Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! ongelma clomeista

21.12.2006 |

Takana ensimmäinen clomikuuri, ja lääkäri ultrasi kolme follikkelia (kaksi olisi ilmeisesti ollut ok). Nyt pitää itse päättää, ottaako riskin kolmosiin tai kaksosiin. Ovis jouluna, sitten ei voi ultrata. Perheessä on jo jälkikasvua. Tuntuisi hullulta pidättäytyä, mutta... En ole monikkoja ajatellutkaan, ei olisi rahkeita.

Onko muilla ollut vastaavia tilanteita? Mitä olet tehnyt / tekisit?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa tänään näkyi 3 isoa (19mm) follikkelia ja lääkäri kovasti toivoi, ettei tule ainakaan kolmosia. Tottapuhuen, kun tämä taival on ollut näinkin takkuinen, pidän ihmeenä, jos edes yksi hedelmöittyy, joten en osaa pitää monisikiöraskautta todellisena uhkana.

Inssiähän ei tehdä jos follikkeleita enemmän kuin 2, mutta nyt vielä yritetäänkin luomusti.

Sun kannattaa pitää seuraava kierto Clomeista vapaata, koska näyttää siltä että lääkeaine alkaa kumuloitumaan elimistöön, koska follikkeleita tulee " liikaa" .

Tsemppiä.

Vierailija
2/3 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän eri mieltä tuosta clomien kumuloituvasta vaikutuksesta. Itse söin alkuvuodesta 5 kiertoa clomeja koko ajan heikkenevin tuloksin. Mun mielestä kannattaa käydä seurantaultrissa ja kuunnella, mitä lääkäri on mieltä kuurin jatkamisesta. Pidin sitten 3 kk tauon ja tauon jälkeisestä clomi+inssikierrosta tärppäsi. Ultrassa oli 2 tasaveroista munista, joista toinen hedelmöittyi. Toinenkin kai yritti, kun rv7 ultrassa näkyi ylimääräinen pallukka, mutta rv9 se oli jo hävinnyt. Itselläkin on sen verran takkuista raskautuminen ollut, että yhdenkään tilaisuuden käyttämättäjättäminen olis tuntunut pahalta. Yhtään ei ole kyllä tietoa kolmosraskauksien yleisyydestä clomihoidoissa.

t. Senniina lokakuun inssipinosta rv13+2 ja clomipojan -99 äippä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonne toiseen pinoon jo kirjoittelinkin mutta naputtelenpa tännekin...

Eli ilman muuta olen sitä mieltä, että hommiin vaan! :) Sama tilanne täällä eikä lääkäri epäröinytkään tehdä inssiä - ei ainakaan ääneen! Totesi vaan, että olosuhteet on mitä loistavimmat. Kuitenkin se mahdollisuus monikkoraskauteen on melkoisen pieni, mutta toisaalta kolme follikkelia lähestulkoon kolminkertaistaa mahdollisuuden tärppiin. Lykkyä tykö vaan!

Naksu pp11/kp23 - hermorauniona jännityksestä!! =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan