Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko Suomesta lopulta yövartijavaltio jos valtion järkyttävää velkaantumista ei saada kuriin?

Vierailija
03.09.2023 |

Hallituspuolueet lupasivat ennen vaaleja, että nyt laitetaan budjetti kuriin Sanna Marinin hallituksen järkyttävän 40 miljardin velkaantumisen jälkeen. Nyt kun vaalit ovat ohi, ilmoittavat hallituspuolueet että velkaa otetaan 10 miljardia jälleen vuodessa.

Minä olen katsellut tätä Suomen menoa järkyttyneenä jo pitkään. Suunta on jyrkästi alas, koska velkaantuminen vain jatkuu ja jatkuu miljardeilla joka vuosi! Olen joutunut esittämään kysymyksen, että tuleeko Suomesta lopulta yövartijavaltio jos tätä valtion järkyttävää velkaantumista ei saada kuriin lähivuosina?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövartijavaltio on valtio, joka ainoastaan suojelee yksilönvapautta eli fyysistä itsemääräämisoikeutta ja yksityistä omistusoikeutta henki-, vapaudenriisto-, väkivalta- ja omaisuusrikoksilta ja muiden valtioiden hyökkäyksiltä. Yövartijavaltiossa on toteutettuna ainoastaan väkivaltakoneisto eli poliisi, oikeuslaitos, vankilat ja armeija. Yövartijavaltio ei tarjoa kansalaisilleen muita palveluja kuin nämä oikeudelliset ja järjestyspalvelut, joilla valvotaan valtion sisäisten lakien toteutumista ja suojellaan valtiota.

Vierailija
2/3 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tuleeko EU apuun ja kaataa Suomeen pelastusrahaa kuten Kreikkaan kaadettiin rahaa? Onko EU:lla resursseja tällaiseen elvytykseen enää lähivuosina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se siihen menisi? Itse veikkaan että Suomen tulevaisuus on sama kuin latinalaisen amerikan, missä aina joku populisti sosialisti lupailee jonkun ryhmän rahoja jollekin toiselle ryhmälle.