Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että oon niin epäonnistunut äitinä, kun vertaan omaan äitiini

Vierailija
09.09.2023 |

Meillä lapsuudenkodissa oli aina tiptop siistiä, joka lauantai suursiivous ja leivontapäiväkin siinä samalla. Juhlat oli viimeisen päälle laitettu aina, valkoinen pöytäliina ja kukat ja kynttilät oli jokaisena pyhänä pöydässä jo kun heräilin ja saavuin keittiöön. Ruoasta nyt puhumattakaan, ihan kaikki oli itse tehtyä ja suuri osa myös itse kasvatettua.

Nyt kun minä olen äiti... hyvä kun saan sen makaronilaatikon katettua pöytään. Pöytään joka on sotkuinen, kuten koko muukin kämppä vähän hujan hajan. Ja mulla on vaan yksi lapsi, äidillä oli ja on neljä! Joulut ja muut mennään pitkälti ostamalla valmista. Sellainen kunnon siivous, minkä äiti muiden avustuksella teki joka viikko, tehdään meillä ehkä kaksi kolme kertaa vuodessa.

Miten mä voin olla näin saamaton? Mistä äidillä riitti energiaa. No on tässä toki se ero, että äiti oli kotiäiti ja minä taas käyn töissä. Mutta kyllä siinä ison huushollin hoidossa oli hommansa kun kaiken itse teki. Äiti myös oli ihan hyvä äiti, vaikkakin aikansa tuote. Kyllähän se raivaritkin sai vähintään kerran viikossa, mutta en mä siitä rikki mennyt. Niin ja eihän silloin lasten kanssa juuri mitään touhuttu, minä varmaan teen sitä enemmän kyllä. Vastaavia mietteitä kenelläkään? Mikä nykyäitiä väsyttää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt on kyllä helppoja. Jos on kahdeksan tuntia päivässä aikaa huolehtia kodista ja lapsista eikä muuta tee niin pitää ollakin siistiä.

On toisaalta myös arvokysymys eli mitä elämässä pitää tärkeänä. Itsellä on kolme lasta ja aina on ollut selvää, että päivällisen jälkeen koti on tip tip kunnossa eli astiat pyörii koneessa, kaikki keittiön pinnat on pyyhitty. Mitään ylimääräistä tavaraa ei loju pitkin olohuoneen tai eteisen tasoja. Töissä len aina käynyt.

2/3 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHO! 1:llä mahtaa kulua astioita, kun ne pyörii koneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 40 tuntia enemmän viikossa kodinhoitoon kyllä edellyttääkin että se näkyy siisteydessä, ruoanlaitossa yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi