Onko karmeesti tehty, kun jätin 1v4kk lapsen yksin sänkyynsä nukahtamaan?
On tähän saakka aina nukahtanut viereen, mutta nyt on viikon verran nukkumaan meno ollut yhtä helvettiä. Poika pyörii ja hyörii, touhuaa, kitisee ja uni ei vain tule. Potkii ja pöppyröi perhepedissä nukkuvan siskonsakin hereille.
Nostin siis lapsen omaan sänkyynsä ja sinne jäi touhuilemaan. Ei itke, joten ei kai ole pakko mennä viereen istuskelemaan?
Kommentit (2)
Olen nukuttanut molemmat lapseni omiin sänkyihinsä ja omiin huoneisiinsa alusta lähtien ja meillä ei ole koskaan ollut uni vaikeuksia. Nuorempi nukkuu aina kun laitan pullon jälkeen sänkyyn. En voi edes kuvitella et olisi jotain huutoa ja kitinään. Tämän takia ajattelenkin et vanhemmat tekee varmaan jotain väärin jos nukkuminen on hankalaa. Liian vähän ruokaa, liian paljon päiväunia tai just perhepeti.
Tietysti jokaisella on oma ajatusmaailmansa ja joidenkin mielestä perhepedissä nukkuminen on suorastaan edellytys lapsen kehittymiseksi täysipainoiseksi ihmiseksi.
Meidän lapset on nukkuneet omissa sängyissään aina - pikkuvauva-aikoina joskus vieressä satunnaisesti. Joten vertaa siihen..
Minä itse en saanut nukuttua kunnolla lapsi vieressä ja päätin, että myös minun uneni on tärkeää jaksamisen kannalta.