Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monenko avioparin lapsilla on äidin tyttönimi sukunimenä?

Vierailija
21.12.2006 |

Pitää ihan kysyä, kun niin moni kohottelee kulmiaan lapseni sukunimelle. Hänellä on siis minun sukunimeni, ei isänsä. Naimisiin mennessä minulle oli selvää, etten vaihda sukunimeä ja yhdessä päätimme, että meillä se minun nimeni saa olla lastenkin nimi, vaikka yleisemminhän heille annetaan isänsä sukunimi.

Minä ajattelin, että ei tämä nyt kovin erikoinen ratkaisu ole, mutta nyt huomaan, etten tiedä tuttavissa ketään, joilla olisi näin. Onko teillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ystäväni lapsella on äitinsä nimi. Muita en tiedä.

Vierailija
2/7 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän ainakin yhden muun. Ei ole erityisemmin kummasteltu, vaikka harvinaisempaa onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin hänen nimessään pitäisi olla jotain vikaa, kun sitä ei lapselle annettu :)

Ei ole, me vain satuimme päättämään näin ilman mitään ihmeellistä syytä.

ap

Vierailija
4/7 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä asiaa ole sen kummemmin ihmetelty enkä kyllä välittäisikään, jos niin tehtäisi.

Vierailija
5/7 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sillä, että minua vaivaisi ihmisten kummastelu, mutta aloin miettiä, olemmeko me nyt tosi erikoisia, kun ei ainakaan ole tarkoitus olla. Se nimikin on tavallinen :D

ap

Vierailija
6/7 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsille tulee minun nimeni. Asia on ollut aina minulle tärkeä. Siksi sitä ei ole hirveästi tutut ihmetelleet. Eikä muuten kukaan muukaan koskaan, nyt kun rupesin miettimään.

Mieskin olisi sen ottanut periaatteessa, mutta mun sukunimeni sattuu olemaan melkein sama kuin hänen etunimensä, joten lopputulos olisi ollut koominen.

6

Vierailija
7/7 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole ihmetellyt. Olettaneet on monet toisin, mikä paljastuu joulukorteissä esim.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi