Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mummot voi pitää bussissa näppejään erossa lastenvaunuissa?

Vierailija
22.12.2006 |

Raivostutti taas niin paljon kulkea bussissa, kun vanhat mummot ottaa vaunuista tukea kuliessaan liikkuvassa bussissa. Eikö ne älypäät tajua ettei ne vaunut ole kiinteästi bussissa? Jos mummo horjahtaa niin sehän kaataa vaunutkin mukanaan!

Koita tästäkin sitte sanoa niille niin saat kuulla olevasi huonosti käyttäytyvä nykyajan nuori joka ei arvosta vanhuksia blaa blaa koko bussikansan kuullen :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat vanhoja he saavat tietenkin oikeuden käyttäytyä miten haluavat, vaikka tahallaan kaataa lastenvaunut jos sille tuntuu.

Joku voisi opettaa niille kurpille että sitä saa mitä tilaa...

Vierailija
2/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni niistä vaunuistani. Jos aisa tulee ulos sieltä " kolostaan" ja mummot joutuvat jo liikkuvassa bussissa väistelemään vaunuja, niin ehkä on ihan hyväkin, että jostain ottavat kiinni. Olenpa minä joskus tarjonnut ihan oman kätenikin tueksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sen verran hentonen et mun voimilla ei kyllä pidetä sekä vaunuja että niissä roikkuvaa mummoa pystyssä...

Vierailija
4/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ihmettelee, niin kerro tarjoavasi ylimääräistä tukea, kun näistä vaunuista ei sellaiseen oikein ole.

Vierailija
5/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se vaunuissa roikkuminen nyt varmaan niin suuren luokan ongelma ole...

Vierailija
6/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kyllä bussi ja rattaat yhdistelmä saa mut välillä kiehumaan... esim. tänään aamulla, kun bussissa oli valmiina 1 vauvanvaunut (ja tämä siis tietty ok ja äitikin oli tosi mukava). sitten oli kahdet tyhjät rattaat. Toiset oli brion ponyt ja toiset semmoset ihan tavalliset sattaritm, jois ei selkänoja liiku, ei o kuomuu jne (eli saa kasaan hetkessä). penkillä istui isä ja noin4-5 vuotias poika ja huutelin sitten että onkos nää teijän rattaat ja oisko mahdollista että pistäisit kasaan. isä sanoi ettei osaa laittaa. toisten rattaitten omistaja istui edempänä ja oli noin 3-4-vuotias tyttö. No minähän siinä sitten laitoin omat ponyt kasaan, otin puolitoistavuotiaan syliin ja menin kuin meninkin bussiin (seuraava ois tullu 50 minuutin päästä).... kyllä mulla hieman päässä taas kiehui. Onneksi oli muutama ystävällinen henkilö, jotka ihan ääneenkin sanoivat, että bussissa ilmaiseksi matkustaminen rattaiden kanssa pitäis kai sit kieltää, kun ihmiset käyttää sitä noin väärin.... että mun puolesta mummot voi ottaa aisasta kiinni, mutta nää jotka ottaa rattaat bussiin isolle lapselle ja sitten menevät istumaan bussiin, lapsi vielä omalle paikalle...eivätkä ota ees lasta syliin vaikka on täyttä...niin ne kyllä ärsyttää!!!!!!

Vierailija
7/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakin on mukana, niin silloin toki omin jaloin. Enkä minä häntä rattaissa istuta, vaan otan penkille istumaan. Tämän teen lähinnä siksi, että hän oppii käyttäytymään bussissa, koska tulee aika, jolloin niitä rattaita ei enää tarvita. Nyt ei kuitenkaan jaksa vielä kaupungilla kovin pitkiä aikoja käveleskellä.

Ja ihan ystävällisesti kysyn, että miten Ponyt saa kasaan ilman, että laskee lasta maahan? Vai pitikö joku lastasi bussissa sillä aikaa? Meillä on Emmaljungan vastaavat ja koen sen hankalaksi, että vaikka haluaisinkin laittaa ne kasaan, niin en raaski vauvaa lattialle laittaa liikkuvassa bussissa siksi aikaa. Aukihan ne onneksi saa taas yhdellä kädellä.

Vierailija
8/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos bussissa on ollut hyvin tilaa. mutta jos on ollut ruuhkaa niin sitten en. mielstäni se että saa matkustaa ilmaiseksi tarkoittaa, että ei vie omaa paikkaa (ei äiti eikä lapsi). eli tilanteen mukaan.

ja tosiaan ponyja en mäkään saa kasaa yhdellä kädellä, mutta ystävällinen rouva otti lapseni syliin, niin sain kasattua.... eikä mua niinkään se toinen ponyjen omistaja sen 3-vuotiaan kanssa ärsyttänyt, vaikka olisi se ollut ihan ystävällistä että äiti ois vaikka kysynyt että tarviitko apua tai jotain, mutta siis tämä isä ja poika, kun rattaat oli sellaset mitkä saa kasaan miten päin vaan ja lapsi varmaan oli lähemmäs viis. eikä bussista posituessakaan mennyt rattaisiin istumaan. ja se isän vastaus että en osaa laittaa noita kasaan oli kans melko mielenkiintonen... mutta joo, oon vähän herkkä näissä bussiasioissa... sitäkään en tajua kun tilaa on vaikka kuinka ja ihmiset jää silti siihen keksiovelle seisomaan. kukaan ei meinaa päästä ulos ja ovat kuskinkin tiellä. ja kyllähän näitä ois vaaikka miten... mun ei oikeestaan varmaan kantsis matkustaa bussilla lainkaan =)

Vierailija
9/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä pitäis päästä rattaiden kanssa ulos, niin vähän kännetään selkää ja ollaan nyrpeän näköisiä.

Toinen on hissit. Koko hiivatin Stocka täynnä ihimisä, joilla on terveet jalat ja pää, niin minkä ihmeen takia siellä pitää olla jonottamassa hissiä? Eilen jouduin sanomaan, kun olimme odottaneet kolmen hissin verran ja aina rattaattomat rynni meidän edelle. Minulla siis vaunut ja mies pyörätuolissa. Karjaisin: " Nyt me menemme siihen hissiin ja te muut odotatte seuraavaa. Olemme ollet tässä jonottamassa kaikkia teitä ennen. Kiitos!" Pääsimme hissiin. Olis ollut kiva olla kuulemassa sitä naputusta, jonka jätimme jälkeemme :)

8

Vierailija
10/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toi hissijuttu kuulosti siltä että mulla ois totaalisesti palanu pinna. täällä turussa on onneks niin vähän noita kerroksia kaupoissa, et hirveesti ei joudu hissejä käyttää. mutta hienoa että pidit puolesi!!!! =) t.7

Vierailija
11/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siis vauva liinassa ja 2 ja 3 vuotiaat kipeät lapset kaksosten rattaissa ja yks kävelijä mukana. Mä erehdyin sit huikkaamaan kuskille et en saa rattaita yksin, kun tämä palvelun jättiläinen ei saanut pepaansa irti sieltä penkistä. Joku täti sit otti kutsusta itteensä ja kun hän ei jaksanutkaan nostaa rattaita mun kaa, oli kuulemma selkä sit kipee, niin hän alkoi papattaa mulle et ton ikäset lapset jaksais kyllä kävellä itekin... kun selitin et ovat kipeitä ja lääkäriin ollaan menossa, niin sit olis jo pitänytkin mennä taksilla....

No kaikille ei voi olla mieliks...

No sit pääsin sille pysäkille asti mihin oltiin menossa ja sit ei bussissa ollu enää muita. Ja yritin saada rattaita ulos yksin ja ylläri ylläri enpä saanu. TAAS jouduin huikkaamaan kuskille et en pääse alas. No hän tuli ja jäkisi tullessaan et takana olis tullu matalalattia bussi... joo senhän mä tiesin ja olisin uskaltanu jäädä odottamaan, kun sekin bussi jota odotettiin oli 10 min myöhässä ja meillä oli jo kiire.

Voin kertoa että ÄRSYTTI.

Vierailija
12/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussikuskit on kyllä ainakin täällä päin ihan omaa luokkaansa. on niitä toki monia mukaviakin, mutta sitten on niitä, jotka ei oikeesti ymmärrä pätkääkään että ovat palveluammatissa!!! Mä oon tehny useemmankin valituksen bussikuskeista ja ainakin yhdestä kaaharista päästiin eroon, kun tarpeeksi moni teki valituksia.

ja tosta sun tilanteesta, niin kyllä tuonikäisiä nyt voi ihan hyvin kuljettaa terveinäkin rattaissa ja jos on 4 pinetä niin se on täysin ymmärrettävää...saati sitten kun vielä kipeitä olivat. Mä en tajua miten jotkut ihmiset vaan pystyy olemaan niin ilkeitä!!

t.7

Vierailija
13/13 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmatteeksi busseissa jos lapsi ei ole rattaissa tai vaunuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä