Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvun nuori: miten sinun aikanasi nöyryytettiin kiusattuja porukan edessä?

Vierailija
09.09.2023 |

Nyt on paljon puhetta, miten kenkiä nuoletetaan ynnä muuta, mutta osattiinko ennenkin, kuten sanotaan? Mitä muistoja on jäänyt? Itse muistan lumipesut porukan nauraessa ympärillä uhrille ja sitten pään tunkemisen kusiseen vessanpönttöön ja taas porukkaa katsomassa. Olen varma, että jos olisi ollut kännykät tuolloin ja some, ne olisi videoitu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukässän tunnilla pahikset teki peltisiä heittotähtiä, minkä olen nähnyt lentävän yhden onnettoman selkään niin että jäi siihen pystyyn. Tekijä lähti tarkkikselle. Myös nyrkkirautoja käytettiin. Yleensä ne alistamiset oli joku pahoinpitely porukan katsellessa vieressä, lisäksi olen nähnyt kun joku vietiin vaatteet päällä suihkuun.

Vierailija
2/2 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko nuolla jonkun pojan naamaa, lokerikolla käytiin aina kimppuun (yleensä 3-4 poikaa), päätä käytettiin vessanpöntössä, välitunneilla jatkuvasti uhkailua, koko ajan haukuttiin huoraksi/ulkonäköä/vaatteita, uhkailtiin hakkaamisella kotimatkalla, syljettiin päin, naurettiin miten ruma ja tyhmä olet.

Näitä tapahtui usein niin että lähes koko luokka osallistui. Opettajille esitettiin kilttiä lasta ja monesti sai luokassa olla rauhassa paitsi kun piti esitelmöidä/laulaa luokan edessä jne kaikki nauroi ja osoitteli että hehe.

Touhu loppui vasta kun vedin turpaan kolmea poikaa, jotka lokerikolla hyökkäsi kimppuun. Sain tarpeekseni ja heittelin niitä pitkin lattioita. Potkin ja löin niin paljon, että huusivat kivusta. Siihen loppui mun kiduttaminen.

Tämä kasarilla Martinlaaksossa. Olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme