Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla sosiaalisten tilanteiden pelko vai joku mielenvika?

Vierailija
05.09.2023 |

Aina kun menen mihinkään ihmisten ilmoille tuntuu siltä, että kukaan ei pidä minusta ja ihmiset ajattelevat pahaa. En kehtaakaan tuoda itseäni mitenkään esille tai juurikaan sosialisoida, koska tuntuu ettei ketään kiinnosta. Pahinta on etten oikeasti ole varma onko se totta vai pelkästään kuvitelma omassa päässäni. Jos yritän jutella vaikka työkavereille kuten muutkin, peräännyn äkkiä pienimmistäkin epäilyksestä, että heitä ei kiinnosta tai eivät pidä minusta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itseluottamus, voi toki olla noitakin mitä mainitsit. Kannattaa yrittää ettei liikaa ajattele sitä (tiedän hankalaa) mutta jos sitä ajattelee kokoajan niin siitä tekee itselleen viellä miljoona kertaa isomman ongelman. 

Vierailija
2/5 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kiinnität liikaa huomiota itseesi ja reagointiisi, sensijaan että keskittyisit asiaan. Menetkö juttelemaan kiireiselle? Puhutko vaikeaselkoisesti? Kerrotko ihan jotain ihan muusta kuin mistä muuten jutellaan? Työpaikalla yleensä keskitytään lähes täysillä työntekoon, jos on kiireinen ajankohta. Kahvitauolla rupatellaan monenmoista kevyempää.Tilannetajuakin voi kehittää. Jos saat jonkun kivan ja luotettavan kaverin töissä, voisit pyytää häntä vaikka kertomaan juuri tämän työpaikan tavoista ja toivottavista toimintatavoista. Tavoite on ettet tulisi väärinymmärretyksi tai häiritsisi. Työpaikatkin voivat olla erilaisia kuten ihmisetkin. Sinnikkäästi vain opettelemaan. Ja ainahan voi varmistaa, että yllä on puhtaat vaatteet, muistaa käydä suihkussa ja hoitaa hampaat ja hiukset jne. Varmaan nämä ovatkin sinulla kunnossa. Mitä muuta voisit tehdä, että alkaisit pitää itse itsestäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on huono itseluottamus ja pelkäät muiden arvostelua. Jos näiden vuoksi alat vältellä sosiaalisia tilanteita se johtaa sosiaaliseen ahdistukseen.

Vierailija
4/5 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat ajatteekin, ihmiset eivät ole kovin kivoja toisilleen. Ja nyt on vaan minä, minä, minä vallalla. Työpaikalla porukat hengaillee keskenään omissa porukoissaan.

Vierailija
5/5 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun saat itsesi motivoitua taas ihmisten pariin ja saat takaisin lähinnä tylyä ja tympeää kohtelua. Välillä olet vain ilmaa, ihan sama jutteletko itse vai et... Eli olen lopettanut yrittämisen ihan kokonaan enkä osallistu mihinkään. Ne ennestään suositut ja sosiaalisesti rohkeat ja komeat/kauniit keräävät kavereita minne vain menevätkin, me yksinäiset taas viestitetään tahtomattakin jotain kynnysmatto-fibaa. Ja kaikesta huolimatta koen olevani ihan kiva ja fiksu ihminen, vaikka ympäristö viestittää jatkuvasti muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä