkavat.

Vierailija
5/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mietit tuollaista! Vaikka sulle vastattaisiin mitä tahansa, kyllä, ei tai siitä väliltä, niin sun suhtautuminen on kuitenkin se, mikä on.

Joko kunnioitat, et kunnioita tai jotain sinne päin, niin se tulee sulta luonnostaan. Et sä toisilta kyselemällä ja niitten ohjeita noudattamalla mitään tunnetilaa saa aikaan.

Vierailija
6/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varsin ikävää olla se lapsenlapsi, josta ei pidetty.

Vierailija
7/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhästä perheestä, mutta isän sisko pääsi rikkaisiin naimisiin. Ei ole tehnyt päivääkään töitä elämässään ja rahaa on kuin roskaa. Serkkuni ovat tottuneet jo pienestä pitäen siis rikkaaseen elämäntyyliin. Mummo oli aina niiiiiiiiin ylpeä siitä tyttärestään, joka on rikas ja ihaili serkkujani kuinka he ovatkin niin ihania lapsenlapsia. Minulle mummo sanoi aina vähän väliä, että sinusta ei koskaan tule samanlaista kuin serkuistasi. Tätini vei mummoni aina hienoihin kylpylöihin ja ulkomaanmatkoille heidän kanssaan. Meidän luokse mummo tuli hampaat irvessä kylään kun häntä hävetti, että joutuu käymään rahvaan luona vieraissa.

Mummo jakoi ennen kuolemaansa vielä rahojaankin pois niin, että serkuilleni antoi muutaman tonnin käteen ja minulle 50€ bensarahaa. Mummon perustelu oli se, että serkut tietävät mitä rahalla tehdään, minä "tuhlaisin" ne kuitenkin.

Vierailija
8/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset lapsenlapset voivat myös olla parempia - paremmin kasvatettuja, käyttäytyvät paremmin jne.

Vierailija
9/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika luonnollista, että ilkeästä pitää vähemmän. Sitä vaan ei saa näyttää.

Vierailija
10/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika luonnollista, että ilkeästä pitää vähemmän. Sitä vaan ei saa näyttää.

Ei tietysti saa näyttää jos on itse kasvattanut tai jättänyt kasvattamatta lapsensa. Siinähän paljastuisi pian se, että on itsekkin ilkeä.

Vierailija
11/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset lapsenlapset voivat myös olla parempia - paremmin kasvatettuja, käyttäytyvät paremmin jne.

Onkohan pienestä perheestä kyse 1-3lasta. Sellaisessa vanhemmilla on tietysti enemmän voimia ja aikaa kasvattaa oppikirjan mukaisesti..

Arvostan kuitenkin isoa perhettä ja heitä jotka jaksavat sitä pyörittää. Lapsille hyväksi, että on enemmän sisaruksia.

Vierailija
12/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli varsin ikävää olla se lapsenlapsi, josta ei pidetty.

niin oli , vieläkin mietin miksi en kelvannut . Onneksi toisen vanhemman vanhemmat rakastivat ja kohtelivat kaikki lapsenlapsia reilusti . Lahjat oli kaikille samat jne.

Vierailija
13/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla myös ihan kateutta se,että kohtelevat toisia paremmin. Vähättelevät niitä joita kadehtivat, koska kokevat jäävänsä syystä tai toisesta huonommaksi kateuden kohdetta.