Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinnöstä

Vierailija
08.09.2023 |

Isäni oli ainoa lapsi. Hän on kuollut yli 40 vuotta sitten.

Meitä on kolme sisarusta. Isovanhemmilla oli testamentti, jonka mukaan perivät ensin toisensa ja molempien kuoltua kaikki tasan meille kolmelle.

Pappa kuoli jo 20 vuotta sitten. Silloin ei jaettu mitään. Mummo kuoli muutama kk sitten. Perunkirjoituksessa kävi ilmi, että on teettänyt uuden testamentin, jossa kaikki menee veljelleni.

Olen varma, että veli on manipuloinut ja painostanut mummoa tekemään tämän.

Meillä kahdella muulla on toki oikeus lakiosaan, joka on puolet siitä mitä muuten olisi saanut.

Veli on alkoholiongelmainen työtön. Nyt harmittaa ihan vietävästi tämä. Kurkusta alas menee nämäkin, mutta onpa muutamaksi vuodeksi ryyppyrahaa. Toivottavasti maksa kestää...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papan osuutta mummon testamentti ei koske

Vierailija
2/8 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen varma, että veli on manipuloinut ja painostanut mummoa tekemään tämän."

Ketkä ovat testamentissa todistajina? He varmaan osaavat kertoa millaisessa tilanteessa testamentti on allekirjoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä ovat testamentissa todistajina? He varmaan osaavat kertoa millaisessa tilanteessa testamentti on allekirjoitettu.

Asianajotoimiston toimistotyöntekijät. En tarkoita, että itse testamenttia tehdessä tilanteessa, vaan ylipäätään että on saanut mummon muuttamaan testamenttia.

Vierailija
4/8 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asianajotoimiston toimistotyöntekijät. En tarkoita, että itse testamenttia tehdessä tilanteessa, vaan ylipäätään että on saanut mummon muuttamaan testamenttia.

Asianajotoimiston työntekijöiden on pitänyt varmistaa että mummo tietää mitä on tekemässä ja mitkä ovat testamentin vaikutukset. Ja kyseessähän siis on pitänyt olla kokonaan uusi testamentti. Ei sitä vanhaa voi enää muuttaa kun sen yhtenä osapuolena on jo kuollut ukki.

Vierailija
5/8 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asianajotoimiston työntekijöiden on pitänyt varmistaa että mummo tietää mitä on tekemässä ja mitkä ovat testamentin vaikutukset. Ja kyseessähän siis on pitänyt olla kokonaan uusi testamentti. Ei sitä vanhaa voi enää muuttaa kun sen yhtenä osapuolena on jo kuollut ukki.

Toisilla on taito puhua ihminen ympäri ja mielistellä oman edun saamiseksi .

Vierailija
6/8 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko omistusoikeustestamentti? Vaikka olisi , niin silti ukin perunkirjoituksessa ollut perintö kuuluisi teille, koska alkuperäisessä oli jo toissijaismääräys.

Kannattaa ottaa yhteyttä perintöasioita ymmärtävään juristiin.

Vierailija
7/8 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity tähän mutta perintöön kuitekin. Lapseton tätini testamenttasi omaisuutensa( asunto) veljelleni ja minulle. Testamentissa luki: 80% veljelleni koska mies ja 20% minulle koska nainen. Ilmoitin, etten ota vastaan.

Vierailija
8/8 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papan osuutta mummon testamentti ei koske

Just näin. Ottakaa hyvä asianajaja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä