Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako reilusti ylipainoisena aloittaa laskettelua?

Vierailija
06.09.2023 |

Olen lasketellut viimeksi joskus seiskaluokalla. Nyt olen 41v. Bmi on 35. Meillä koko muu perhe laskettelee ja lapset kovasti haluaisivat, että minäkin laskettelisin. Olen yleensä ollut hiihtämässä ne ajat, kun muut laskee. Uskallanko mä ensi talvena kokeilla? Eihän siinä siis muuta pelkoa ole, mutta jos valmiiksi jännitän ihan kuollakseni ja keho on sen vuoksi jännittyneessä tilassa, niin tuleeko siitä mitään. Suurin pelko on kaatuminen ja lähinnä se, että jos tällä ruholla kaatuu niin murtuuko joku paikka heti?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä painava kaatuu aina raskaammin,  luut ja nivelet paljo kovemmalla ku laihalla.

Vierailija
22/26 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ylipainoinen äitini alkoi muksahtelemaan nurin reilu kasikymppisenä, kuten moni muukin ikäisensä. Joskus piti käydä tikkauttamassa päätänsä, mutta ikinä ei luita murtunut. Päinvastoin lääkärit kiittelivät, että on ollut hyvä, että luiden päällä on ollut pehmikettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on joku läppä, ei kellään ole bmi 35. Sehän on jo toinen jalka haudassa.

Positiivinen 35 🤣

Vierailija
24/26 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoimmissa hiihtokeskuksissa kehopositiiviset laskijat saavat kypäräänsä sellaisen pyörivän keltaisen varoitusvalon.

On nimittäin melkoinen pommi kun tuhti ruho liukuu hallitsemattomasti alas mäkeä.

Kyllä, kannattaa muistaa fysiikan laki F=ma, eli törmäysvoima tulee suoraan massasta ja vauhdista...

Vierailija
25/26 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku läppä, ei kellään ole bmi 35. Sehän on jo toinen jalka haudassa.

Positiivinen 35 🤣

Tjaah, tuolla kuusikymppisellä siipalla on tainnut olla BMI neljässäkympissä viimeinen neljännesvuosisata. Ei ole ollut tietoakaan kolesteroleista saati verensokereista, ne ovat olleet aina kunnossa. BMI ollut alle 25 viimeksi varmaan alle 15-vuotiaana. Joillakin paino saattaa johtua ruumiinrakenteesta.

Vierailija
26/26 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus fysiikkaa, isompi ja painavempi kaatuu rankemmin aina.

Mutta eihän tuota palstan lukijat ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi