Miten motivoitua käymään suihkussa?
Olen jonkin verran masentunut, joka hieman vaikuttaa asiaan. En tajua miksi minulla on vaikea saada käytyä suihkussa. Olen yrittänyt ostaa hyvän tuoksuisia saippuoita ja shampoita ja tehdä asiasta kivan hemmotteluhetken. Silti vaikeaa
Osin varmaan siksi, että minulla on sen tyyliset hiukset joiden pesuun ja selvittelyyn menee aikaa. Toki kiva, että ne ovat ihan paksut, mutta menevät helposti sotkuun ja harjaaminen on aina työlästä suihkun jälkeen. Laitan kyllä aina hoitoaineet jne ja annan vaikuttaa, silti vaikea harjata. Jotenkin ei vain meinaa jaksaa
Ehkä siihen liittyy sekin, että tuntuu pahalta joutua "repimään" hiuksia harjatessa. Mutta en saa millään aineilla niitä niin sileiksi, että ei joutuisi pikkuisen repimään niitä auki kun harjaa.
Lisäksi mun on pakko laittaa hiuksia vähän että näyttävät siisteiltä, erityisesti tuon pörröisuuden vuoksi ja siihenkin menee aikaa suihkun jälkeen.
Ärsyttää, miksi oon tehnyt tästä niin ison ongelman :/
Kommentit (22)
Voihan ne aina leikata lyhyemmäksi.
Saksalaisen naisen kultainen suihku.
Leikkaa lyhyemmät hiukset, niin eivät takkuunnu.
Minä en vain jaksa. koska ahdistunut ja itkettää vain. Ja pelottaa. tulevaisuus.
Kyllä Suomi pitää huolta omistaan. NOT!
Käyn joka päivä suihkussa. Eihän tämä itseäkään aina kiinnostaisi, mutta tähän olen tottunut. Sänkyyn on mukava mennä suihkun raikkaana puhtaisiin lakanoihin.
Kuulostaa siltä, että hiuksilleni voisi sopia ns curly girl -menetelmä. Osta sulfaatiton shampoo, esim XZ persikkashampoo, sekä silikoniton hoitoaine, esim Garnier hair food banaani.
Kannattaa kokeilla Tangle Teezer -harjaa jos ei oo jo käytössä.
Hiukset harjataan ennen pesua. Käytät todennäköisesti myös takuttavaa shampoota ja liian kevyttä hoitoainetta. Mitkä tuotteet käytössä? Ja ethän hankaa hiuksia kuivaksi froteepyyhkeeseen??
Ei kai joka päivä tarvitse pitkiä hiuksia pestä?
Mutta kannattaa leikkauttaa. Olkapäille ulottuva long bob eli pitkä polkka on fresh ja tosi kivan näkönen useimmilla. Pitkät hiukset on yliarvostetut. Uskalsin kerran leikata pitkät hiukseni olkapäille, enkä takaisin pitkiin m halua palata. Kiinni niitä jokatapauksessa aina pidin. Aina takussa ja sekasin ja hirvee hoitaminen. Tämän pitusilla taas ei haittaa vaikka hoitoainetta ei jaksa laittaa, pysyvät silti terveinä. Samalla tosi lopetin vaaleiden raitojen laittamisen ni senkin helppohoitoiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joka päivä tarvitse pitkiä hiuksia pestä?
Mutta kannattaa leikkauttaa. Olkapäille ulottuva long bob eli pitkä polkka on fresh ja tosi kivan näkönen useimmilla. Pitkät hiukset on yliarvostetut. Uskalsin kerran leikata pitkät hiukseni olkapäille, enkä takaisin pitkiin m halua palata. Kiinni niitä jokatapauksessa aina pidin. Aina takussa ja sekasin ja hirvee hoitaminen. Tämän pitusilla taas ei haittaa vaikka hoitoainetta ei jaksa laittaa, pysyvät silti terveinä. Samalla tosi lopetin vaaleiden raitojen laittamisen ni senkin helppohoitoiset ovat.
Kaipa se päänahka pitää pestä päivittäin hiusten pituudesta riippumatta.
Parturiin ja joku kiva uusi malli hiuksiin? Jos ei, niin pitää letillä tai kahdella niin ei mene takkuun? Harjaa ensin latvat ja siirry takku kerrallaan lähemmäs juuria niin et vedä takkuja takkujen päälle tiukempaan umpisolmuun. Kaikki harjat ja kammat eivät sovi kaikille hiuslaaduille eli joskus väärä harja voi olla ongelma.
https://www.youtube.com/@BlowoutProfessor
Tää mies on tosi symppis ja selittää tosi hyvin mielestäni hiusjuttuja. Ja ihan mahtavaa että tulit kysymään jeesiä! Voimia ja jaksamisia sinne. t. toinen masentunut hiuspehko-otus
Säästösyistä käyn nykysin pesulla 5-7 päivän välein. Tietty osapesuja teen päivittäin. Kamalaa on, kylmä tulee eikä jaksaisi. Mutta hajun takia pakko.
Ei ole pakollista käydä suihkussa, joka päivä. Meillä vesi maksaa kulutuksen mukaan ja on taloudellisestikin kannattavaa käyttää vettä harvoin.
Huutista meemimasennukselle :D Mene töihin, niin koet ihmeparantumisen.
Hiuksia ei kannattaa suinkaan pestää useammin kun tarve vaatii. Laita jokunen muovioussuka päähän hiusten suojaks suihkun ajaksi. Ei siellä suihkussa seisominen mitenkään mieltäylentävä toiminto olekaan. Jos mahtuu, osta suihkuun joku puhallettava pieni allas, mihin mahdut istumaan. Ota kynttilät, voileivät mukana lähietäisyyden. Nauti. Laita miellyttävää tuoksuvaahtoa. Jos vesi kylmenee, lisää lämmintä vettä. Pestää ehdit silloinkin, kun olet rentoutunut ja levännyt. Mielialakin menee paremmaksi. On pieni vaihtoehto seiniin nojammiselle😀
Vierailija kirjoitti:
Säästösyistä käyn nykysin pesulla 5-7 päivän välein. Tietty osapesuja teen päivittäin. Kamalaa on, kylmä tulee eikä jaksaisi. Mutta hajun takia pakko.
Toivottavasti et liiku ihmisten ilmoilla..
Tee hiuksille kananmunahoito. Ensin rikot kanamunan päähäsi.
100% varma motivoituminen suihkussa käyntiin!!!
Ostat jonkun herkkupalkinnon jonka saat syödä suihkun jälkeen.