Mikä pointti näissä uusissa muovikorkeissa, jotka on kiinnitetty pakkaukseen?!?
Miksi se korkki on muutamalla muovilipareella täytynyt kiinnittää pakkaukseen? Mikä logiikka?
Roikkuva muovikorkki on vaan tiellä juodessa ja kaataessa. Hankaloittaa kierrättämistä ja tulee ylimääräistä muovia.
Eilen kun yritin repiä sitä irti, sain kivan viiltohaavan terävästä korkinreunasta käteen.
Mikähän järki tässäkin järjettömän hienossa uudistuksessa? Ap
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Lisää hommaa meille tuli, kun kartonki menee kartonkikeräykseen meillä ja muovi menee muovikeräykseen. Tuntui ihan takapakin ottamiselta. Eikö ole ollut ymmärrystä, että kartonki ja muovi kerätään erikseen? Vai voidaanko me nyt yhdistää tuo yksi keräysastia ja laittaa sinne kaikki kartonki ja muovi samaan?
Jos sinne kartonkikeräykseen kelpaa maitopurkit, niin niissä on itsessään muovia mukana ja se muovi erotellaan prosessissa. Ne korkit voi laittaa purkin mukana. Tosin aika monesta pahvipurkista sen korkin voi vetää irti renkaineen, jonka jälkeen sen voi laittaa muovinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää hommaa meille tuli, kun kartonki menee kartonkikeräykseen meillä ja muovi menee muovikeräykseen. Tuntui ihan takapakin ottamiselta. Eikö ole ollut ymmärrystä, että kartonki ja muovi kerätään erikseen? Vai voidaanko me nyt yhdistää tuo yksi keräysastia ja laittaa sinne kaikki kartonki ja muovi samaan?
Jos sinne kartonkikeräykseen kelpaa maitopurkit, niin niissä on itsessään muovia mukana ja se muovi erotellaan prosessissa. Ne korkit voi laittaa purkin mukana. Tosin aika monesta pahvipurkista sen korkin voi vetää irti renkaineen, jonka jälkeen sen voi laittaa muovinkeräykseen.
Joo mutta miksi niissä pitää ylipäätään olla muovia lainkaan?
Maitopurkin valmistamiseen ei tarvitse muovia, nuo muovikorkit tuli vasta joskus 10-15v sitten. Miksi niitä ei lähdetty poistamaan kokonaan vaan lisättiin pakkausmuovin määrää?
En jaksa harrastaa roskia. Metalli, lasi, paperi, vaaralliset eroon. Biot kompostiin. Kaikki muut samaan harmaaseen laatikkoon portinpielessä. Sieltä ne lähtee jäteauton mukana polttolaitokseen.
V*tuttaa ne kierrekorkilliset kartongit, ovat epäkäytännöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta löytyy ongelmaasi ratkaisu.
Vain nössöillä on keittiössä sakset. Mulla on pelkkiä veitsiä.
Mulla on aina vyöllä. Kauppaan mennessä jätän hanskalokeroon, jää vain tyhjä tuppi.
Jos luette sen pakkauksen kyljessä olevan infon, ovat siinä muoviroskan luontoon joutumisen ehkäisemiseksi ja ne voi korkkeineen kierrättää pahvina.
Epäkätevää juodessa, kun se korkki roikkuu siinä suupielessä. Ärsyttävää.
Missä eurostoliitto siellä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minä olin nuori, niin ei mitään tuommoisia muoviosia tölkeissä ollutkaan, se pahvi avattiin taittamalla päästä. Hienoja aikoja.
Aivan! Miksi pitää olla muovikorkit, kun ennen koko pakkaus oli kartonkia.
Niitä korkkeja ei tarvittaisi ollenkaan. Taitettava kartongin nokka toimii ihan riittävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä huono idea kuin paperipillit.
Jep
Vihervöyhötystä.
:-$
Eu Prkl määrää ja kansa tottelee käyttäen energiaa ja aikansa puuhasteluun
Kai nyt Ap ja kaikki muutkin sen pointin tietää..mutta joo pikku nyanssi, oltiin huhtikuussa Haaparannassa lomalla ja siellä oli jo fantat ja cokispullot jo tuolla uudella korkilla. Suomessa ei vielä silloin missän. Tässäkin ruotsi oli meitä edellä:)
Vierailija kirjoitti:
Epäkätevää juodessa, kun se korkki roikkuu siinä suupielessä. Ärsyttävää.
Taas uusi epä-sana. Miten olisi hankala?
Miksei sitten limsa yms pulloissa ole samanlaisia korkkeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän yhtä nerokasta muovin erottelevaa prosessia voi olla bioroskien käsittelyssäkin, ei vaan siellä menee kaikki heti tukkoon jostain muovipusseista yms. muovista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta löytyy ongelmaasi ratkaisu.
Vain nössöillä on keittiössä sakset. Mulla on pelkkiä veitsiä.
Vain nössö tarvitsee sakset. Mulla on hampaat ja kynnet!
Sekajätteeseen menee nuo jatkossa. En jaksa yhtään mitään ylimääräistä piperrystä roskien vuoksi. Kierrättäminen pitää olla yksinkertaista, niin sitä viitsii tehdä.