Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustajan viimeiset opintolainat

Vierailija
03.09.2023 |

"Li Andersson paljastaa: Erikoinen seikkailu söi kansanedustajan viimeisetkin opintolainat"

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009828922.html

Eikä laina edes riittänyt!

Itse en olisi ikimaailmassa lähtenyt keikalle ulkomaille, jos en olisi säästänyt etukäteen, kyennyt kustantamaan majoitukseni ja ruoat ainakin tilanteessa, jossa ne eivät järjestyisi muuten ja jos jäljelle ei olisi jäänyt pientä vararahastoa.

Minulla oli siis erittäin köyhänä opiskelijanakin halu säästää eden pieni vararahasto yllättäviä tilanteita varten. Esim. jos tulisi terveydenhoitokuluja, niin pääsisin sitten lääkäriin. Opintolainaa hain myös turvakseni, mutta koskaan ei tullut tarvetta nostaa sitä. Kulutukseni oli alle toimeentulotukinormien, koska opintolainahan lasketaan osaksi toimeentuloa. Silti säästin, koska pidin sitä jo moraalisena velvollisuutenanikin, että kykenen huolehtimaan myös talousasioistani parhaani mukaan itse.

En ole ikinä äänestänyt häntä, enkä kyllä edelleenkään äänestä, sillä arvomaailmamme ovat niin erilaiset. Toisiin ihmisiin voi turvautua, mutta tarkoituksella ei tule järjestää itseään tilanteeseen, jossa muut kustantavat elämän.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja ja mielipiteitä on monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä