Miten jatkan tulevaisuuden maailmassa, kun sovellus on minulle asiana ja sanana vieras?
En jotenkin sisäistä sitä mikä sovellus on. Luin kyllä Wikipediasta, että mitä sovellus sanana tarkoittaa, mutta voin lukea uudestaan ja en silti pääse ymmärryksessäni yhtään pidemmälle. Sovellukset vaikuttavat jotenkin epäilyttäviltä, monimutkaisilta ja turvattomilta ja en tahdo uhrata aikaani niihin. Mistä edes tunnistaa, että on lataamassa oikeasta paikasta oikeaa tuotetta? Ja kuitenkin hidastavat kännykkää ja vievät tilaa, niin miksi ladata sellaisia?
En ole koskaan ladannut itse sovelluksia. Lapsi on ladannut minulle joitakin.
Käytän tietokonetta ja älypuhelinta sen mitä on tarpeen. Ensimmäinen nokialainen minulla oli vuonna 1991 ja älypuhelin joskus 2000-luvulla, en muista yhtään, vaikka olisi ollut vasta 2010-luvulla.
Sain käytetyn älypuhelimen, mutta ainut hyöty siinä oli parempi kamera ja tarvittaessa netti, ei huvin vuoksi. Varsinkin jos eksyn, niin löydän netin avulla kartan, mutta en siltikään paikanna sijaintiani, vaan etsin kartalta reitin. Mieluummin tulostan kartan tietokoneelta mukaani tai suunnistan ilman teknistä apua, kysyn suuntaa ja vasta viimeisenä turvaudun kännykkään.
Kommentit (2)
Ymmärrän sanan ohjelmisto, mutta miksi ne eivät riitä? Sitä en ymmärrä, että välttämättä tarvitaan vielä sovelluksia, jotka pyörivät taustalla häiritsemässä ja joita joutuu hiljentämään ja säätämään.
On ikävää, että kerran hyväksi todettua muutetaan pian erilaiseksi. Käyttäjä joutuu opettelemaan uuden rutiinin esim. päivityksen jälkeen. Mitä useampia ohjelmia ja sovelluksia, niin sitä haastavampaa ja aikaa vievempää tämä on. Tahdon pysyä erossa muutoksista aina kun voin.
ap
Kellään muulla samaa ongelmaa? Minulla ei vielä ainakaan ole mitään diagnoosia, mutta aivoni toimivat em tavalla.
ap